Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212041 gånger)

Vilse

• Gäst
SV: Lilla Moon
« Svar #1680 skrivet: 26 jul-09 kl 06:32 »
scary for them or scary for you?   :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1681 skrivet: 26 jul-09 kl 08:30 »
scary for them or scary for you?   :)

For them... ett svenskt hus, mitt i skogen...  :o
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1682 skrivet: 26 jul-09 kl 08:46 »
Näru, har skall det inte skakas nåra sängar inte.. ;) Då åker kvasten fram!! Tur jag har huvudnyckel te alla rum..  ::)

Toka.. nu vågade du inte säga nåt annat.. är du redigt snäll kan du få frullo på sängen ozzå... :P
Låter lyx det  8)

Just nu står det och jäser frallor, blir scramled eggs och american pancakes oxå, yum yum.. huset vart fullt inatt oxå.. var egentligen tänkt 2 st bara.. men ramlade in 5 till.. är la gott!!  ;D ;D
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Luffsen

• -
« Svar #1683 skrivet: 26 jul-09 kl 12:03 »
Hus i skogen skrämmande? Jag trodde det var datumet dom kommer du menade...
« Senast ändrad: 26 jul-09 kl 12:05 av Luffsen »
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #1684 skrivet: 27 jul-09 kl 10:12 »
Hus i skogen skrämmande?

Oh ja.
Mina erfarenheter av asiatiska bekanta (främst koreaner) har lärt mig att de har ett helt annat förhållande till naturen.
På landet är det fattigt och ynkligt. Bland annat.

Luffsen

• -
« Svar #1685 skrivet: 27 jul-09 kl 13:22 »
Japaner som kommer till Sverige har ingen förståelse alls för skogen, har jag hört.
Den GÅR man bara inte till, eftersom den är skrämmande och mörk, fylld med vilda djur. Men Mon ligger väl ändå inte ute i djupa urskogen ändå?

Fast med japanska mått så kanske...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1686 skrivet: 27 jul-09 kl 22:04 »
Jaja.. oavsett! Lär bli spännande..  ;D

Nu dök det upp två bokningar till.. en från Taiwan på 3 dagar.. och en från Iran på 14 dagar. Oj... :o
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1687 skrivet: 27 jul-09 kl 23:19 »

Nu dök det upp två bokningar till.. en från Taiwan på 3 dagar.. och en från Iran på 14 dagar. Oj... :o

Häftigt och härligt!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1688 skrivet: 28 jul-09 kl 08:59 »
Häftigt och härligt!

Coolt ja..

idag vart barnmorska.. skall ut och kika till dom snart igen. Naturruvade vaktlar.. det ni! Ovanligt.. och ttypiskt att det skall vara kallt och regnigt så fått sätta in värmelampan.. men några stycken är ute iaf... cooolt..
Gästerna är mätta och belåta och har gett sig iväg på nya äventyr.. dags för städ Palle att göra sitt jobb..

alternaiv

• Småland
    • Tvåleriet
« Svar #1689 skrivet: 28 jul-09 kl 09:23 »

Kul att det går så bra ;D
Snart kan du anställa någon och ta semester ;)
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se

yggdrasil

• Småland
« Svar #1690 skrivet: 28 jul-09 kl 10:04 »
Coolt ja..

idag vart barnmorska.. skall ut och kika till dom snart igen. Naturruvade vaktlar.. det ni! Ovanligt.. och ttypiskt att det skall vara kallt och regnigt så fått sätta in värmelampan.. men några stycken är ute iaf... cooolt..
Gästerna är mätta och belåta och har gett sig iväg på nya äventyr.. dags för städ Palle att göra sitt jobb..

Haha kul att se Palle :: assisterade din sjukvårdskunnige vän något eller höll han sig på behörig avstånd. Verkar vara grinigt ftf att få till några vaktlar här iaf, hoppas man hittar några snart.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1691 skrivet: 28 jul-09 kl 10:06 »
Kul att det går så bra ;D
Snart kan du anställa någon och ta semester ;)

Det får man hoppas.. lagt ner hammaren för gott nu känns det som. Orkar ej renovera eller bygga nåt, ingen lust.. måste ha ledigt, bort härifrån så man kommer hem med ny energi och lust.. så länge får det bara rulla på.. utan hammare.

Haha kul att se Palle :: assisterade din sjukvårdskunnige vän något eller höll han sig på behörig avstånd. Verkar vara grinigt ftf att få till några vaktlar här iaf, hoppas man hittar några snart.

Hehe, han var hemma och sov ;) Palle fick sitta där på huk och övervaka allt.. skall knalla ut nu och kika igen..

besse

« Svar #1692 skrivet: 30 jul-09 kl 19:14 »
jag har saker till dig här två gammla termometar å och en låda med kontakter med org kartong ca 1945 året

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1693 skrivet: 02 aug-09 kl 07:49 »
Arbetsmoral är ganska låg, iaf den biten som tillhör att bygga, skapa och underhålla huset... Den biten ligger väldigt lågt nu. Helt enkelt ingen lust att ta upp hammaren nu och ej haft på ett tag. Struntar i hammaren för en tid nu.

Men gäst service moralen är på topp, just nu är det frukost framdukat och idag vart det källarfranska och vaniljmuffins.. plus allt det andra ;)

Men tänkte visa lite foton..
Dels den hemska modern som övergav sina barn så dom helt enkelt kilade iväg och ej har hittats..

Sen nya modern som är platt som en pannkaka.. 13 dagar kvar till "launch"

Och Ullevi.. som vi hoppades på skulle rasa.. skapa lite dramatik.. den undermineras varje gång det är en konsert så.. men den höll, även denna gång.. U2 spelade rejält..

EliJo

« Svar #1694 skrivet: 02 aug-09 kl 10:17 »
Nu har jag plöjt ganska många sidor i den här tråden, lite framifrån och lite bakifrån (mittensidorna får jag ta efterhand) plus kollat lite på din hemsida, och jag måste säja att jag är imponerad!

Vilket jobb! Kul att få läsa om och se framsteg och resultat.

Fantastiskt inspirerande för mej som tappat sugen fullständigt att göra något som helst i vårt fuktskadade, fula hus.
Vi har bott här i sju år, och med den takten vi renoverar (typ inte alls) kommer vi inte få uppleva ett klart hus :(  , och jag är i stadiet att jag helst bara vill ta några grejor med mej och flytta, men nu fick jag faktiskt lust att ta tag i det här.

Tack för det! :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1695 skrivet: 02 aug-09 kl 13:19 »
Nu har jag plöjt ganska många sidor i den här tråden, lite framifrån och lite bakifrån (mittensidorna får jag ta efterhand) plus kollat lite på din hemsida, och jag måste säja att jag är imponerad!

Vilket jobb! Kul att få läsa om och se framsteg och resultat.

Fantastiskt inspirerande för mej som tappat sugen fullständigt att göra något som helst i vårt fuktskadade, fula hus.
Vi har bott här i sju år, och med den takten vi renoverar (typ inte alls) kommer vi inte få uppleva ett klart hus :(  , och jag är i stadiet att jag helst bara vill ta några grejor med mej och flytta, men nu fick jag faktiskt lust att ta tag i det här.

Tack för det! :)

Glad 2 be at service  ;D ;D

Känner igen det där med svackan.. men skall iaf montera trappräcket idag. Målade rundstav i järngrå, målade rördelar i gjutjärn som skall upp, blir la keckt..!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1696 skrivet: 03 aug-09 kl 06:50 »
Huset har fått ett efterlängtat trappräcke.. den branta trappen blir lite tryggare att gå uppför i.
Använde mig utav rundstav, upphängingsanordning för klädstång och gjutjärnsrördelar.. Svårt att känna att trä rundstaven är utav trä nu efter alla färglager..  ;D

malines

• Gäst
« Svar #1697 skrivet: 03 aug-09 kl 07:58 »
Huset har fått ett efterlängtat trappräcke.. den branta trappen blir lite tryggare att gå uppför i.
Använde mig utav rundstav, upphängingsanordning för klädstång och gjutjärnsrördelar.. Svårt att känna att trä rundstaven är utav trä nu efter alla färglager..  ;D

Snyggt! (Och efterlängtat var ordet!)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1698 skrivet: 03 aug-09 kl 09:33 »
Snyggt! (Och efterlängtat var ordet!)

Kan bara instämma! Uppför gick iofs bra, men jag är superdålig på att gå nedför trappor utan att hålla mig i något. Får alltid lite lätt svindel när jag ska ta första steget :-[.

toyota

« Svar #1699 skrivet: 06 aug-09 kl 21:01 »

Hejsan nu är vi hemma igen men det var kul att träffa
dig igen och fint och lyxit har det varit jättebra på alla sätt

Hoppas att du får en fin helg.....
häls.... mamma

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser