Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212008 gånger)

Pjöllerberg

• Blekinge
SV: Lilla Moon
« Svar #1740 skrivet: 21 aug-09 kl 21:37 »
snygg dörr...och "andra dammen", nu blir jag avis på allvar
får nog kika bakåt i tråden så kanske man kan sno några idéer åtminstone

Sjaunja

• -
« Svar #1741 skrivet: 21 aug-09 kl 23:45 »
Ojojoj! :o :o :o
Har inte sett denna tråd förrän nu! Så enormt fint! Å vilken hemsida! Blir ju lycklig! Fasen, ingenting är omöjligt tydligen! Från en husruin till detta sagoställe! Storligen imponerad :-*

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1742 skrivet: 22 aug-09 kl 09:04 »
God Morgon och tack allihopa  ;D

Nyvaken, med sovmorgon i behåll...så skönt, snart dags för gym.. sen bygghandeln så källarbygget kan fortsätta. Invänta nya gäster och ja, vi får nog dagen att gå ändå tror jag  ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1743 skrivet: 22 aug-09 kl 10:04 »
Grattulerar till samboskapet ;)

Blev det någon flygning?

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1744 skrivet: 23 aug-09 kl 18:55 »
Grattulerar till samboskapet ;)

Blev det någon flygning?

;)

Tackar ;)

Inte än, vart så B väder... men men, han kommer nog upp i det blå.

Arbetet i källarn fortsätter...
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1745 skrivet: 23 aug-09 kl 19:47 »
Vad fint det blir!!!!! ;)

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #1746 skrivet: 24 aug-09 kl 14:55 »
Jo, stämmer, vi har hårt vatten. Kan det vara det som ställer till det?
Det hjälper en smula när man kör 90 grader och det där tvättmedlet med taed, men efter ett tag är problemet tillbaka igen.  :(

Har du kollat att inte någon socka eller något annat smått har letat sig ut ur trumman & ligger och möglar & mår bra...?

Vi har snåltvättande maskin och har enbart problem med lukt när vi under en lång tid kört lågtemperaturprogram.
Vi ser till att tvätta 60 grader emellanåt & tvättar ett 90-program i halvåret.
Tvättmedlet har varit av märket Grön såpa och sedan en knapp vecka tillbaka har vi gått över till tvättnötter.

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #1747 skrivet: 24 aug-09 kl 16:48 »
Har du kollat att inte någon socka eller något annat smått har letat sig ut ur trumman & ligger och möglar & mår bra...?

Eftersom jag misstänkte att en mus gått och dött någonstans satte jag maken på det. Inget resultat.
Men nu har jag kört en maskin med ättika, ska se om det hjälper.
Höns, stickning och pelargoner

Dolvis

• Östergötland
« Svar #1748 skrivet: 24 aug-09 kl 17:02 »

Och nu är hela morgonens strykning avslutat, f´låt för röran i hyllorna men orkade verkligen inte  ;D, det skall snart bäddas gott ändå..  :P
:o
Har följt denna tråd i tysthet - är imponerad som andra av ditt fina bygge Palle! Hitills har jag inte velat lägga mig i utan tycker du verkar klara allt så himla bra - men nu kan jag inte hålla mig: Hur skulle det vara att införskaffa en MANGEL istället?  :-[

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1749 skrivet: 24 aug-09 kl 18:51 »
Hitills har jag inte velat lägga mig i utan tycker du verkar klara allt så himla bra - men nu kan jag inte hålla mig: Hur skulle det vara att införskaffa en MANGEL istället?  :-[

Ge honom inga tokiga idéer nu!  :o

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1750 skrivet: 24 aug-09 kl 19:30 »
Klart grabben ska ha en mangel :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1751 skrivet: 24 aug-09 kl 19:32 »
Tur att man är lite före er i tänkandet  ::)
Varmmangel är på G...  :P

Dolvis

• Östergötland
« Svar #1752 skrivet: 24 aug-09 kl 23:47 »

Jag tyckte väl det där med strykningen verkade lite orutinerat jämfört med allt annat du presenterat hittills.  ;)

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1753 skrivet: 25 aug-09 kl 08:06 »
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1754 skrivet: 25 aug-09 kl 15:06 »
Hallelulja va starkt det där var då! Own made pesto från landet.. piuh! Brinner på tungan..  :P ;D

Luffsen

• -
« Svar #1755 skrivet: 25 aug-09 kl 22:39 »
Hallelulja va starkt det där var då! Own made pesto från landet.. piuh! Brinner på tungan..  :P ;D

*hämtar brandsläckare*  ;D
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Tisgift

• Uppland
« Svar #1756 skrivet: 26 aug-09 kl 22:33 »
Har precis kvarterat hos Palleman på torpet Mon, det kan som andra säger bara rekommenderas. Urdjup sömn i finfin säng, lugnt och rofyllt, naturnära.
Visst Älvsborgs fästning har sin charm, men när man tittat ut över havet i Göteborgs hamn och allt sett ut som en överdimensionerad blinkande julgransbelysning, då blir det skönt att i midnattsmörkret vandra genom skogen till Lilla Mon.
En särskild beröm för frukosten, jag behövde inte äta förrän till kvällen, obs fara för frosseri.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1757 skrivet: 02 sep-09 kl 10:36 »
Har precis kvarterat hos Palleman på torpet Mon, det kan som andra säger bara rekommenderas. Urdjup sömn i finfin säng, lugnt och rofyllt, naturnära.
Visst Älvsborgs fästning har sin charm, men när man tittat ut över havet i Göteborgs hamn och allt sett ut som en överdimensionerad blinkande julgransbelysning, då blir det skönt att i midnattsmörkret vandra genom skogen till Lilla Mon.
En särskild beröm för frukosten, jag behövde inte äta förrän till kvällen, obs fara för frosseri.

*bugar och bockar*  :-[ ::)

i helgen fick jag en välförtjänt ledighet.. Fantastiska Rebecka tog hand om verksamheten medans jag gick på loppis och plockade mängder med blåbär hemma hos mor & far, gott..

Huset har fått en ny skylt iaf.. lite har det hänt..  :-[

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1758 skrivet: 02 sep-09 kl 11:23 »
Fiiiin skylt!  :D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1759 skrivet: 02 sep-09 kl 11:34 »
Jaa, jättefin skylt :D

bli inte förvånad om det finns något liknande här i framtiden ;) jag stjäler din ide' rätt av :-[
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Dela detta:

* Inloggade just nu

412 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser