Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212088 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #820 skrivet: 14 jan-09 kl 07:38 »
när vi pratar om golvvärme och billigt, har du tips för att pressa priserna? det är ju så satans dyrt!

Kikat Rinkaby rör men jag skall kika mera.. beräknar golvvärmen te badrummet, extra dusch, 2 små toaletter på ovanvåningen samt badrummet här nere för en kostnad runt 5000:- kanske.. pump vill jag ej använda.. slingorna skall drivas på den vanliga cirkpumpen som kommer att komma då jag installerar vattenburen värme i huset. Men givetvis en golvvärmefördelare måste jag ha.

E' du inte en "sötäljare" från början?
Läste jag inte det nånstans?

Man e' vad man e' från början och inget kan ändra på det :)
Född norr om eken, tillåter mej att prata antingen norr eller söder dialekt eller vanlig riks eller dialekt beroende på vem jag pratar med för att smälta in :)

Hehe.. "e".. nja.. dom är borta.. nu är det mest Närke "äääää" och Götteboschka hehe.. en salig blandning. Ändrar nog dialekt beroende på vem jag pratar med..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #821 skrivet: 14 jan-09 kl 14:28 »
Oj..!!

Upptäckte gårdens första ägg idag.. och det kom ifrån Ankdjuren!! Cooolt.. så ljust.. trodde ej dom skulle värpa nu så nu skall vi knapra kalk.. både dom o jag  ;D

Sen pysslar bror vidare i trädgårde, damm grävs just nu.. sen skall septiktanken ner...  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #822 skrivet: 14 jan-09 kl 18:42 »
Oj..!!

Upptäckte gårdens första ägg idag.. och det kom ifrån Ankdjuren!! Cooolt.. så ljust.. trodde ej dom skulle värpa nu så nu skall vi knapra kalk.. både dom o jag  ;D

Sen pysslar bror vidare i trädgårde, damm grävs just nu.. sen skall septiktanken ner...  ;D
Vad kul med första ägget!!!!!!Grattis!!!!!
Ser att isen på vägen har smält!!! Du såg rackarns rolig ut när ena benet gled i väg ;D ;D ;D ;D :-[
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

toyota

« Svar #823 skrivet: 14 jan-09 kl 18:47 »
Det känns helt underbart som pappa och jag sa att ni hjälper varandra
Ni är så duktiga. Det var roligt att du har fått ankägg så nu blir det
väl sockerkakor mums va gott. Lycka till i fortsättningen och hälsa brorsan
Häls....     Mamma och Pappa 

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #824 skrivet: 14 jan-09 kl 20:00 »
Grattis till premiärägget  :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #825 skrivet: 15 jan-09 kl 07:46 »
*bugar och niger*  ;D vi får väla se om det är flera ägg på G här på gården! Då skall det bakas sockerkaka på ankägg.. weeiii..

Idag sjuk, igen.. febrig.. orkeslös, passar ju bra då vi gräver i trädgården.. suck! Men måste masa mig ut ändå o hämta ved.. sen förhoppningsvis åka te Vårdcentralen för en checkup igen.. Jäkla skit..

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #826 skrivet: 15 jan-09 kl 07:50 »
Idag sjuk, igen.. febrig.. orkeslös, passar ju bra då vi gräver i trädgården.. suck! Men måste masa mig ut ändå o hämta ved.. sen förhoppningsvis åka te Vårdcentralen för en checkup igen.. Jäkla skit..

Krya på dej, din stackare :(
Förkylningarna som folk har drabbats av denna vintern är långdragna historier och när man äntligen tror att man blivit av med dom så slår skiten till igen. Hopplöst!
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #827 skrivet: 15 jan-09 kl 08:10 »
Krya på dej, din stackare :(
Förkylningarna som folk har drabbats av denna vintern är långdragna historier och när man äntligen tror att man blivit av med dom så slår skiten till igen. Hopplöst!

Skall försöka.. trodde 1 månads lång förkylning var över.. usch. Men nepp.. sjuk igen.
Bror får klara sig själv med att leka med grävmaskinen idag.

Men ni kan få se dammen iaf.. eller ja.. hålet. Den blir ca 10 x 5 meter..
Den kommer att fyllas med vatten från takets alla stuprör, en grävd bäck leder ner vattnet från baksidan i den samt nergrävda rör från framsidan. Bäcken kommer att matas med dammvattnet via pump även då det ej regnar för att syresätta och hålla vattnet i rörelse.. pump på 8000 L / t..  ;D

När dammen blir full, breddad med vatten.. kommer det rinna ut i ett breddavlopp vidare i riktning mot trädgårdslandet / växthuset för att ha det vattnet att vattna med.
Perfekt gödselvatten då ankor "skitar ner" i vattnet och fiskarnas poop göder fint..
Kommer få hem massor av koi och guldfiskar från en väns mor & far som har för många.. och här kommer dom kunna växa till sig i bra storlek.. Anyone who cares for guldfisk for dinner?

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #828 skrivet: 15 jan-09 kl 08:46 »
 :P
Krya på sig herrn!!!!!!
 ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #829 skrivet: 15 jan-09 kl 09:29 »
Skall försöka.. trodde 1 månads lång förkylning var över.. usch. Men nepp.. sjuk igen.
Bror får klara sig själv med att leka med grävmaskinen idag.

Men ni kan få se dammen iaf.. eller ja.. hålet. Den blir ca 10 x 5 meter..
Den kommer att fyllas med vatten från takets alla stuprör, en grävd bäck leder ner vattnet från baksidan i den samt nergrävda rör från framsidan. Bäcken kommer att matas med dammvattnet via pump även då det ej regnar för att syresätta och hålla vattnet i rörelse.. pump på 8000 L / t..  ;D

När dammen blir full, breddad med vatten.. kommer det rinna ut i ett breddavlopp vidare i riktning mot trädgårdslandet / växthuset för att ha det vattnet att vattna med.
Perfekt gödselvatten då ankor "skitar ner" i vattnet och fiskarnas poop göder fint..
Kommer få hem massor av koi och guldfiskar från en väns mor & far som har för många.. och här kommer dom kunna växa till sig i bra storlek.. Anyone who cares for guldfisk for dinner?

Herregud vilket jobb du lägger ner, det är inte utan att man blir impad  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #830 skrivet: 15 jan-09 kl 10:31 »
Vilken jättedamm! Den kan du ju bada i under heta sommardagar!  ;) Guldfisk är väl karp och det är ju gott.  :) Krya på dig!
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Stavern

• Norge
« Svar #831 skrivet: 15 jan-09 kl 19:17 »
Guri vad du jobbar! Jätteduktiga =)

Grattis till första ägget och krya på deg killen! :-*
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Luffsen

• -
« Svar #832 skrivet: 15 jan-09 kl 20:08 »
Håller med Kimma...

Det som Palleman gör som "en grej mellan två andra", det är vad JAG kallar "sommarens projekt".

Men impad över hur mycket som blir gjort, det är jag verkligen...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #833 skrivet: 15 jan-09 kl 21:48 »
Håller med Kimma...

Det som Palleman gör som "en grej mellan två andra", det är vad JAG kallar "sommarens projekt".

Men impad över hur mycket som blir gjort, det är jag verkligen...

:-[ :-[ ni är alldeles för rara..  ;D Imorrn skall septiktank kopplas ihop med huset.. så är den fruktanvärda WC stolen snart installerad.. vad är inte ett dass med öppen dörr mot ett instängt badrum.. usch.

Nåja.. nu hemkommen från akuten, fick åka iväg.. feberfrossa, illamående och en liten bula i ljumsken.. som är lika ond som helvetet.. så fick penicilin nu iaf  ;D

Kommer hem, kastar i mig mat.. och ser.. 2 STYCKEN vaktelägg.. gud så skoj!! Första vakteläggen, antiingen har hon klämt dom på rad eller så såg jag ej det första.. skoj skoj..  ;D

Luffsen

• -
« Svar #834 skrivet: 16 jan-09 kl 00:49 »
Att titta på vaktelägg...

Visst är det ett annat sätt att stava "livskvalitet" på va?

Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #835 skrivet: 16 jan-09 kl 08:46 »
Att titta på vaktelägg...

Visst är det ett annat sätt att stava "livskvalitet" på va?

Mmm.. it sure is.. så vackra! Så små.. jättefina.

Idag pallrat mig upp, svettades som en gris inatt med smärta i ljumsken och i huvet. Hoppas penicilinet börjat verka, sitter påklädd med jacka o mössa tills värmen i huset är ok. Usch, må detta gå över snart.

toyota

« Svar #836 skrivet: 16 jan-09 kl 17:28 »
Krya på dig nu och grattis med att du får ägg nu
Föresten kan man inte ha dörren öppen inne på toa
det går väl bra. Hoppas att allt går bra nu......

Attes matte

• Jämtland
« Svar #837 skrivet: 17 jan-09 kl 00:53 »
Palle, se till att ta det lugnt och vila dig ordentligt frisk från förkylningen/flunsan innan du sätter igång med nåt igen.
Ingen träning och inget kroppsarbete som höjer pulsen minsta lilla får du hålla på med. Ajja bajja! Låter som en gammal mamma med pekpinnen i högsta hugg, men må så vara. Din kropp måste hinna läka innan du begär nåt mer av den.
Och låt dig inte luras av penicillinet. Låt det gå några dagar efter penicillin-kuren är över, och känner du dig fortfarande pigg då så kan du börja gräva och snickra, men inte förrän då...
Det tycker jag faktiskt att din kropp har gjort rätt för...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Vildjäntan

• Värmland
    • StallSylvas hästgård
« Svar #838 skrivet: 17 jan-09 kl 00:57 »
Grattis till de första äggen Palleman  ;D
Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #839 skrivet: 17 jan-09 kl 01:34 »
Tack för alla uppmuntrande ord! Jag skall försöka lyssna på er ;)

Idag kom ett vaktelägg igen.. herregud.. nu sprutar det ur ägg här.. kul kul.

Men Palle vart trött på sitt eget "ägg" och tog min fejkman med mig te akuten och ja.. jag har vart vid Pärleporten och sett himlen! Och helvetet på samma gång.. Helvetet kom dock först.. ner med brallorna.. och bedövningssprutan.. herregud.. då infann sig helvetet.. fruktanvärd smärta.. aldrig känt sådan i hela mitt liv förr.. men sedan då böset skulle ur.. oj.. då bara sköljde himlen över mig.. gud vilken frid i kroppen. Och vilka mängder.. hujeda mig. Bläk, luktade apa, såg apa ut och läkarn hulkade sig..  ;D

nu te vårdcentralen på måndag för en checkup så får vi la hoppas på att man slipper tömma eländet mer..

Nu skall Palle sova.. äntligen.. sova normalt..!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser