Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211977 gånger)

yggdrasil

• Småland
SV: Lilla Moon
« Svar #1760 skrivet: 02 sep-09 kl 15:22 »
Jaa, jättefin skylt :D

bli inte förvånad om det finns något liknande här i framtiden ;) jag stjäler din ide' rätt av :-[

Snygg skylt :D

Det gör du rätt i AnetteK glöm inte bort o säga till mig och sambon  så vi får komma på invigningen, vi är rutinerade på just dessa.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1761 skrivet: 02 sep-09 kl 19:41 »
*bugar och bockar*  :-[ ::)

i helgen fick jag en välförtjänt ledighet.. Fantastiska Rebecka tog hand om verksamheten medans jag gick på loppis och plockade mängder med blåbär hemma hos mor & far, gott..

Huset har fått en ny skylt iaf.. lite har det hänt..  :-[

Jägarns vad snyggt!!!!!!
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1762 skrivet: 02 sep-09 kl 20:11 »

Snygg skylt :D

Det gör du rätt i AnetteK glöm inte bort o säga till mig och sambon  så vi får komma på invigningen, vi är rutinerade på just dessa.

Det får bli invigning av skylten då ;D Jag tänker INTE starta B&B!! Hade tänkt mej en skylt med gårdsnamnet och diverse andra aktualliteter 8)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

andtol

• Gäst
« Svar #1763 skrivet: 03 sep-09 kl 08:49 »
Jag vill också ha en så snygg skylt.

Rustik.

yggdrasil

• Småland
« Svar #1764 skrivet: 03 sep-09 kl 10:07 »
Det får bli invigning av skylten då ;D Jag tänker INTE starta B&B!! Hade tänkt mej en skylt med gårdsnamnet och diverse andra aktualliteter 8)
haha vad synd, får väl komma o inviga skylten då  se till o fixa den samtidigt som du har lite vaktlar till övers då :D

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #1765 skrivet: 03 sep-09 kl 10:27 »
Håller med ovan sagda.
Grymt snygg skylt.  :)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1766 skrivet: 03 sep-09 kl 12:05 »
Tack tack! Ett jädra pill jobb det där, tagit några veckor medans jag försökt hålla tålamodet uppe  ;D.
Nyss bäddat nytt, tvättar och skall åka och hämta glasdörren till källaren strax. Funderar på fästingbettet på magen som är knallrött   :-[
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

devons.se

« Svar #1767 skrivet: 03 sep-09 kl 12:25 »
Tack tack! Ett jädra pill jobb det där, tagit några veckor medans jag försökt hålla tålamodet uppe  ;D.
Nyss bäddat nytt, tvättar och skall åka och hämta glasdörren till källaren strax. Funderar på fästingbettet på magen som är knallrött   :-[

Hur gammalt är det? Är det större än en femkrona, ring vårdcentralen på en gång!

/syster sophia

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1768 skrivet: 03 sep-09 kl 13:00 »
Hur gammalt är det? Är det större än en femkrona, ring vårdcentralen på en gång!

/syster sophia

Bara några dar.. fick det i söndags.. nu som halv tumnagel, givetvis kliat litet på det.. kliar ju  ::)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

devons.se

« Svar #1769 skrivet: 03 sep-09 kl 15:55 »
Bara några dar.. fick det i söndags.. nu som halv tumnagel, givetvis kliat litet på det.. kliar ju  ::)

Aloe Vera gärna kombinerat med propolis. Håll koll och sök vård om det blir större. Tur det sitter på ett ställe som du kan se i alla fall!  ;D

andtol

• Gäst
« Svar #1770 skrivet: 03 sep-09 kl 17:24 »
Fästingbett kliar något riktigt jobbigt. Och ger aldrig med sig. Brukar alltid ha några som sitter i knävecken som bloar varje gång man kliar...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1771 skrivet: 04 sep-09 kl 17:09 »
Fästingbett kliar något riktigt jobbigt. Och ger aldrig med sig. Brukar alltid ha några som sitter i knävecken som bloar varje gång man kliar...

Det är så gott så!

Idag sköljde det bokstavligen över mig, börjat masa mig ut och göra iordning f.d. hönsahuset te vaktlarna så dom får det varmt och gott i vinter. Stod där på skakiga ben och snickrade, vindarna frustade och rätt som det var så bestämde sig vattnet ovanpå presseningen som ligger på vaktelburen att skölja över Palle.. 3 GÅNGER till och med  :(

Sen in och stryka, och få samtal från vårdcentralen som vill ta ryggmärgsprov.. :(

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1772 skrivet: 05 sep-09 kl 00:09 »
Håler tummen för dig ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1773 skrivet: 05 sep-09 kl 20:45 »
Håler tummen för dig ;)

Medans jag ber om morfin ;)

Idag, en hektisk men kul dag.. började egentligen igår redan.. fick en långväga gäst från Hong Kong, ensam ung dam som ja.. ej hade sett en skog förr med djur i.. men det ordnade vi, vi knallade på march och såg båda råddjur, katta, hönerna, fladdermössen etc.. kameran var givetvis med. :)
Imorse, fyllde hon år och dessutom hade vi ett nyförlovat par så givetvis fanns det en Princess of cake på bordet  :P

Sen fara iväg, snabbt som attan te Ja, "vad det nu hette", iaf.. åka färja te Dyrön, hitta en bastu,, bada i iskalla havet och basta.. och efter några timmar.., hemkörd te dörren.. för att sova.. så gott  ::)

Nu njuter människor och djur av värmen från kaminen, höstdoft ute och att morgonens monsterdisk är avklarad..  ;D

yggdrasil

• Småland
« Svar #1774 skrivet: 06 sep-09 kl 07:07 »
mm det där med bastu låter det, vi har en vedeldad på gården som vi använder alldeles för sällan, får bli ändring på det

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1775 skrivet: 06 sep-09 kl 09:56 »
mm det där med bastu låter det, vi har en vedeldad på gården som vi använder alldeles för sällan, får bli ändring på det

Hmm, jag tror vi kommer med vaktlar, bara bastubad ingår ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

yggdrasil

• Småland
« Svar #1776 skrivet: 06 sep-09 kl 12:05 »
Hmm, jag tror vi kommer med vaktlar, bara bastubad ingår ;D

Haha du är så välkommen så :D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1777 skrivet: 06 sep-09 kl 18:39 »
Nu doftar det kantereller från spisen..  :P , en dam från kolloniområdet erbjöd sig sälja 3 kg.. och det tackar man inte nej till.. billigt ;)

toyota

« Svar #1778 skrivet: 06 sep-09 kl 18:46 »
OJ... Vilken tur du har rena guldet

hoppas det smakar bra häls....mor o far

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1779 skrivet: 07 sep-09 kl 20:41 »
OJ... Vilken tur du har rena guldet

hoppas det smakar bra häls....mor o far

Mums.. 0.5 kg till Johan, 0.5 kg till Jose..
Och idag kan jag presentera Anneli som gör sin praktik på Mon.. trädgårdsansvarig är hon. Flitig som hon var så röjde hon kvistar och grenar i trädgårn idag, imorrn fortsättning och förhoppningvis skall hon visa mig svampställen  :-[ :P

Gjort en lampskärm av en tidning från huset jag hittat, tapetklister, en rysk skål och tidningen från 1926.. sen återstår det bara om den vill lossna ifrån skålen sen..  :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser