Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211978 gånger)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Lilla Moon
« Svar #1880 skrivet: 09 jan-10 kl 22:46 »
Fin fin har sidan blivit! Var ska matsalen vara?

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1881 skrivet: 10 jan-10 kl 09:28 »
Imponerande!

Då tråden startade och ett år framåt sådär, kändes det som något som skulle passa mig. Nu skulle jag bara känna mig malplacerad där. Både standard- och prismässigt. Men som sagt, oerhört imponerande, vilken kreatör och entreprenör du är! 

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1882 skrivet: 25 jan-10 kl 08:04 »
...och med detta.. kommer jag mer eller mindre avsluta min tid här på Alternativ. Blivit mer och mer sällan jag skriver här för jag känner att jag har utvecklats till den grad att jag inte är så "alternativ" längre utan utedasset. Utan nu är det en annan slags "alternativsm" som gäller för mig, ta hand om miljön.. på ett modernt sett och det ses ej med blida ögon. Svenska avundsjukan är god men oxå ond ibland.

Så jag tackar för mig och oss på Mon, ni vet vart jag finns om ni vill ha tag i mig och kommer hädan efter husera på Torpet Mons fansite på "Facebook" och under http://torpetmon.blogspot.com/

Tack alla för allt upp och ner, alla ord och fraser.

Och sist men inte minst.. så har GP gjort en insats..
http://www.gp.se/bostad/inredningarkitektur/1.294661-kant-men-okant-torp

//Palle
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1883 skrivet: 25 jan-10 kl 09:34 »
Palle då! :'(
Det har varit så roligt att följa utvecklingen av Mon, och utvecklats har det ju verkligen gjort! Mon kommer i alla fall att fortsätta vara vårt förstahandsval att övernatta på om vi ska till Götet. ;)
Kram på dig och Adis!

snarken

« Svar #1884 skrivet: 25 jan-10 kl 09:39 »
Har varit ett nöje att följa denna tråd. Lycka till i framtiden, byggmästarn! Och ta inte så allvarligt på det där med alternativt eller inte alternativt, småningom är vi alla gödning...  ;)

Dolvis

• Östergötland
« Svar #1885 skrivet: 25 jan-10 kl 11:07 »
Lycka till!
 :)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1886 skrivet: 25 jan-10 kl 11:10 »
Men, vad synd att du försvinner härifrån!  :-\ Det har varit så roligt att följa händelserna på Mon. Tack för det! Sen är väl du lika alternativ som någon annan här på alternativ?! Många här bor ju lägenhet i stan men, lever alternativt på sitt sätt, så alla får plats!
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1887 skrivet: 25 jan-10 kl 15:25 »
Kommer att sakna dig härinne, Palle.  :-*

Lycka till med livet, kärleken och Lilla Mon.
Lev mjukt
/Lotta

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1888 skrivet: 25 jan-10 kl 15:40 »
Lycka till, kör hårt!

Och själv är jag definitivt mer fattig än alternativ, så för min del får du GÄRNA vara kvar här på Alternativ. :)

Luffsen

• -
« Svar #1889 skrivet: 25 jan-10 kl 18:50 »
Okej...

*lägger Torpet Mon som bokmärke*   :)
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #1890 skrivet: 25 jan-10 kl 21:51 »
Palleman,

Det var jättetråkigt att höra att du lämnar forumet.  :(  Vi är många här som följt och inspirerats av denna helt fantastiska tråd. Din fart och energi har smittat av till andra och skapat lust till att ta tag i renoveringarna i både torp och koja.

Hoppas att du stannar kvar/kommer tillbaka när du känner att du vill och har lust.

Man kan vara alternativ på många olika sätt. Utedass är inget krav.   ;)

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Jennyt

• Västergötland
« Svar #1891 skrivet: 26 jan-10 kl 14:46 »
Vilket FIIIIIINT repotage i GP :-* Tycker oxå det är tråkigt att du drar dig tillbaka Palle..... men jag får väl fortsätta följa Lilla Moon på annat håll, sisådär lite på avstånd ;)

Ta väl hand om dig :-* 
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Margit

• Gäst
« Svar #1892 skrivet: 27 jan-10 kl 08:42 »
Jättesnyggt reportage i GP, fortsatt LYCKA TILL!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1893 skrivet: 29 jan-11 kl 15:39 »
Halloj folket!

Remember me? *vinkar glatt*..... mkt har hänt sen sist och nu vart jag sugen på att skriva igen  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1894 skrivet: 29 jan-11 kl 15:41 »
Halloj folket!

Remember me? *vinkar glatt*..... mkt har hänt sen sist och nu vart jag sugen på att skriva igen  ;D

:-* :D

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #1895 skrivet: 29 jan-11 kl 15:43 »
 :o :D Hej!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Jakobsson

« Svar #1896 skrivet: 29 jan-11 kl 16:42 »
Hej!!!

Men skriv då!!! Skriv om allt det dära som har hänt! Vi
blir ju jättenyfikna!!!

//
EvaE
Jakobssons fru

fräsen

• Gäst
« Svar #1897 skrivet: 29 jan-11 kl 16:48 »
men :D
welcome back mannen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1898 skrivet: 29 jan-11 kl 17:20 »
Hmm.. skriva.. hmm. vad har hänt.. massor.. ! Palle blitt med mc kort och en najs fru (alias röd Ducati monster).. 
Huset har renoverats ännu mer, ännu mer gäster kommer och haft mer eller mindre fullbelagt sedan maj förra året. Tankar finns på utbyggnad.
Kök och matsal har byggts om för att passa verksamheten så det vart en godkänd livsmedelslokal.
Matsal med plats för 14 personer och ett "gammeldags kök" men med moderna material. Rostfritt gillar miljökontoret :)

Har varit några resor till varma land för att återfå arbetslusten efter ha arbetat 7 dagar i veckan, det tar på krafterna. Men närmsta projekt nu när det är lite lågsäsong i feb - mars.. är att bygga badrum till alla rummen uppepå.. I sommar skall skafferiet renoveras och verksamheten skall få en ny stor reception med tillhörande kontor.

puh!..

Vilse

• Gäst
« Svar #1899 skrivet: 29 jan-11 kl 17:47 »
fullbelagt sen i maj förra året,,
det måste ju bero på at jag var o hälsade på dej och ryktet spreds att till och med jag varit hos palle :) :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

517 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser