Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211977 gånger)

Troy McClure

• Västmanland
SV: Lilla Moon
« Svar #1020 skrivet: 07 feb-09 kl 11:28 »
En fundering finns på att ta halva vinden och göra takterass åt öster.. där solen finns på kvällera..
Öster? Min sol går ner i väster!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1021 skrivet: 07 feb-09 kl 12:07 »
Öster? Min sol går ner i väster!

F´låt.. för tidigt på mörra det där.. ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1022 skrivet: 08 feb-09 kl 15:01 »
Nu lagt allt annat arbete på hyllan nåra dar tills jag fått en av dessa burar klara.. detta blir första vaktelhuset som skall vara utomhus.. ett hus per 10 pippi.. med utegård ozzå..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1023 skrivet: 08 feb-09 kl 22:31 »
Ny dag imorron! Nya krafter, nya tag.. först gymet vid 7.. sen åka ner te min fejkman med kaffe som står utanför Skandinavium och väntar på att få köpa biljetter te Madonna på Ullevi. Sen hem och försöka skapa sig ett liv.. utan män, utan pojkar.. utan nåt som helst sällskap förutom mina djur.

Att fokusera på sig själv känns som prio ett just nu, speciellt när exet ser till att hamna i samma säng som exet. Visst, inte min ensak men han kunde väl åtminstonde väl ha valt någon annan och kanske vänta mer än 2 - 3 veckor på att haffa första bästa efter vi bestämt att vi skulle göra slut?

Ja.. bögar är som hundar.. lukta varandra i arslet innan man hälsar...

OT:
Adis.. önskar dig lycka till med Magnus.. vet att du läser detta... och du vet vad jag sagt.. passa tungan.. för din egen skull

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1024 skrivet: 09 feb-09 kl 07:37 »
Lider med dig Palleman, vet vad du går igenom. Men trösta dig med att det finns fler fiskar i havet och att även du kommer bli lycklig så småningom och så länge man har med sånna människor att göra klarar man sig bäst ensam.  :-*
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1025 skrivet: 09 feb-09 kl 08:20 »
Lider med dig Palleman, vet vad du går igenom. Men trösta dig med att det finns fler fiskar i havet och att även du kommer bli lycklig så småningom och så länge man har med sånna människor att göra klarar man sig bäst ensam.  :-*

Tack rara du.. men man tar sig igenom det mesta.. Även om man faller på vägen så tar man sig upp starkare, bara fokusera på det som är viktigt just nu.. djuren, träningen och gården.. släppa folk och fä.. och har en liten specialité.. när man repar sig.. undvika folk, per tele och IRL.. är skönast så.. repa sig själv i lugn och ro.. sen går det bättre.

Kan tyckas är en skitsak men det är som en oskriven regel, speciellt när man har känslor kvar för människan men som man ej kan leva med då man är som hund & katt..

Tack iaf..

toyota

« Svar #1026 skrivet: 09 feb-09 kl 17:53 »
Tänker på dig nu när det är svårt. Men tänk posetivt
så vänder nog lyckan till dig igen kanske
fortare än du tror.Nu skulle jag vara hos dig då hade du min axel
att luta dig mot...
Många kramar från  /mamma o pappa.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1027 skrivet: 09 feb-09 kl 18:35 »
Tänker på dig nu när det är svårt. Men tänk posetivt
så vänder nog lyckan till dig igen kanske
fortare än du tror.Nu skulle jag vara hos dig då hade du min axel
att luta dig mot...
Många kramar från  /mamma o pappa.

Tack mor & far.. det betyder mkt..
Skall försöka samla ihop mig, elda, dricka kaffe och försöka få huvudet på annat håll..

En vacker dag kanske.. strålar solen även över Palle..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1028 skrivet: 09 feb-09 kl 20:13 »
Jag är övertygad om att solen kommer skina över Palleman och alla på Lilla Mon i många, många år.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1029 skrivet: 09 feb-09 kl 21:09 »
Jag är övertygad om att solen kommer skina över Palleman och alla på Lilla Mon i många, många år.

Tack försöker inse det oxå.. men ibland är det svårt att se igenom det mörka molntäcket.
Bra karl reder sig själv, man slipper trassel, man slipper bråk och man slipper hemska avsked.
Vissa kan kalla det för att fly undan problemen, men jag kallar det att undvika problemen.. varför skaffa sig problem när man vet att det alltid blir dynga i slutänden.. Nä.. män är djur!  :-\

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1030 skrivet: 09 feb-09 kl 21:27 »
Nä.. män är djur!  :-\

Ganska trevliga djur tycker jag :).

Kela med de andra djuren och gråt ordentligt, så kan du slicka såren i sinom tid.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1031 skrivet: 09 feb-09 kl 21:31 »
Ganska trevliga djur tycker jag :).

Kela med de andra djuren och gråt ordentligt, så kan du slicka såren i sinom tid.

Skall bli! Kommer tillbaka starkare än innan med en vilja att ta hand om sig själv som är ännu bättre.. Nästa gång aktar man sig ännu mer. Synd.. men så är resultatet.

Fick iaf en vägg till på vaktelhuset klart.. och vi köpte Madonna biljetter till Ullevi.. alltid en ljusglimt.. kul att se den gamla damen.

Nu skall Palle sova.. har inget bättre för mig just nu.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1032 skrivet: 09 feb-09 kl 21:38 »
Nästa gång aktar man sig ännu mer. Synd.. men så är resultatet.

Nej, så får du inte tänka (just nu kanske men inte för resten av livet). Jag tror att man måste våga älska som om man aldrig blivit sårad.
Hoppas du får sova gott, du har väl sällskap av Nisse-Maj i alla fall.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1033 skrivet: 09 feb-09 kl 21:46 »
Nej, så får du inte tänka (just nu kanske men inte för resten av livet). Jag tror att man måste våga älska som om man aldrig blivit sårad.
Hoppas du får sova gott, du har väl sällskap av Nisse-Maj i alla fall.

Blir lite så man tänker, man lär sig av sina misstag, spelar ej roll om det är kärlek, jobb eller nåt annat man håller på.. nästa gång man är på "problemet" så går det bara lite längre tid innan fällan slår igen.

Yesbox, hon märker att Pappa Palle är lite nere så hon svansar omkring här.. djuren är tacksamma iaf.. så länge dom får mat.. sen sticker dom. Önskar allt annat var så oxå.. ge dom mat så håller dom sig troget intill.

Nu spytt galla färdigt för idag.. nu läsa bok, gå till gym kl 7 och köra stenhårt så man får lite glädje till sommaren då man visar sig i badbyzzera och man kan blicka bakåt.. Ha.. va du missar nu!

Kramen till Eder alla..

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #1034 skrivet: 09 feb-09 kl 21:55 »
och vi köpte Madonna biljetter till Ullevi.. alltid en ljusglimt.. kul att se den gamla damen.

:) Jag fick också fatt i billetter till gamla damen så det ska bli kul! Kollade boendet ::).... Är du lika dyr som hotellen i stan denna Madonna-natt :P?

:-\ Tråkigt med kärleken... Kraaam på dig!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1035 skrivet: 10 feb-09 kl 03:52 »
Den här killen skulle du ta med på gymmet Palleman. :D

Då hade han inte behövt att fettsuga sig tror jag.  ;D

http://hd.se/inrikes/2009/01/25/fler-maen-satsar-paa/

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1036 skrivet: 10 feb-09 kl 07:50 »
:) Jag fick också fatt i billetter till gamla damen så det ska bli kul! Kollade boendet ::).... Är du lika dyr som hotellen i stan denna Madonna-natt :P?

:-\ Tråkigt med kärleken... Kraaam på dig!

Du har PM ;)

Den här killen skulle du ta med på gymmet Palleman. :D

Då hade han inte behövt att fettsuga sig tror jag.  ;D

http://hd.se/inrikes/2009/01/25/fler-maen-satsar-paa/

Tack tjejen, men nu får det vara slut på pojkar i detta hus för en lång tid framöver. Dom gör mer skada än nytta!

Så istället beställde jag en kläckare, balla värmelampor så här skall slippas att bekymra Fru Anna om plats i kläckarn ;) Här skall kläckas fram små pippi.

Livet går vidare även fast det är hemskt tungt. Masat mig upp och skall iaf gå till gym nu.  :-\

Vilse

• Gäst
« Svar #1037 skrivet: 10 feb-09 kl 10:23 »
Taenkte paa dej i dag!
Var pa sjukan och satte en liten kristall i rullgardinen i husses foenster,,tappade den och den ramlade ut genom foenstret,,ooooooh!
Kristallen kommer fraan en kristallkrona! oj oj oj!

Kristallen var en fix idee jag fick naer han laag inne foer sin stora op foer ett aar sen och det gick ju bra saa jag taenkte ta med kristallen in tilll sjukan igen. haenger i foenstret och solen lyser saa fint i den,,men den foell ur mina fumlande fingrar och studsade paa foensterbraedan och UUuuuuuuuuut och neeeeer pa gaarden, 5 vaaningar!
Gick ner och saag at det vaexte ett taett buskage utanfoer foenstrena paa bottenvaaningen och vad tror dom om jag smyger laengs husvaeggen? typ foensterfluktare? det aer ju ett sjukhus!
jag gick in til receptionen och fraagade vilken avdelning dessa foenster paa bottenvaaningen tillhoer,,pojken i receptionen var boeg och soet,,pallepojke taenkte jag :)
fick veta at det var kontor paa bottenvaaningen och ok at gaa laengshusvaeggen,,vi skojade om foensterfluktare :)
jag smoeg laengs husvaeggen och det satt en liten japansk man daer inne,, jag sa hej genom det oeppna foensrret och foerklaarde at jag letade efter en kristall som fallit ut. den lile japanske mannen var boeg! det kryllar ju av dom!  :)
jag hittade kristallen i buskaget och visade japanen som gjorde en saandaeringa oooohh yes bara boegar kan vinka saa haer gest :)
gick foerbi receptionen och dinglade kristallen framfoer pojken som satt daer och han gjorde samma haenfoerande handgest :)
paa vaegen upp saa var det en sjukskoetare med en patient i saeng i hissen,,han var ocksaa en saandaeringa boeg,,oj oj oj,,palle,,kolla sjukhusen!!  :)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1038 skrivet: 10 feb-09 kl 11:26 »
Eller gör ett besök på Wallmans salonger..fast det är mycket guccibögar där förstås  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1039 skrivet: 10 feb-09 kl 11:28 »
Taenkte paa dej i dag!
Var pa sjukan och satte en liten kristall i rullgardinen i husses foenster,,tappade den och den ramlade ut genom foenstret,,ooooooh!
Kristallen kommer fraan en kristallkrona! oj oj oj!

Kristallen var en fix idee jag fick naer han laag inne foer sin stora op foer ett aar sen och det gick ju bra saa jag taenkte ta med kristallen in tilll sjukan igen. haenger i foenstret och solen lyser saa fint i den,,men den foell ur mina fumlande fingrar och studsade paa foensterbraedan och UUuuuuuuuuut och neeeeer pa gaarden, 5 vaaningar!
Gick ner och saag at det vaexte ett taett buskage utanfoer foenstrena paa bottenvaaningen och vad tror dom om jag smyger laengs husvaeggen? typ foensterfluktare? det aer ju ett sjukhus!
jag gick in til receptionen och fraagade vilken avdelning dessa foenster paa bottenvaaningen tillhoer,,pojken i receptionen var boeg och soet,,pallepojke taenkte jag :)
fick veta at det var kontor paa bottenvaaningen och ok at gaa laengshusvaeggen,,vi skojade om foensterfluktare :)
jag smoeg laengs husvaeggen och det satt en liten japansk man daer inne,, jag sa hej genom det oeppna foensrret och foerklaarde at jag letade efter en kristall som fallit ut. den lile japanske mannen var boeg! det kryllar ju av dom!  :)
jag hittade kristallen i buskaget och visade japanen som gjorde en saandaeringa oooohh yes bara boegar kan vinka saa haer gest :)
gick foerbi receptionen och dinglade kristallen framfoer pojken som satt daer och han gjorde samma haenfoerande handgest :)
paa vaegen upp saa var det en sjukskoetare med en patient i saeng i hissen,,han var ocksaa en saandaeringa boeg,,oj oj oj,,palle,,kolla sjukhusen!!  :)

Gud.. just nu känns det som att jag tar ett sista minuten flyg te Nya Zeeland, skit i miljöhelvetet, på planet bara och få ro ett tag.. men kan ej lämna huset nu :( Vill så gärna.. komma bort ett tag. Pojkar får vänta.. svin är dom allihopa.. är mkt kritisk tills motsatsen är bevisad.

Eller gör ett besök på Wallmans salonger..fast det är mycket guccibögar där förstås  :P

Här skall vi ha nån stadsfjolla.. usch fi fanken.. fått nog av folk som bor i stan..

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser