Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211983 gånger)

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
SV: Lilla Moon
« Svar #840 skrivet: 17 jan-09 kl 07:18 »
Anyone who cares for guldfisk for dinner?

Ankorna kanske?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #841 skrivet: 17 jan-09 kl 07:47 »
Tack för alla uppmuntrande ord! Jag skall försöka lyssna på er ;)

Idag kom ett vaktelägg igen.. herregud.. nu sprutar det ur ägg här.. kul kul.

Men Palle vart trött på sitt eget "ägg" och tog min fejkman med mig te akuten och ja.. jag har vart vid Pärleporten och sett himlen! Och helvetet på samma gång.. Helvetet kom dock först.. ner med brallorna.. och bedövningssprutan.. herregud.. då infann sig helvetet.. fruktanvärd smärta.. aldrig känt sådan i hela mitt liv förr.. men sedan då böset skulle ur.. oj.. då bara sköljde himlen över mig.. gud vilken frid i kroppen. Och vilka mängder.. hujeda mig. Bläk, luktade apa, såg apa ut och läkarn hulkade sig..  ;D

nu te vårdcentralen på måndag för en checkup så får vi la hoppas på att man slipper tömma eländet mer..

Nu skall Palle sova.. äntligen.. sova normalt..!!

Grattis, äntligen tog du ditt förnuft till fånga  ;)
Jag saaaa juh att det skulle bli bra om du tömde den  :-*
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #842 skrivet: 17 jan-09 kl 09:00 »
Grattis, äntligen tog du ditt förnuft till fånga  ;)
Jag saaaa juh att det skulle bli bra om du tömde den  :-*

Sovit såååå gott.. man kan ju röra sig nu.. fantastisk. Känner mig utvilad och pigg.. får man jobba nu?  :-[
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #843 skrivet: 17 jan-09 kl 09:57 »

Sovit såååå gott.. man kan ju röra sig nu.. fantastisk. Känner mig utvilad och pigg.. får man jobba nu?  :-[

Nej!  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Attes matte

• Jämtland
« Svar #844 skrivet: 18 jan-09 kl 17:52 »
Jasså, det var en böld i ljumsken... Eftersom du sa bula så tänkte jag på svullna lymfkörtlar, men en böld. Inte konstigt att du mådde dåligt!

Och jag håller med Kimma. Inte jobba!  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #845 skrivet: 18 jan-09 kl 21:06 »
Kan bara säga att jag är UTTRÅKAD! Vill göra nåt.. men ni säger att jag ej får  :'(

Diska är inget kul längre, dricka kaffe funkar ej heller.. alla böcker är slutlästa, katten vill ej bli klappad mera och jag går runt i cirklar medans snön faller..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Luffsen

• -
« Svar #846 skrivet: 18 jan-09 kl 21:38 »
*göra snöänglar*  :)
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #847 skrivet: 18 jan-09 kl 22:10 »
Klappa vaktlarna?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #848 skrivet: 18 jan-09 kl 22:34 »
Gött å höra att herrn e på bättring!!!!!!!!!!!!
Kom till mig med lite vaktlar.....................så har du å göra utan att anstränga dig tok mycket!!!!

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Luffsen

• -
« Svar #849 skrivet: 18 jan-09 kl 22:41 »
Låt det där läka ut i lugn o ro bara, så kommer du att klara desto mer sen.

Du kanske rent av tackar oss för att vi höll fast dig?  ;D

Se det som att vi bryr oss om, helt enkelt...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #850 skrivet: 19 jan-09 kl 07:59 »
*göra snöänglar*  :)

Då fryser Palle om Pärleporten  ;D och bara 0.5 cm snö som är blöt... bring more ideas....

Klappa vaktlarna?

I will.. ser om den stora höna pöna.. hon är rar.. dom andra är elaka... skall klämma på dom idag och hoppas jag ser vem som är vem så skall nedanstående här få nåt i frösa boxen.

Gött å höra att herrn e på bättring!!!!!!!!!!!!
Kom till mig med lite vaktlar.....................så har du å göra utan att anstränga dig tok mycket!!!! ;)

Kommer.. om du har kaffe hemma ;) Och spanar in mer pippis.. hohoho.. vi kan byta.. 2 tuppar mot en höna? ;)

Låt det där läka ut i lugn o ro bara, så kommer du att klara desto mer sen.

Du kanske rent av tackar oss för att vi höll fast dig?  ;D

Se det som att vi bryr oss om, helt enkelt...

Hoppas det, haha.. fast lite har man ju fått gjort ändå.. sånna där saker man aldrig hinner med annars.. laga mat t.ex., gjort nya gardinomtag i köket av rostiga gamla "Bockia portar" i metall, sått en del perenner inne, idag ringa te vårdcentralen och sen åka te Gym Grossisten och handla mat  ;D

Tack för ni finns folket!

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #851 skrivet: 19 jan-09 kl 08:04 »
Palleman, det är klart att vi här på alternativ bryr sej om dej :-*
Du bjuder så mycket på dej själv så hur kan vi låta bli :)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #852 skrivet: 19 jan-09 kl 08:12 »
Palleman, det är klart att vi här på alternativ bryr sej om dej :-*
Du bjuder så mycket på dej själv så hur kan vi låta bli :)

och du din rackare ;) Snart kommer vi ner o våldsgästar dig.. väntar nåra veckor till så vi får se ett grönt skåne.. Kamin jakt.. ;)

Och Kimma.. om du är där nånstans i etern.. vill gå igenom dina uthus oxå i jakten på nåra roliga rostiga saker  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #853 skrivet: 19 jan-09 kl 08:14 »

och du din rackare ;) Snart kommer vi ner o våldsgästar dig.. väntar nåra veckor till så vi får se ett grönt skåne.. Kamin jakt.. ;)

Och Kimma.. om du är där nånstans i etern.. vill gå igenom dina uthus oxå i jakten på nåra roliga rostiga saker  ;D

Och dom trodde du att du skulle få  ;D Tyvärr jag har hittat det mesta själv och bevarat, fast, jag har ett gammalt foderstall där jag helst inte går in, där kan du få leta bäst du vill. Fullt med bråte därinne  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #854 skrivet: 19 jan-09 kl 08:24 »
Och dom trodde du att du skulle få  ;D Tyvärr jag har hittat det mesta själv och bevarat, fast, jag har ett gammalt foderstall där jag helst inte går in, där kan du få leta bäst du vill. Fullt med bråte därinne  ;D

Älskar sånt!! Kan lova dig att jag hittar saker att göra nåt,.. för att ära dig vill tillverkar jag nåt av bråten o skickar ner / tar med ner på nästa resa, resten snor jag själv  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #855 skrivet: 19 jan-09 kl 08:40 »

Älskar sånt!! Kan lova dig att jag hittar saker att göra nåt,.. för att ära dig vill tillverkar jag nåt av bråten o skickar ner / tar med ner på nästa resa, resten snor jag själv  ;D

Du ni är varmt välkommen att rota så mycket du orkar,ta med handskar bara  :P
« Senast ändrad: 19 jan-09 kl 08:59 av Kimma »

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #856 skrivet: 19 jan-09 kl 08:46 »

Ni är varmt välkomna ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #857 skrivet: 19 jan-09 kl 09:23 »
Här finns det kaffe!!!!!!!!!!!

Nja nåt byte kan det inte bli!!!!!!!
Men dock hjälp med slakt!!!!!!!!!!!

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #858 skrivet: 19 jan-09 kl 17:45 »
Men ska du redan slakta vaktlarna ??? Så länge har du väl inte haft dem (och inte så många heller)?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #859 skrivet: 19 jan-09 kl 18:08 »
Men ska du redan slakta vaktlarna ??? Så länge har du väl inte haft dem (och inte så många heller)?

Tupparna har vi ingen nytta av.. dom bara gapar o har sig.. hujeda vad dom skriker örona av Palle..
Men idag kom 2 st ägg.. ett brunprickigt och ett VITT.. haffö då med lite mjukt skal.. är det ett ägg från en av kyllingarna?

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser