Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212029 gånger)

Winnie

SV: Lilla Moon
« Svar #800 skrivet: 05 jan-09 kl 20:42 »
Röken stiger högt och klart över taken, och endast Palle är vaken..
Usch va kallt.. varför bor man i detta land.. bläk. Eldar i 3 spisar men ändå blir det fisljummet inne..  :-\
-15 ute gillas inte av nån av oss boende i huset.. Varken katt, ankor eller pippin.. samt Palle som får konka all denna ved.. ujuj..

Men idag har iaf vindkraftverket börjat fått sin slutliga färg, vit givetvis..  ;D, snart monteringsdags..

Kanske läge att bli lite miljövänlig och förse sig med någon ny eldstad som inte spyr ut en massa obrända kolväten och partiklar... Samtidigt så är de mycket effektivare så Palle slipper bära en massa ved! :o)

Dålig förbränning i eldstäder är den enskilt största utsläppskällan av hälsofarliga ämnen näst efter biltrafiken....

Här värmer vi 80 kvadrat med fyra hinkar ved om dan...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #801 skrivet: 05 jan-09 kl 22:29 »
Kanske läge att bli lite miljövänlig och förse sig med någon ny eldstad som inte spyr ut en massa obrända kolväten och partiklar... Samtidigt så är de mycket effektivare så Palle slipper bära en massa ved! :o)

Dålig förbränning i eldstäder är den enskilt största utsläppskällan av hälsofarliga ämnen näst efter biltrafiken....

Här värmer vi 80 kvadrat med fyra hinkar ved om dan...

Näe.. skall vi inte alls göra.. kakelugnarna stannar.. finns tofflor och jag har inga grannar som behöver sniffa på min skorsten. Men en panna skall installeras samt vattenburen värme till nästa höst..  ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #802 skrivet: 06 jan-09 kl 20:33 »
Usch.. idag var ytterligare en tragisk dag.. fick hugga ihjäl en vaktel..  :'( Och jag som ALDRIG haft ihjäl ett djur förr (flugor räknas ej).. Så när jag kom in hos vaktlarna så inne hos dom 2 honorna och tuppen så stod ena honan orörlig med hela huvet blodigt.. ena ögat borta :(.. fick ju efter en del telefonsamtal ta tag i saken själv och göra det jag var tvungen till.. usch..

Men sen har det fortsatt bygget uppepå.. fukt i blivande badrumsgolvet så nu är all fuktig sågspån ute och det står med avfuktare o värme nu.. snart torrt o fint och badrumsbygget kan fortsätta..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #803 skrivet: 06 jan-09 kl 20:37 »
Stackars dej, aldrig roligt att ta bort ett djur :(

Till något helt annat, har du inte förstått att jag försöker locka dej till Skåne för att kunna låsa in dej här tills vårt hus är färdigrenoverat? :o ;)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #804 skrivet: 06 jan-09 kl 20:45 »

Till något helt annat, har du inte förstått att jag försöker locka dej till Skåne för att kunna låsa in dej här tills vårt hus är färdigrenoverat? :o ;)
Fint erbjudande!!!!!!!!! ;D
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #805 skrivet: 06 jan-09 kl 20:48 »

Well.. kostar ju så smakar det ;) Tar 350 lax i timmen.. svart givetvis!  ;D
Lovar att komma ner o bättra på min skånska..

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #806 skrivet: 06 jan-09 kl 20:55 »
Well.. kostar ju så smakar det ;) Tar 350 lax i timmen.. svart givetvis!  ;D
Lovar att komma ner o bättra på min skånska..

Nej,nej, helt fel!! Inlåst = statarlön, alltså mat ;)
                                                                                                                         Groucho Marx

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #807 skrivet: 06 jan-09 kl 21:57 »
Stackars Palleman :-\

Fick höra hitorier idag av en äldre man, om statar tiden, lät mindre kul :-\
En slant bör han allt få när en go påg från Örebro är villig att prata skånska ;D ;D ;D ;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #808 skrivet: 07 jan-09 kl 21:00 »

En slant bör han allt få när en go påg från Örebro är villig att prata skånska ;D ;D ;D ;D

Jag lovar att inte låsa in Palleman ;)
Egentligen handlar det om kaminer, inte om renovering av huset. Det får vänta tills alla tonårsslynglar fått egna boende ;D
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #809 skrivet: 08 jan-09 kl 08:29 »

Är ju faktiskt från Sthlm ;)

Jag lovar att inte låsa in Palleman ;)
Egentligen handlar det om kaminer, inte om renovering av huset. Det får vänta tills alla tonårsslynglar fått egna boende ;D

I know.. suktar efter dessa.. suck.. om det fanns tid att åka ner bara.. :(

Idag öser snön ner... huset kallt.. kom nyss hem  :-[, eldar för fullt , kaffet på, vårdcentralen sedan.. sen Hornbach, Byggmax och Biltema.. rördragning i badrummet nästa.. !!

Djuren är helt kokko..  ??? , Katta löper och lockar hit den tjocka som jag trodde var en hona.. vilket jag såg  :o inte var en hona.. om hon inte är lebba..  ::), usch.. snusk katter.. tack o lov är min knipsad..
Men löpa nu.. o ankorna som är rasister samt vaktlar som hugger huvet av varandra.. nåt är fel.. klimatförändringen? :-\

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #810 skrivet: 08 jan-09 kl 18:49 »
En galen värld vi lever i ;D ;D ;D

Är herrn sjuk?

MEn visst har du bott i Örebro?

;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #811 skrivet: 08 jan-09 kl 21:20 »
En galen värld vi lever i ;D ;D ;D

Är herrn sjuk?

MEn visst har du bott i Örebro?

;)

Jodå.. Örebroare i nästan 10 år.. så vet ej vad jag tillhör riktigt hehe..

Var tydligen ej sjuk.. inte vad dom såg på proverna.. men halsen säger nåt annat ibland.
Idag har det dragits vattenrör, avloppsrör och en del elrör i badrummet... Imorrn klä väggar..  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #812 skrivet: 08 jan-09 kl 21:58 »
...och här kommer ritningen kära mor & far.... och er alla andra...

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #813 skrivet: 08 jan-09 kl 22:52 »
"tack o lov är min knipsad.. "

Det menar du inte.......... ;D

Här är en som har sin kvar. OBS! bilden!

Nä usch sicken snuskis jag är. Hihi tar alla chanser.....

Du vet hundar som skäller bits inte eller hur var det?

Efter 33 år med samma gubbe så blir man nog lite knasig.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #814 skrivet: 09 jan-09 kl 16:53 »
"tack o lov är min knipsad.. "

Det menar du inte.......... ;D

Här är en som har sin kvar. OBS! bilden!

Nä usch sicken snuskis jag är. Hihi tar alla chanser.....

Du vet hundar som skäller bits inte eller hur var det?

Efter 33 år med samma gubbe så blir man nog lite knasig.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

eka

• Värmland
« Svar #815 skrivet: 09 jan-09 kl 21:50 »
Ett minne!
Tänkte fira den färdiga skorstenen efter 1 ½ års slitande och murande med att sätta mig på toppen och ta en pilsner eller en schampis.
Då dog flickans kanin  :'(

Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #816 skrivet: 13 jan-09 kl 20:41 »
Arbetet fortskrider.. idag har tak spacklats, ledlights monterat i taket och ventilation dragits. Bror min har dragit upp rör ifrån källarn som skall anslutas te avloppet, vattnet och golvvärmen..  ;D

Imorrn spackla mera och måla.. sen återstår att göra golv och kakla.. och få den "gamla touchen" på allt.

Och kommit te en slutsats.. vill man bygga nåt så omiljövänligt, ej ha vatten i hela huset och bygga ett badrum enligt normer och regler för försäkringsbolagen så skall man bygga just.. ett badrum.
Det går ej att bygga ett badrum enligt mitt försäkringsbolag miljövänligt..

Även, fast jag är en fena på leta upp billigt material så sticker priserna iväg.. fruktansvärt dyrt att bygga badrum :( usch.. men men.. jag fortsätter så slipper folk tjata om badrum längre. För mig räcker det med utedass.. så enkelt, så skönt.. men nä.. moderna människor är bekväma.. bara spola ner skiten så man ej ser det = inga problem och inget äckel.. trams.

Pastorn

• -
« Svar #817 skrivet: 13 jan-09 kl 23:25 »
när vi pratar om golvvärme och billigt, har du tips för att pressa priserna? det är ju så satans dyrt!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #818 skrivet: 14 jan-09 kl 00:20 »
när vi pratar om golvvärme och billigt, har du tips för att pressa priserna? det är ju så satans dyrt!

Om du inte kollat Rinkaby rör innan så gör det. De brukar ha bra priser på allt. www.rinkabyror.se
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Vilse

• Gäst
« Svar #819 skrivet: 14 jan-09 kl 06:13 »
Jodå.. Örebroare i nästan 10 år.. så vet ej vad jag tillhör riktigt hehe..

Var tydligen ej sjuk.. inte vad dom såg på proverna.. men halsen säger nåt annat ibland.
Idag har det dragits vattenrör, avloppsrör och en del elrör i badrummet... Imorrn klä väggar..  ;D

E' du inte en "sötäljare" från början?
Läste jag inte det nånstans?

Man e' vad man e' från början och inget kan ändra på det :)
Född norr om eken, tillåter mej att prata antingen norr eller söder dialekt eller vanlig riks eller dialekt beroende på vem jag pratar med för att smälta in :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser