Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212036 gånger)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Lilla Moon
« Svar #860 skrivet: 19 jan-09 kl 18:14 »
Tupparna har vi ingen nytta av.. dom bara gapar o har sig.. hujeda vad dom skriker örona av Palle..
Men idag kom 2 st ägg.. ett brunprickigt och ett VITT.. haffö då med lite mjukt skal.. är det ett ägg från en av kyllingarna?

Men tupparna är ju bra om man vill ha flera vaktlar :). Om man bara har en så kanske det blir lugnare?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #861 skrivet: 19 jan-09 kl 18:25 »
Men tupparna är ju bra om man vill ha flera vaktlar :). Om man bara har en så kanske det blir lugnare?

Absolut.. har 2 flockar nu.. en brun och en honungsflock.. varje flock skall få varsin tupp.. sen skall jag låta dessa få en kull var liksom.. sen ta in mer nytt fräsch blod i gänget.. tupparna är ju så jävla elaka.. iaf mina.. dom hackar ju ihjäl hönera.. så dom skall få ett eget boende sen..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #862 skrivet: 19 jan-09 kl 18:33 »
Hackar de ihjäl sina hönor så är jag helt med på att de gott kan bo i frysen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #863 skrivet: 19 jan-09 kl 19:31 »
Hackar de ihjäl sina hönor så är jag helt med på att de gott kan bo i frysen!

Odjur.. snart får alla djuren flytta te källarn.. luktar höna pöna i hela hhuset.. bläk!! haha..
O ja.. tupparna får bo i Kossans frösabox ;)

Och nu beställer man fröer.. återkommer med summan sen..  :-\
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #864 skrivet: 19 jan-09 kl 20:50 »
Förbannade skit oxå!!

Suttit i snart 3 tim o lagt till fröer på Impecta.. klickar på "Lägg i varukorg".. o då är an utloggad o allt är borta :(... fan fan fan..   >:(

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #865 skrivet: 20 jan-09 kl 12:27 »
Jahaja ett ägg till idag men oxå det konstigt.. ljusblått nästan och skalet är jättetunt, ägget är liksom mjukt.. jättekonstigt.. är den ena dom nya hönorna som värper detta eller den gamla höna som har nåt fel? Hon har ju värpt 4 st fina ägg förut..  :o

toyota

« Svar #866 skrivet: 20 jan-09 kl 16:54 »
Hej vännen jag tror att det kan bero på att hönorna behöver någon näring
men du kan väl prata där du köper fodret.

Hoppas att du mår bättre nu   

Hälsn.........Mamma och Pappa   Börje han tycker inte om detta väder

M8e

• Västerbotten
« Svar #867 skrivet: 20 jan-09 kl 17:04 »
Kalk och/eller D-vitaminbrist?
"[Gold] gets dug out of the ground in Africa, or someplace. Then we melt it down, dig another hole, bury it again and pay people to stand around guarding it. It has no utility. Anyone watching from Mars would be scratching their head."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #868 skrivet: 20 jan-09 kl 17:05 »
Nej.. han vill sitta här..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #869 skrivet: 20 jan-09 kl 17:41 »
Jahaja ett ägg till idag men oxå det konstigt.. ljusblått nästan och skalet är jättetunt, ägget är liksom mjukt.. jättekonstigt.. är den ena dom nya hönorna som värper detta eller den gamla höna som har nåt fel? Hon har ju värpt 4 st fina ägg förut..  :o

I hönstrådarna brukar det pratas om "skinnägg", kolla där om du kan hitta ett svar.

toyota

« Svar #870 skrivet: 20 jan-09 kl 19:24 »
hej igen visst är han fin när han sitter där, han tror nog att
vi skall äta frukost men han är inte så tyst och fin
mån tro vem som har skämt bort honom......

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #871 skrivet: 20 jan-09 kl 19:55 »
Imorrn åka upp te Granngårn och kirra lite saker te djuren..

Plockade ett ankägg till idag.. nu är det spurt på djuren..  ;D Kul kul.

Samt beställt fröer, ca 40 påsar.. räknade ej men summan tydde på detta  :o , sen skall allt sås oxå.. hela vardagsrummet lär bli som ett växthus.. herregud.. jaja.. men skoj. Och billigt..

Beställt golvvärme rör samt toalett, Dubbletten.. udda kul toalett.. som hjälper till att spara på brunnsvattnet..

Luffsen

• -
« Svar #872 skrivet: 20 jan-09 kl 22:13 »
Dubletten?

Visst har du tänkt ta bild på den och visa  hur en sån ser ut va?  :)

Tvåsitsig?  ;D
« Senast ändrad: 20 jan-09 kl 22:25 av Luffsen »
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #873 skrivet: 21 jan-09 kl 06:19 »
Nej.. han vill sitta här..

Va har du varit här och snott min Pille?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #874 skrivet: 21 jan-09 kl 07:40 »
Dubletten?

Visst har du tänkt ta bild på den och visa  hur en sån ser ut va?  :)

Tvåsitsig?  ;D

Coming right up... gör att även vi män kan va lata och stå upp.. kanske ej i fyllan o villan men annars så...
1,5 dl på lilla spolningen, min. 2 liter på stora.. så slipper man fylla tanken i onödan.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #875 skrivet: 21 jan-09 kl 08:41 »
Coming right up... gör att även vi män kan va lata och stå upp.. kanske ej i fyllan o villan men annars så...
1,5 dl på lilla spolningen, min. 2 liter på stora.. så slipper man fylla tanken i onödan.

Så du menar att ni ska pricka dendär lilla koppen på framsidan? Hur ska det gå till när de flesta män inte ens kan pricka det stora hålet ???  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #876 skrivet: 21 jan-09 kl 08:50 »
Så du menar att ni ska pricka dendär lilla koppen på framsidan? Hur ska det gå till när de flesta män inte ens kan pricka det stora hålet ???  :P

Det hoppas jag! Annars åker piskan fram! Funderat på att myntinkast, i med 2 kronor för att kunna öppna locket  ;D

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #877 skrivet: 21 jan-09 kl 08:56 »
Det hoppas jag! Annars åker piskan fram! Funderat på att myntinkast, i med 2 kronor för att kunna öppna locket  ;D

Eller en boll i botten att sikta på  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #878 skrivet: 21 jan-09 kl 10:12 »
Palleman, hur går det med den mobbade ankdamen nu när ankorna har blivit flera? Badar hon något?

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #879 skrivet: 21 jan-09 kl 12:58 »
Eller en boll i botten att sikta på  :P

;D
Den va' bra!!
/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser