Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212059 gånger)

toyota

SV: Lilla Moon
« Svar #920 skrivet: 24 jan-09 kl 15:29 »
Va kul nu vill du nog att mamma skall komma och baka
en massa sockerkakor så vi kan fylla frysen.
Men vi kan göra pannkakor det är gott.......

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #921 skrivet: 24 jan-09 kl 19:55 »
Va kul nu vill du nog att mamma skall komma och baka
en massa sockerkakor så vi kan fylla frysen.
Men vi kan göra pannkakor det är gott.......

Det fixar vi då när ni kommer.. egna ägg från gården!

Idag har det hänt grejjer, kakel / trä såg har inköpts och diverse kopplingar, där for den 1000 lappen. :(

Sen hem och rulla ut aluminium folien på golvet, knäppa dit golvvärmen och blanda flytspackel.. som ej alls räckte enligt vad den sa på påsen.. 1 säck vart 7 säckar som fick åka o inhandlas, SUCK!!

Nu inspekterat golvet och det är hårt.. imorrn hoppas jag på torrt.. värme är påbrassad där inne.. snart kan man duscha i det egna huset.. skoj.. första gången någonsin huset har ett badrum..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #922 skrivet: 25 jan-09 kl 08:53 »
Varför tänker jag hela tiden på när Gustav Wasa rymde genom toan ???

Måste vara din toa som spökar. Inne ute toa.

Gustav Wasas rymmartoa var både inne o ute. Har du sett den?

Hon gav drängen order om att spänna för en släde som
gömdes bakom huset, samtidigt som hon rusade upp på loftet och väckte Gustav. Hon
hjälpte honom på egen hand genom att fira ner honom de nästan nio meterna genom
hålet i utedasset på övervåningen. Gustav Vasa flydde i natten, körd av drängen Jakob
Jakobsson.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #923 skrivet: 25 jan-09 kl 09:12 »
Haha.. Gustavs toa.. ja.. den är ju på övervåningen så.. dock ej 9 meter upp..
TYcker mest det såg ut som en rymd toa med all den där aluminiumen.. men nu syns den ej mer.. nu är golvet slätt och mörk grått av fint flytspackel. Idag torrt så skall smetas tätskickt.. snart, snart badrum..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #924 skrivet: 25 jan-09 kl 13:09 »
Palleman,

Jag vill slå ett slag för färgen grön. En släkting till mig målade sitt hus i en mild ljusgrön färg. Vindskivor och fönster/dörrfoder mm fick en mörkare nyans av samma gröna färg. Det blev jättesnyggt. Markiser och dörrar går i en rödbrun färg (låter inte så snyggt men det passar fint mot det gröna). Med deras lummiga trädgård blir huset en del av grönskan. Snyggt som katten. Tyvärr har jag ingen bild på huset.

Grönt är skönt. Skulle jag, mot förmodan (timmerhusfantast är jag ju), skaffa en stuga med panel så skulle jag måla mitt hus grönt. Det verkar vara lite utav en bortglömd färg.

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

git

• På våran gård är det
« Svar #925 skrivet: 25 jan-09 kl 18:01 »
Hej Palleman.
Mannen tittar över axlen på mig och blir mäkta imponerad över senaste bilden på toaletten. ville bara berätta det.
mannen min gör badrum och har precis blivit licensierad på våtrum.
Själv tycker jag det är roligt att följa din tråd.
/git
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #926 skrivet: 25 jan-09 kl 18:37 »
Hej Palleman.
Mannen tittar över axlen på mig och blir mäkta imponerad över senaste bilden på toaletten. ville bara berätta det.
mannen min gör badrum och har precis blivit licensierad på våtrum.
Själv tycker jag det är roligt att följa din tråd.
/git

Kul att kunna glädja folket!!
Licensierad.. kul grej, bra grej.. Palle kan oxå.. utan licenser ;)
Idag har badrummet fått stärkta fiberremsor i alla hörn, först la vi vanliga rutremsor, sedan ett lager i hela rummet med tätskitk.. nu ikväll fiberremsor och ett lager till.. men innan tätskiktet vart det 2 lager primers.. så nu finns det 4 tätskikt.. blir ett till imorron.. sen kakeldags  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #927 skrivet: 26 jan-09 kl 07:53 »
Nu kom min princessa och väckte pappa igen.. så bara gå upp och öppna dörrn te´na.. 
Palle hinkar kaffe och Pharma Diet, skall gå till gymmet idag.. !! Första gången på 4 veckor.. oj så spännande.. känns som man aldrig vart där..  :-\

Sen hem och 'äta frukost, fara och köpa klämring te avloppet, diverse mer kopplingar och en burk tätskikt till.. sen kladda på det.. och förhoppningsvis kakla te kvällen.

Men nu.. en kopp kaffe till !  ;D

Attes matte

• Jämtland
« Svar #928 skrivet: 26 jan-09 kl 10:42 »
Jösses, nu läste jag för fort... Jag tyckte att det stod "klänning te avloppet"... Tänkte att nu har det väl ändå slagit slint för Palle på Mon.  ;D

Jag hoppas att du är ordentligt frisk nu när du ränner på gymmet. Om inte allt skit är ute ur kroppen så kommer jag bara att säga... "Är huvet dumt får kroppen lida!"  ;)

Lycka till med resten av badrummet!

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

git

• På våran gård är det
« Svar #929 skrivet: 26 jan-09 kl 11:04 »
Kul att kunna glädja folket!!
Licensierad.. kul grej, bra grej.. Palle kan oxå.. utan licenser ;)
Idag har badrummet fått stärkta fiberremsor i alla hörn, först la vi vanliga rutremsor, sedan ett lager i hela rummet med tätskitk.. nu ikväll fiberremsor och ett lager till.. men innan tätskiktet vart det 2 lager primers.. så nu finns det 4 tätskikt.. blir ett till imorron.. sen kakeldags  ;D

Ska man arbeta med renoveringar o snickeri som egen företagare så krävs det.   ;)
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #930 skrivet: 26 jan-09 kl 14:26 »
Jösses, nu läste jag för fort... Jag tyckte att det stod "klänning te avloppet"... Tänkte att nu har det väl ändå slagit slint för Palle på Mon.  ;D

Det läste jag också :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #931 skrivet: 26 jan-09 kl 19:42 »
Här har vi inga klänningar på avloppet. Det har ni damer på er antar jag?

Idag dök lådan upp.. ohh, spännande.. nu skall det sås snart.. 50 påsar med diverse skoj innehåll.. ojoj sånt jobb... men kul.

Och badrummet fick sina totalt 7 tätskikt, kakling påbörjad.. dock är den vägen på fotot kaklad ända upp nu.. resten av väggarna imorrn..  :D

Pong

« Svar #932 skrivet: 26 jan-09 kl 21:04 »
Coming right up... gör att även vi män kan va lata och stå upp.. kanske ej i fyllan o villan men annars så...
1,5 dl på lilla spolningen, min. 2 liter på stora.. så slipper man fylla tanken i onödan.

Du har inte funderat på att skaffa en väggurinoar som de ibland har på krogarna? Det är iaf något jag tänker skaffa när jag äger mitt eget boende.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #933 skrivet: 26 jan-09 kl 21:08 »
Du har inte funderat på att skaffa en väggurinoar som de ibland har på krogarna? Det är iaf något jag tänker skaffa när jag äger mitt eget boende.

Tanken har funnits men finns ingen plats.. :( Skall finnas dusch, handfat som går ut 60 x 80 cm och en extra lång eko toa.. det blir trångt i det lille badrummet.. turligt nog blir det 1 duschrum och 2 toaletter till på övervåningen, samt duschrum här nere och 1 gigantiskt badrum med badkar..  ;D

besse

« Svar #934 skrivet: 26 jan-09 kl 21:51 »
TORREBIL JOBB JOBB  ;D ;D ;D

besse

« Svar #935 skrivet: 26 jan-09 kl 22:39 »
jobb jobb

getalina

• Halland
« Svar #936 skrivet: 26 jan-09 kl 22:53 »
Du kunde ju fixa ett stuprör o hål i väggen och sedan plantera rabarber..........

Pong

« Svar #937 skrivet: 26 jan-09 kl 23:01 »
Tanken har funnits men finns ingen plats.. :( Skall finnas dusch, handfat som går ut 60 x 80 cm och en extra lång eko toa.. det blir trångt i det lille badrummet.. turligt nog blir det 1 duschrum och 2 toaletter till på övervåningen, samt duschrum här nere och 1 gigantiskt badrum med badkar..  ;D

Ok, men tycker du inte att ett badkar och vattensparande toalett som en märklig kombination?

getalina

• Halland
« Svar #938 skrivet: 26 jan-09 kl 23:28 »
Hur går det med reklam för Moon?

Såg denna lilla hemsida som är väldigt enkel men säger det mesta.

http://www.fikapatorpet.se/

Attes matte

• Jämtland
« Svar #939 skrivet: 27 jan-09 kl 00:04 »
Hur går det med reklam för Moon?

Såg denna lilla hemsida som är väldigt enkel men säger det mesta.

http://www.fikapatorpet.se/

Det var nog en av dom läskigaste bakgrundsfärger jag nånsin sett på en hemsida...  :o Det enda som fattades för att den skulle bli alldeles outhärdlig att titta på var blå text...  ::)
Men en enkel och informativ sida var det!  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser