Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212027 gånger)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Lilla Moon
« Svar #1440 skrivet: 08 jun-09 kl 19:29 »
Nejdå, jag menade att ett par timmar kan vara lagom för uppvilning :).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1441 skrivet: 08 jun-09 kl 20:33 »
INGET SNUSK på rummen!

Vem har talat om SNUSK?  :(

Pong

« Svar #1442 skrivet: 08 jun-09 kl 21:59 »
Det mesta jag sett i tråden har ju varit smakfullt, men den där mattan var då hiskeligt ful.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1443 skrivet: 08 jun-09 kl 22:17 »
Nejdå, jag menade att ett par timmar kan vara lagom för uppvilning :).

Det kan väla funka.. ha ett slags kösystem utanför.. på rad... långa rader med trötta människor..  ;D

Vem har talat om SNUSK?  :(

I did.. ;) vet nog hur folk beter sig på hotelrum..  :o

Det mesta jag sett i tråden har ju varit smakfullt, men den där mattan var då hiskeligt ful.

::) Den är dock rar om fossingarna. Passar ej in i stilen på huset eller den miljöshyssta stilen, men efter mycket resonerande så valde vi matta.. och då en brungrå variant för dels så syns det mindre elände på denna och man kan gå med skor utan att det syns direkt.
Här nerepå har jag ju målade trägolv och såpade.. ser alltid skitigt ut om man ej dammsuger 24/7..
Då tänkte vi på miljöaspekten, en matta som ej behöver dammsugas för att "se ren" ut eller ett målat men vackert trägolv som behöver dammsugas flera ggr om dagen.. vilket var bäst..
Mattan är iaf rar som sagt  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1444 skrivet: 08 jun-09 kl 22:25 »
Jag gillar mattan. Heltäckningsmattor får mer spott och spe än de förtjänar. Du har den på rätt ställe och av rätt anledning. Snyggt!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1445 skrivet: 09 jun-09 kl 07:03 »
Ja, en helttäckningsmatta i ett "allmänt" utrymme där gäster kanske passerar sena och tidiga tider känns helt rätt. Vem vill bli väckt av att någon klapprar med klackarna på trägolvet?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1446 skrivet: 09 jun-09 kl 07:39 »
Jag gillar mattan. Heltäckningsmattor får mer spott och spe än de förtjänar. Du har den på rätt ställe och av rätt anledning. Snyggt!

Tror det var ödet som bestämde färgen, hade tänkt en grå färg men den grå var slut och denna brungråa vart varmare..

Ja, en helttäckningsmatta i ett "allmänt" utrymme där gäster kanske passerar sena och tidiga tider känns helt rätt. Vem vill bli väckt av att någon klapprar med klackarna på trägolvet?

Inte jag iaf.. jag som sover precis under denna matta  ;D

Nu återstår problemet med sista sovrummet som skall påbörjas idag.. där det skall ljudisoleras i sovalkoven neråt.. jag vill ej höra diverse ljud ner till mig  :-[
men först, ut med pippi och sen sätta fart.. mycket att göra idag.. puh!

Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1447 skrivet: 09 jun-09 kl 11:36 »
Idag börjat med det sista sovrummet!  ;D Det skall va klart om 2 veckor.. det hinner jag ;)

En dörr har fått lister och spackel, lister fixade vid trösklar, städat ur det blivande rummet med sovalkoven och nu lunch, sen börja regla, dra elrör och sätta skivor, mäta och fixa.. 

Vilse

• Gäst
« Svar #1448 skrivet: 09 jun-09 kl 13:30 »
Provbäddat...  ;D dock skall dom ursköna lakanen manglas först.. ;)

jag drömde om vita sängar med fluffiga täcken med volym,,skrev om det i drömtråden,,måste ha varit hemma hos dig!
du har inte en kran nånstans som sitter för nära en dörr?? drömde om det också.

Vilse

• Gäst
« Svar #1449 skrivet: 09 jun-09 kl 13:39 »
Kanske missade poängen.. det viktigaste ju!!!

ska printa dej o sätta på väggen på jobbet min bland mina hundbilder,,dom komer tro jag har fått knas,,ska ljuga lite o säja at jag känner dej   ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1450 skrivet: 09 jun-09 kl 13:50 »
ska printa dej o sätta på väggen på jobbet min bland mina hundbilder,,dom komer tro jag har fått knas,,ska ljuga lite o säja at jag känner dej   ;D

Jag är ärad!  ;D

jag drömde om vita sängar med fluffiga täcken med volym,,skrev om det i drömtråden,,måste ha varit hemma hos dig!
du har inte en kran nånstans som sitter för nära en dörr?? drömde om det också.

Yes I do.. 2 st kransar på ytterdörrarna på framsidan och 1 krans på baksidans dörr... Mysko..  :o

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1451 skrivet: 09 jun-09 kl 14:05 »
Kran eller krans? Krans på dörr har vi annars fått fotobevis på tidigare:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?action=dlattach;topic=29521.0;attach=25875;image

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1452 skrivet: 09 jun-09 kl 14:50 »
Det ser lite litet ut det där rummet, Palle. Eller är det bara sovalkoven?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1453 skrivet: 09 jun-09 kl 15:33 »
Det ser lite litet ut det där rummet, Palle. Eller är det bara sovalkoven?
'

Det blir en gång in och sen sovalkoven..  inte stort men stor säng ;)

Vilse

• Gäst
« Svar #1454 skrivet: 10 jun-09 kl 10:36 »
Kran eller krans? Krans på dörr har vi annars fått fotobevis på tidigare:
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?action=dlattach;topic=29521.0;attach=25875;image

.
kran som i vattenkran, rummet jag drömde om hade en vattenkran nära dörren,,taskigt placerad.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1455 skrivet: 11 jun-09 kl 06:12 »
.
kran som i vattenkran, rummet jag drömde om hade en vattenkran nära dörren,,taskigt placerad.

Hmm.. då kan det ej ha vart hos mig, eller ser du in i framtiden...? Är planerat en kran för att tappa upp dricksvatten uppepå nånstans, bredvid en dörr.. ;)

- "och vi är så pass stora nu så vi får gå ute själva en stund, redigt spännande.. " när man ropar "-pycklisar!!!" då kikar alla upp och kommer farandes och ställer sig på fötterna.. suck! haha.. roliga djur..

- Ugly flatt door went a little bit funnier door.. (lister gör underverk ibland)

- Sängen uppreglad, all el är dragen, idag ljudisolera neråt mot mitt sovrum under sängen, sätta skivor och börja spackla hoppas jag..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1456 skrivet: 11 jun-09 kl 08:19 »
Satt och lekte med ord som skall upp på kaklet i badrummet.. men får ingen ordning på det.. nån som har förslag..

Vill ej att folk spolar ner "kiss papper" om man endast kissat.. då kan man lägga det i papperskorgen, likaså bindor och tamponger.. som senare hamnar på förbränning. Onödigt att använda "mellan knappen eller stora knappen" för att spola ner 2 blad papper liksom..

Har ju 3 knappar.. en för kiss, som bara spolar kiss skålen, mellanknappen för "nr 2" om det ej är så mkt.. och stora knappen för "nr 2" om man är väldigt nödig ;)

Så hur formulerar man detta på bästa sätt.. tänkte först måla bokstäver på kaklet men tror det blir att beställa plast bokstäver från ett screen tryckeri..

Vilse

• Gäst
« Svar #1457 skrivet: 11 jun-09 kl 08:54 »
here i sit broken hearted, paid a penny and only farted
,,skrivet på min toaväg i vårt förra boende som en pik till min ekonomiskt snåle man  ;D

plastskylt är bättre än att göra något permanent ifall du kommer på en bättre text senare,,,

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #1458 skrivet: 11 jun-09 kl 09:11 »
Så hur formulerar man detta på bästa sätt.. tänkte först måla bokstäver på kaklet men tror det blir att beställa plast bokstäver från ett screen tryckeri..

Skulle inte bilder bli bra?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1459 skrivet: 11 jun-09 kl 11:57 »
Tyckte nog "Lägg kisspappret i papperskorgen" blev enklare att förstå
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser