Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212024 gånger)

toyota

SV: Lilla Moon
« Svar #1820 skrivet: 20 okt-09 kl 17:43 »

Du skulle väl spara chokladen till nästa vecka när vi
kommer mmmmmm.

yggdrasil

• Småland
« Svar #1821 skrivet: 20 okt-09 kl 17:44 »
mm precis! provsmakning är en utav mina specialitér  :P
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1822 skrivet: 20 okt-09 kl 21:57 »
 ;D Våfflor och chokladen... är..... slut  ::)

Men vi kom fram till 5 praliner i alla fall..

1) Salt Mandel
2) Lingon
3) Salt Karamell
4) Muscado socker
5) Kanel

Reserv) Lakrits..

och dessa kommer ev. att placeras i en "box" som ges till varje gäst på kudden  ;D OM jag väljer detta nu.. ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1823 skrivet: 20 okt-09 kl 22:19 »
Men åh! Jag dreglar... :P

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1824 skrivet: 22 okt-09 kl 11:42 »
Men åh! Jag dreglar... :P

Till denna choklad, får jag bjuda på 16 kaffesorter till detta som bör avnjutas...?
Har nämligen investerat idag  ;D Huset har fått sin första men säkerligen inte sista Nespresso maskin.. oj vilket gott kaffe... mums..!!

Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

yggdrasil

• Småland
« Svar #1825 skrivet: 22 okt-09 kl 12:52 »
ah är det de som man laddar men en "ampull" med kaffe? har hört att det blir bra kaffe av dem
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1826 skrivet: 22 okt-09 kl 13:15 »
ah är det de som man laddar men en "ampull" med kaffe? har hört att det blir bra kaffe av dem

Yes.. ampull kaffe... just på ampullerna får miljön strykas men mindre slöseri med just kaffe.. som får slängas då det kallnar..
Testat och det är ruggit gott kaffe... bryggkaffe..släng dig i väggen.. Välkommen till Mon ;)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1827 skrivet: 22 okt-09 kl 19:52 »
Ååååh AVUNDSJUK! Jag vill också ha en sån! Polaren i Holland har en sån, jag tömde nästan deras kaffeförråd de 4 dagar jag var där, det är idiotgott kaffe  8) ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1828 skrivet: 22 okt-09 kl 20:56 »
Ååååh AVUNDSJUK! Jag vill också ha en sån! Polaren i Holland har en sån, jag tömde nästan deras kaffeförråd de 4 dagar jag var där, det är idiotgott kaffe  8) ;D

Välkommen till Mon..
Tänker redan på 1 års "kalaset" för Torpet Mon Hotel.. hur skall vi ladda? ;) Med kaffe..?

alexthesaint

• Västergötland
« Svar #1829 skrivet: 22 okt-09 kl 20:59 »
Jag kör med hemmabaristans helkromade flaggskepp:

Hur går det förresten med elbilen??!! :-X
Don´t worry. Be happy.
Klasskamp!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1830 skrivet: 22 okt-09 kl 21:07 »
Jag kör med hemmabaristans helkromade flaggskepp:

Hur går det förresten med elbilen??!! :-X

Ohh... sicken skönhet  :P :-[ Skall vi jämföra en dag? ;)

Jadu.. den går ingenstans  ;D Ej tid numera.. Palle han jobbar röva av sig.. ej hunnit fixa nåt med huset eller övrigt sen företaget rullade igång.. piuh!!

alexthesaint

• Västergötland
« Svar #1831 skrivet: 22 okt-09 kl 22:47 »
Skulle inte du ta det lugnt?
Bättre att svetsa än att stressa ;)
Don´t worry. Be happy.
Klasskamp!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1832 skrivet: 23 okt-09 kl 09:30 »
Välkommen till Mon..
Tänker redan på 1 års "kalaset" för Torpet Mon Hotel.. hur skall vi ladda? ;) Med kaffe..?
mums  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1833 skrivet: 23 okt-09 kl 10:30 »

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1834 skrivet: 23 okt-09 kl 11:26 »
Du kommer väl... ? ;)
Jag hoppas man kan komma loss när det beger sig  :D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1835 skrivet: 24 okt-09 kl 08:37 »
Jag hoppas man kan komma loss när det beger sig  :D

Såklart du kan... ni!!

Nu är det frukosttime igen, och i huset stannar paret "eka" och sedan bege sig till Choklad mässan för att se om man kan hitta nåra roliga leverantörer...  :P :-[ ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1836 skrivet: 24 okt-09 kl 09:29 »
Såklart du kan... ni!!

Nu är det frukosttime igen, och i huset stannar paret "eka" och sedan bege sig till Choklad mässan för att se om man kan hitta nåra roliga leverantörer...  :P :-[ ;D
Ska göra mitt bästa  :-*

toyota

« Svar #1837 skrivet: 24 okt-09 kl 16:17 »
varför allt detta roliga den här veckan.

eka

• Värmland
« Svar #1838 skrivet: 25 okt-09 kl 20:59 »
Ja det blå rummet var härligt.
Vi kom på kvällen då det var ruggigt och jag ställde mig med ryggen mot den varma kakelugnen. De ni.....

Förvånande att det kan vara så tyst. Man är bortskämd som man bor i vanliga fall och tycker att ljudnivån är alldeles för hög när man vistas i storstaden. Att det då kan vara så stilla.

Och så kan vi berätta att vaktlarna, nu när dom har fått värmelampa i huset så står dom och blottar sig i fönsterna, på rad!! Så nu har Mon, ett eget "red light district"...
Tänkte ladda upp en bild på hemskheterna som pågår på gårdsplanen men hittar inte datakabeln till mobilen. Får väll bevara er från dessa.

Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1839 skrivet: 26 okt-09 kl 14:11 »

Är det inte coolt, så säg..! Nu idag kom den.. Nu skall ingen slippa undan att få betala.. haft tillräckligt av dessa som snuvar en på kronor och euro.. tyvärr..  :'(

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser