Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211983 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #1220 skrivet: 31 mar-09 kl 07:26 »
Sååååå sööööööta!!!!!! :D

U wanna buy some? ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1221 skrivet: 31 mar-09 kl 14:55 »
Sådär ja.. nu vart på sjukan igen.. stygnen och gipset borta.. Palles arm är liten, blek och trist.. och lite orörlig.. men det jobbigaste är nog att jag kommer förmodligen ej få tillbaka känseln på ovansidan av handen.. "armen från såret och ner till handens ovansida" sover liksom.. jaja.. det är som det är.
Nu gå och jobba igen..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1222 skrivet: 31 mar-09 kl 15:16 »
Inget kul alls.  :-\
Går det att väcka den med akupunktur?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1223 skrivet: 31 mar-09 kl 16:10 »
Inget kul alls.  :-\
Går det att väcka den med akupunktur?

Nja.. nervändarna som vart avhuggna av sågen är ju som sagt avhuggna och gick ej att få ihop.. och har jag otur så kommer liksom dom avhuggna ytorna ge fantomsmärtor och ömma.. hmm..  :-\

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1224 skrivet: 31 mar-09 kl 16:18 »
U wanna buy some? ;)
Nej........................... :)
När kommer herrn på söndag?
 ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

toyota

« Svar #1225 skrivet: 31 mar-09 kl 16:29 »
Vi får hoppas att det kommer att kännas bättre med tiden
Allt har sin gång Man vänjer sig det tar jättelång tid
med nerverna     Jag vet ........
Å vad det var trevligt att du kom upp och hälsa på oss
i lördags jättemysigt och mycket växter som vi såg
Må så gott från mammsen.......

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1226 skrivet: 31 mar-09 kl 18:11 »
Var nu rädd om dej!! :-*
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #1227 skrivet: 31 mar-09 kl 19:45 »
Palle du måste klappa och pilla på den stumma området.
Det kan hjälpa att stimulera att nervtrådarna så klappa och pilla och nypa(löst). Det tar tid nervtrådarna växer långsamt.
Reta nervtrådarna och andvänd olika saker för att klappa på det stumma området.
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #1228 skrivet: 31 mar-09 kl 19:50 »
U wanna buy some? ;)

Jag kommer framöver vilja ha tag på en Mignonhona till...  8) /Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

ingegärdsgårn

« Svar #1229 skrivet: 31 mar-09 kl 20:10 »
Oh vilket fint växthus, men de har gjort en miss. Från muren ska man bygga upp en glasvägg och sedan fästa taket på glasväggen eller gräva djupare för muren. Om du har tomater så slår de snabbt i taket. med den konstruktion som visas på bilden.
Vem tillverkade växthuset? I Gamla Linköping har de inte liknande växthus, fast det är ett strå vassare. Kolla på det innan du bygger.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1230 skrivet: 31 mar-09 kl 20:23 »
Jag kommer framöver vilja ha tag på en Mignonhona till...  8) /Maya

Palleman har... ;)

Oh vilket fint växthus, men de har gjort en miss. Från muren ska man bygga upp en glasvägg och sedan fästa taket på glasväggen eller gräva djupare för muren. Om du har tomater så slår de snabbt i taket. med den konstruktion som visas på bilden.
Vem tillverkade växthuset? I Gamla Linköping har de inte liknande växthus, fast det är ett strå vassare. Kolla på det innan du bygger.

Tanken har slagit mig oxå... men gör inget.. kan binda tomaterna längs taket.. gillade modellen just för den var annorlunda..
Oj.. vem tillverkaren var.. kommer ej ihåg asså..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1231 skrivet: 01 apr-09 kl 22:25 »
HÄRLIG DAG idag!! Sol, gassande.. extremt rart..
Fått gräsfrö på gräsmattan, spenat.. vanlig o nya zeeländsk är sådd i blomlådan utanför köksfönstret, lökar tittar upp överallt.. knoppar brister strax i några buskar..  händer saker varje dag..

Men idag har köksfönsterna te övervåningen fått sig nytt gammalt blåst glas, kitt, slipning, olja och färg.. så fina igen.. orginalkulören, mossgrönt typ.. imorrn åker dom på plats..

Men sen insåg jag ett behov.. en vakteltvätt.. tänk er en biltvätt fast för vaktlar.. man går in på ena sidan.. ut genom den andra.. i mitt är det sand.. skitsmart.. med tak o så.. dom använder den för fulla muggar..
Nu jälar snor ni inte min idé.. ;)

Alla fjäderfän sprutar ur ägg.. jesus.. här får man äta ägg så det heter härliga te.. Och sen.. premiär för året första cykeltur.. gick bra med armen ändå..  ;D

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #1232 skrivet: 02 apr-09 kl 10:33 »
Åh, vad fint du har det!  :D Vilket fint litet stilleben!
Även här värper miggisar och hönor för fulla muggar, men tyvärr har vi ingen äggkläckare... ännu! Får hoppas att något av fjäderfäna vill ruva snart.  :)
Höns, stickning och pelargoner

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1233 skrivet: 02 apr-09 kl 18:48 »
Åh, vad fint du har det!  :D Vilket fint litet stilleben!
Även här värper miggisar och hönor för fulla muggar, men tyvärr har vi ingen äggkläckare... ännu! Får hoppas att något av fjäderfäna vill ruva snart.  :)

Ser bättre ut än vad det känns ;) Tur ej dammet syns.. bara pillerburkarna..  :-[

Här gav jag upp hoppet på dom sista 5 mignon äggen.. så dom fick räva.. långt in i skogen..
Haft en väldigt busy dag.. först så släpptes ankorna ut för första ggn på denna gård iaf.. mkt försiktiga steg tog dom ut i verkligheten.. men sen så..

och så badhuset.. te vaktlarna.. nästan kö in där nu..

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1234 skrivet: 02 apr-09 kl 19:01 »
Går det att beställa två badhus av dej? Just nu har de gamla kakburkar av plast, inte så estetiskt tilltalande som dina badhus :-*
« Senast ändrad: 03 apr-09 kl 07:53 av AnetteK »
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1235 skrivet: 02 apr-09 kl 19:03 »
Går det att beställa två badhus av dej? Just nu har de gamla kakburkar av plast, inte så estiskt tilltalande som dina badhus :-*

Tanken fanns där förstår du.. ;) Men nästkommande modell blir i glas.. typ.. så man kan se lelle höna bada.. Palle kan fixa.. ;)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1236 skrivet: 02 apr-09 kl 19:49 »
Men nästkommande modell blir i glas.. typ.. så man kan se lelle höna bada..

Snajdigt :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1237 skrivet: 02 apr-09 kl 19:55 »
Tanken fanns där förstår du.. ;) Men nästkommande modell blir i glas.. typ.. så man kan se lelle höna bada.. Palle kan fixa.. ;)

Trodde nästan det ;D
Hamnar jag först i kön? :D
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1238 skrivet: 02 apr-09 kl 20:37 »
Snajdigt :)!

U know me girl.. ;)

Trodde nästan det ;D
Hamnar jag först i kön? :D

Såklart.. Palle fixar.. när behöver hon dom?

Nuså.. huvet värker.. men bara ett uppdrag kvar idag.. slipa en dörr.. o måla denna..
Men passat på att fixa med "Bed & Breakfast receptionen".. dvs där alla papper, nycklar och kassa kommer att husera..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1239 skrivet: 02 apr-09 kl 20:40 »
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser