Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212027 gånger)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Lilla Moon
« Svar #1400 skrivet: 03 jun-09 kl 11:12 »
På pappersarbetet? ;)

God Morgon, oj vad fåglarna kvittrar. Skönt ljud, katten gjorde inbrott genom öppna fönstret.

Och måste bara berätta.. "du Margit, du vet att vi pratade om att släppa ut hönsen".. när jag kommer ut.. så var dom redan ute och hade urtrevligt i gräset, gick o skrockade för sig själva.. Buren tom och dom ute..  :o, men verkade inte vara nån fara så idag får dom en stund ute.. dock med mig med..  ;D

Ditt grönsaksland är finare än mitt. Därför så är jag så avensjuk...........

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1401 skrivet: 03 jun-09 kl 17:31 »

Ditt grönsaksland är finare än mitt. Därför så är jag så avensjuk...........

Äsch då, du får gärna komma och rensa ogräs i det ;)

Som alla säkert förstått så har det ej funnits tid att varken måla eller skrapa som det var tänkt och då ha en "Alternativ fest".. men.. huset klarar sig ett år till

MEN, skulle vilja slå ett slag.. eftersom jag är en godhjärtad grabb så bjuder jag in, alla som är nyfikna, sugna på nåt smasken eller bara "mingel" på :

"Invigningsfest av Torpet Mons Bed & Breakfast"

Plats: Brudaremossen 10

Tid: Från 12 och framåt..

Dag: 27 juni...

Ni behöver ej ta med nåt, förutom det ni vill dricka  ;) men dom flesta vill gärna ta med sig nåt "eget" och ställa på "sommarbuffén" så vill ni det går det givetvis bra.

Bara dyka upp gott folk och hålla utkik här i denna tråd för mer info..

Välkomna!!
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

getalina

• Halland
« Svar #1402 skrivet: 03 jun-09 kl 17:33 »
Tack för inbjudan att rensa ogräs men dit vi förhoppningsvis flyttar så växer ogräset knähögt på ungefär 10 000 kvadrat meter så jag tror vi reder oss.  ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1403 skrivet: 03 jun-09 kl 17:35 »
Tack för inbjudan att rensa ogräs men dit vi förhoppningsvis flyttar så växer ogräset knähögt på ungefär 10 000 kvadrat meter så jag tror vi reder oss.  ;)

Du kommer se ut som tanta som bodde här kan jag tänka mig, kutryggad och dan, men söt ;)
Du får ordna nåt slags åkdon som du kan ligga på.. ungefär som dom som plockar jordgubbar har.. eller som ordna höns.. mina som nyss fått gått ut, dom tar allt.. renrakat där dom farit fram.. haha..

Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

getalina

• Halland
« Svar #1404 skrivet: 03 jun-09 kl 17:53 »
Å nästa år blir det getter!! Dom säger Kimma tar allt i sin väg.

4 getter kunde vara lagom sa hon. Undrar vad de ska döpas till?

Bocken får väl heta Palle  ;)

Ior

• I am a happy gal.
« Svar #1405 skrivet: 03 jun-09 kl 21:09 »
Jag vill bara skicka en liten hälsning och, likt många andra, berätta att jag är helt förtjust i det arbete du utför.
Den djärva färgsättningen är helt i min smak, och dina lösningar är oftast smakfulla.
Önskar er mycket skoj på målarhelgen (eller var det -dagen?) och beklagar att jag inte kan/orkar komma.

Edit: 94 sidor!  :o Inte dåligt!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1406 skrivet: 03 jun-09 kl 21:57 »
27:e juni, då är jag ledig ju!  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1407 skrivet: 03 jun-09 kl 22:14 »
Willkommen!

Alla som vill ha nånstans att sova, får hojta te.. så får vi ordna sovplatser ;)

Finns gräsmatta med plats för tält, en husvagn och 4 sängplatser lediga  ;D

toyota

« Svar #1408 skrivet: 04 jun-09 kl 18:01 »
Vad fint du har i ditt land
men du måste nog köpa en håv
med långt skaft som du kan ha till hands
annars är det trevligt med pullorna som
är ute i det fria bara de inte ger sig iväg för
långt.Hoppas det är bra med dig snart
ses vi igen. Häls...........Margit

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1409 skrivet: 04 jun-09 kl 18:34 »
Kallt i huset idag, eldar och även idag har 1000 lapparna flugit.. "allt för er blivande gäster" ;)
Frukta ej men idag har huset blivit med matta.. en härlig brungrå matta för det vita rummet, hallen och det 3,dje sovrummet.. skall upp och kantskära denna nu.

Det vankas fotodags på lördag, skoj.. outfits är utplockade.. fast frågan är om jag skall ha nåt på mig över huvud taget ;) Tränar stenhårt varje dag, träningsvärk överallt.. *urk* och stenhård diet.. på LÖRDAG får jag äta chokladkaka som ligger och väntar på mig...  :-\

Imorgon och på lördag, så lite vätska som möjligt och inget salt.. huvudvärk, visst.. men kroppen blir snygg på bild ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1410 skrivet: 04 jun-09 kl 19:48 »
Såja.. mattan är skuren! Lister målas nu.. sen fixa vidare, elda mera.. burr.. kallt..

"..och som vanligt är det ljusare kulör i verkligheten än på fotot"...  ;)

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1411 skrivet: 04 jun-09 kl 20:57 »
Sååååååååååå fint det blir!!!!!

Vad är det för foto du snackar om?

Anna :) :)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #1412 skrivet: 04 jun-09 kl 22:18 »
vad fint det blir :)

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

getalina

• Halland
« Svar #1413 skrivet: 05 jun-09 kl 00:54 »

Han ska vara med i sextråden utan en tråd.  ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1414 skrivet: 05 jun-09 kl 06:18 »
[/size]

Det får du la se.. ;)
Beräknar att på söndag är det vita sovrummet klart, då är det bara att börja med nästa och det sista för i år..

vad fint det blir :)
[/size]

Och tack för sällskapet vid frukosten igår, mysigt att sitta ute i solen på frukost..

Han ska vara med i sextråden utan en tråd.  ;)
[/size]

Äsch då haha, det vågar jag inte..

Är mest en kul grej jag ställer upp på, lovat att ställa upp genom en god väns bror.. Så lite foton skall det bli med brallor på sig ;) Sen kommer det kanske att tas "sensuella" foton..  ::) , konst kallas det oxå.. skall ha en ego bild på mig i vardagsrummet vet jag iaf.. liggande, och ja.. bla bla..
En hyllning te mig själv liksom.. att jag lyckats ta mig ifrån där jag en gång var kroppsmässigt för 5 år sen..

Samt ett foto i B&B hallen för att välkomna folk... Vi får väla se hur vi utformar det...  :-[

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1415 skrivet: 05 jun-09 kl 08:36 »
Då vet jag ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1416 skrivet: 06 jun-09 kl 20:55 »
Dagarna få har kantats av tragiska händelser och glädje. Men som min fejkman säger.. "Det finns inga problem, bara möjligheter".. och även en tragisk händelse.. en nyfödd liten palt som beslutade att kila vidare te ja.. pippihimlen kanske.. så är man givetvis tankfylld men man får knalla vidare och se möjligheterna istället.. Skickar dock hälsningar te söstra mi..  :-*

Idag vart det dags för fotograferingen, spännande, förberett mig i snart 2 veckor för detta.. maten har smakat usch, och igår o idag.. ej äta eller dricka så mkt..så vart svag o orkeslös.. men vad gör man inte i konstens syfte  ;D

5 timmar senare var det över.. och jag hemskt trött.. stå, sitta, ligga, *poff, blixtar hit o dit* men kul, riktigt kul.. väntar med spänning på hur bilderna vart..  :P

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1417 skrivet: 07 jun-09 kl 09:23 »
Puh! Trötter idag med..
Djur utsläppta och matade, kycklingar nykläckta och byggt vidare på hemsidan.. nu fattas bara redigering av text och bra bilder.. Ej mina områden ;) Och knåpa ihop den engelska dock kortfattade versionen.
Sen så får det vara bra.. Tanken är väl att online bokning och betalningssystem senare.. mindre skötsel så.

Nu dags att hinka klart kaffet, elda mera så huset blir varmt och sen gå upp, dammsuga, måla och organisera lakan, kuddar och täcken.. puh! Ett helt rum fyllt av härliga sängkläder...!!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1418 skrivet: 07 jun-09 kl 17:51 »
Palleman, du kanske ska poängtera på hemsidan att Lilla Mon är en köttfri zon? Så att ingen frukostgäst som väntat sig bacon blir besviken, menar jag.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

andtol

• Gäst
« Svar #1419 skrivet: 07 jun-09 kl 20:46 »
Tanken är väl att online bokning och betalningssystem senare.. mindre skötsel så.
Online bokning låter ganska onödigt krångligt. Och speciellt online betalning. Gör det enkelt i början. Du har ju inte ett hotell med tusentals gäster varje vecka. :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser