Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211978 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #1280 skrivet: 13 apr-09 kl 19:18 »
Snyggt ;)

Inte klart men.. men dugligt iaf.. och vaktlarna lider av torgskräck haha.. krakarna.. dom sitter i sina hålor dom grävt / badat upp.. kutar upp o äter / dricker.. sen tebaxs.. hehe..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1281 skrivet: 13 apr-09 kl 19:33 »
Jag är ärad.. att få hamna på erat middagsbord ;)

Hmmm.. att bli äten av en hoper alternativare är väl inte fy skam...?  :-[

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1282 skrivet: 15 apr-09 kl 23:35 »
När gluttar herrn förbi Bokedalen?

Anna ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1283 skrivet: 16 apr-09 kl 07:39 »
När gluttar herrn förbi Bokedalen?

Anna ;)

Vet ej ... :(... När har bruden vägarna förbi storstan? ;)

Även om jag vart tyst så har jag ej suttit still..
Vaktisarna älskar sin nya bostad men det märkliga är att dom lägger märkliga ägg oxå. Vita, blåa och grönprickiga.. ej gjort det förr.. ehh..

Hallen börjar bli klar.. foga golvet idag.. sen montera golvlister så kan dom 2 andra sovrummen färdigställas.

Ankorna väntar på dammen som nu är klar.. men regnet lyser med sin frånvaro.. :(
Mini kyckling är så rara, lite skrajja men nyfikna.. bolliga dunisar..
Ankungarna är skitiga som vanligt.. bläk vilka skitdjur.. men så söta..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1284 skrivet: 16 apr-09 kl 08:36 »
Vet ej ... :(... När har bruden vägarna förbi storstan? ;)Skall ut å flänga denna helgen men inte åt det hållet  :-\ Får se nästa vecka!!!!! :D

Även om jag vart tyst så har jag ej suttit still..
Vaktisarna älskar sin nya bostad men det märkliga är att dom lägger märkliga ägg oxå. Vita, blåa och grönprickiga.. ej gjort det förr.. ehh..

Hallen börjar bli klar.. foga golvet idag.. sen montera golvlister så kan dom 2 andra sovrummen färdigställas.

Ankorna väntar på dammen som nu är klar.. men regnet lyser med sin frånvaro.. :(
Mini kyckling är så rara, lite skrajja men nyfikna.. bolliga dunisar..
Ankungarna är skitiga som vanligt.. bläk vilka skitdjur.. men så söta.. Kan du se fördelningen på faverollerna?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1285 skrivet: 16 apr-09 kl 08:42 »
Oh yes.. du är så välkommen så... :)

Nästan, stod o kikade nyss.. men en vecka te så kan man säga..
Nån som vill köpa faverolletuppar och förmodligen har jag 4 ankpojkar och 1 hona..  :-\

adhad

« Svar #1286 skrivet: 16 apr-09 kl 11:50 »

Har du kollat så du inte fått några guldägg, eller ägg av andra ädelmetaller?  ;D

Luffsen

• -
« Svar #1287 skrivet: 16 apr-09 kl 12:23 »
Vaktisarna älskar sin nya bostad men det märkliga är att dom lägger märkliga ägg oxå. Vita, blåa och grönprickiga..

Du kanske har gökägg i redena?  :)
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1288 skrivet: 16 apr-09 kl 18:53 »
Ingen aning.. ingen annan pippi kan komma in eller ut ur buren.. nåja.. här är dom udda iaf..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1289 skrivet: 16 apr-09 kl 19:07 »
Så vackra! Ser ut som de vore värpta av 4 olika raser.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #1290 skrivet: 16 apr-09 kl 20:10 »
Nån som vill köpa faverolletuppar och förmodligen har jag 4 ankpojkar och 1 hona..  :-\

Jag kommer nog inte behöva köpa flera pankisar, för nu ligger min lilla raring på ca tio ägg.  :-*
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1291 skrivet: 18 apr-09 kl 07:45 »
Så vackra! Ser ut som de vore värpta av 4 olika raser.

Visst är det cooolt, men just nu strejkar dom.. ETT jäkla ägg på 9 höner..  >:(

Jag kommer nog inte behöva köpa flera pankisar, för nu ligger min lilla raring på ca tio ägg.  :-*

Hmm.. jaja.. du vet vart jag finns om du behöver mig..

Och nu är alla golvlister klara i hallen, lite kvar uppe.. men man inser hur många hörn och vinklar det i 2 kvm stor hall.. och nu där uppe ser man verkligen hur kurvig väggen är när listerna är på plats.
Och kattens lucka är tillverkad och hon fick även en trappa.

Tapio

• Västergötland
« Svar #1292 skrivet: 18 apr-09 kl 11:01 »
Halaj!

Kattluckan var vrålfräck.

Jag gillade också den där staketstumpen som du har vid brevlådan.

Jag har en böjelse för att gå. Men på vintern vill jag inte bli överraskad av mörkret mitt inne i busken, så då går jag i Skatås.
Jag har passerat ditt hus femtielva ggr.
Men inte förrän senast förstod jag att det där gula huset är ditt!

Visste du förresten att de där barackerna en liten bit nedströms dig byggdes upp för att härbärgera flyktingar från koncentrationsläger efter kriget?

Det gick ett program på kunskapskanalen/SVT om några arkeologer som grävde kring knutarna där för att hitta lämningar efter de inhysta.

Arkeologerna visade i programmet malligt upp det de hade hittat.
Skjortknappar, någon bit från en krossad spegel, någon peng och lite läskedryckskapsyler  :P

//T

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1293 skrivet: 18 apr-09 kl 12:08 »
Halaj!

Kattluckan var vrålfräck.

Jag gillade också den där staketstumpen som du har vid brevlådan.

Jag har en böjelse för att gå. Men på vintern vill jag inte bli överraskad av mörkret mitt inne i busken, så då går jag i Skatås.
Jag har passerat ditt hus femtielva ggr.
Men inte förrän senast förstod jag att det där gula huset är ditt!

Visste du förresten att de där barackerna en liten bit nedströms dig byggdes upp för att härbärgera flyktingar från koncentrationsläger efter kriget?

Det gick ett program på kunskapskanalen/SVT om några arkeologer som grävde kring knutarna där för att hitta lämningar efter de inhysta.

Arkeologerna visade i programmet malligt upp det de hade hittat.
Skjortknappar, någon bit från en krossad spegel, någon peng och lite läskedryckskapsyler  :P

//T

Hehe.. dom kan få lite rostiga saker härifrån oxå..  som man hittar överallt i backen ;)
Jajemen, i somras hade dom nåt "jubileum" så en vecka där kom "orginal bussen" som körde dessa upp vid Skatås.. kan ju säga.. den var vacker men lika skralltig som stugorna.

Så nu vet du.. nu kan du hålla koll oxå ;)
Nyss inkommen från att ha börjat slitit med landet.. vill ej.. kan man ej trolla att färdigt och odlingsbart land..?

Tapio

• Västergötland
« Svar #1294 skrivet: 18 apr-09 kl 12:31 »
Nyss inkommen från att ha börjat slitit med landet.. vill ej.. kan man ej trolla att färdigt och odlingsbart land..?

Halaj!

Men det är roligt också. Man ser ju resultat.
Jag har också börjat så smått.
Jag har lärt mig (den hårda vägen) att maximera trädgårdsslit till 3 tim/dag, inte mera. Då kan man hålla på dag ut och dag in. Gör man mera blir det inget dagen efter. Man orkar inte, kroppen (spec. Ryggen) tar stryk.
Resten av dagen får man göra något stillsamt, typ måla ett plank eller nåt.

//T

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1295 skrivet: 18 apr-09 kl 13:07 »
Halaj!

Men det är roligt också. Man ser ju resultat.
Jag har också börjat så smått.
Jag har lärt mig (den hårda vägen) att maximera trädgårdsslit till 3 tim/dag, inte mera. Då kan man hålla på dag ut och dag in. Gör man mera blir det inget dagen efter. Man orkar inte, kroppen (spec. Ryggen) tar stryk.
Resten av dagen får man göra något stillsamt, typ måla ett plank eller nåt.

//T

Då är jag fri från arbete idag då  ;D 3 tim har jag hållt på nu.. och detta är resultatet, skall grävas en bit till.. sen mätas ut för växthuset.. bortanför växthuset dock skall det grävas.. suck!
Första delen, dvs.. denna som är klar blir det snittblommor och bär.. bortanför blivande växthus bara grönsaker...

toyota

« Svar #1296 skrivet: 18 apr-09 kl 14:05 »
Det är underbart att se dina framsteg
jag skulle önska att jag hade sådan lust som du
har ankorna fått komma ut nu......
häls....mamsen

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1297 skrivet: 19 apr-09 kl 08:26 »
Det är underbart att se dina framsteg
jag skulle önska att jag hade sådan lust som du
har ankorna fått komma ut nu......
häls....mamsen

Skulle ta ut ankbebisarna idag men mulet väder..tror dom fryser då..
Vaktelkycklingar börjar kläckas.. med varierat resultat.. jaja.. i med fler ägg i kläckarn bara..

Och jag och Johan (min fejkman) kanske skall fara o kika bil i Hässleholm idag..
 :-[ , som denna.. fast mkt mer "patina" på den.. skulle ju passa utmärkt på Mon.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1298 skrivet: 23 apr-09 kl 07:44 »
Bidde det nån bil?

;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1299 skrivet: 23 apr-09 kl 07:48 »
Bidde det nån bil?

;)

Nu var du kvick på gröten ;) Skulle ju precis skriva det!
Åker ner på lördag och spanar den så kanske den blir min.. Cooolt..

Igår började jag med nästa sovrum.. blir så keckt.. grönt (naturligtvis), en del tegel, och som vanligt mkt lister.. ;) Men stod o skrapade / slipade fönster och målade allt tills det vart så mörkt så jag ej såg handen framför mig längre..

Men på dagen igår hade vi skoj.. oj va kul vi hade.. Hehe, ankbebisarna fick gå ut för första ggn...
Och här är objektet.. tro det eller ej.. men nästan besiktningsklar.. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser