Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212004 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #780 skrivet: 25 dec-08 kl 20:46 »
Denna juldags morron röken stiga klart som bara den, den enda som var uppe givetvis Palle som eldade för fulla muggar...

Och sen var det pyssel med Forden, reparera istället för byta, byta ut.. fram med svetsen bara så fick man en välbehövlig solbränna..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #781 skrivet: 26 dec-08 kl 11:57 »
Idag kom syskonen...  ;D Så rara små tussar som knallar omkring.. Nisse Maj har nya barn att vakta..

Och dom stora syskonen... dom växer så det knakar..

Allesammans skall få nya fina burar i veckan..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #782 skrivet: 26 dec-08 kl 19:00 »
Va söta bebisar är det vaktlar eller?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #783 skrivet: 26 dec-08 kl 19:05 »
Va söta bebisar är det vaktlar eller?

Aaaa.... så rara så... fina som snus.. rart att ha barn i huset.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #784 skrivet: 27 dec-08 kl 16:18 »
Hur mår pluttisarna idag?

Anna
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #785 skrivet: 27 dec-08 kl 16:37 »
Hur mår pluttisarna idag?

Anna

Vi har agerat kyllingdoktor.. en är lite hängig.. just nu ligger denna o värmer sig, ljus på huvet, värme underifrån o vatten intill på spisen  ;D, vi hoppas han repar sig.. men dom andra är det full rulle på..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #786 skrivet: 27 dec-08 kl 17:28 »
Hoppas att det går bra!!!!!!

Se till att putta i lite vätska!!!!

Anna

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #787 skrivet: 27 dec-08 kl 18:02 »
Hoppas att det går bra!!!!!!

Se till att putta i lite vätska!!!!

Anna

Det gick inge bra.. . :'(... han fick sova med Pappa Palle på hans bröst, varmt o gott.. men nä.. han tog sitt sista andetag..
Imorrn skall vi ha begravning o gräva en rar liten grav..  :'(

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #788 skrivet: 27 dec-08 kl 22:51 »
Det gick inge bra.. . :'(... han fick sova med Pappa Palle på hans bröst, varmt o gott.. men nä.. han tog sitt sista andetag..
Imorrn skall vi ha begravning o gräva en rar liten grav..  :'(
synd :'( :'( :'(

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #789 skrivet: 28 dec-08 kl 08:05 »
synd :'( :'( :'(

Jo jag vet..:( USch ja.. första dödsfallet på gården.. Men men, man blir väl härdad.
Han skall iaf få en egen plats i trädgårn med en ring av Pingstliljor  ;D

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #790 skrivet: 28 dec-08 kl 09:24 »
Vad fint!
Jo jag vet..:( USch ja.. första dödsfallet på gården.. Men men, man blir väl härdad.
Han skall iaf få en egen plats i trädgårn med en ring av Pingstliljor  ;D

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #791 skrivet: 28 dec-08 kl 13:41 »
Synd med lilla kycklingen... Vad är det för ras på kycklingarna du skaffat? Och jag kanske är helt galen - men såg jag inte vaktlar på bilderna 8)?
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #792 skrivet: 01 jan-09 kl 11:33 »
Synd med lilla kycklingen... Vad är det för ras på kycklingarna du skaffat? Och jag kanske är helt galen - men såg jag inte vaktlar på bilderna 8)?

Oj jag vet ej ras.. men det kan rara Kossan svara på, söta är dom iaf och riktiga avfalls kvarnar.. äter ju allt Palle ej vill äta  ;D

Idag får vi klaga på spritens baksida och säga.. aldrig dricka alkohol mer igen  ::)

Men i detta inferno av dunsar i huvet så såg jag nåt skoj.. Nisse Maj, alias katt.. har skaffat sig en kompis.. den Stora Tjocka Feta katta som löper runt här.. dom lekte, busade och gosade med varandra.. skumt.. skumt.. jahapp.. får man till katta på halsen då.. Undrar bara vart hon hör hemma..

Men lite har jag fått gjort trots en seg vecka... Vaktelburar har byggt, just nu i målningsstadiet och skall beställa glas hos mästarna på måndag så dom kan flytta in.. blir en kombinerad sittbänk och 3 burar i glasverandan.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #793 skrivet: 01 jan-09 kl 20:56 »
Idag har vi fått tillökning på gården.. IGEN! En vit dam och den fula ankungen  :-[
Oj jösses vilket liv det vart i Ankgården då dom nyanlända kom.. Herr Anka såg sin chans med nytt kött i sitt harem och ni förstår ju vad det innebar.. herregud.. men nu har dom lugnat sig och gjort vad dom gjort.. usch.. snuskeri där nere.. värsta bordellen.  ::) Dom nyanlända är nybadade och fina och den lille "gamla" honan bara stod där som ett fån, som vanligt.

Nu kryper kvicksilvret ner mot -10, Palle har laddat med ved inför en kall morron.. brrr.. men eldar överallt så nu är det varmt o gott inne.  ;D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #794 skrivet: 01 jan-09 kl 21:55 »
Hoppas HerrAnka låter Fru Anka bada ifred nu :)
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

getalina

• Halland
« Svar #795 skrivet: 03 jan-09 kl 01:01 »
Apopå vaktlar läs 7:e inlägget uppifrån. Lät skojigt. Kanske jobb för dina vaktlar?

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=45350.15

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #796 skrivet: 03 jan-09 kl 23:40 »
Oj jag vet ej ras.. men det kan rara Kossan svara på, söta är dom iaf och riktiga avfalls kvarnar.. äter ju allt Palle ej vill äta  ;D
japaner
Idag får vi klaga på spritens baksida och säga.. aldrig dricka alkohol mer igen  ::)

Men i detta inferno av dunsar i huvet så såg jag nåt skoj.. Nisse Maj, alias katt.. har skaffat sig en kompis.. den Stora Tjocka Feta katta som löper runt här.. dom lekte, busade och gosade med varandra.. skumt.. skumt.. jahapp.. får man till katta på halsen då.. Undrar bara vart hon hör hemma..

Men lite har jag fått gjort trots en seg vecka... Vaktelburar har byggt, just nu i målningsstadiet och skall beställa glas hos mästarna på måndag så dom kan flytta in.. blir en kombinerad sittbänk och 3 burar i glasverandan.

getalina

• Halland
« Svar #797 skrivet: 04 jan-09 kl 00:17 »
japaner  ??? söta är dom iaf och riktiga avfalls kvarnar.. äter ju allt Palle ej vill äta

Är du säker på att det inte är Kineser ................ Gud vilket dåligt skämt.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #798 skrivet: 04 jan-09 kl 19:19 »
japaner  ??? söta är dom iaf och riktiga avfalls kvarnar.. äter ju allt Palle ej vill äta

Är du säker på att det inte är Kineser ................ Gud vilket dåligt skämt.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #799 skrivet: 05 jan-09 kl 19:53 »
Röken stiger högt och klart över taken, och endast Palle är vaken..
Usch va kallt.. varför bor man i detta land.. bläk. Eldar i 3 spisar men ändå blir det fisljummet inne..  :-\
-15 ute gillas inte av nån av oss boende i huset.. Varken katt, ankor eller pippin.. samt Palle som får konka all denna ved.. ujuj..

Men idag har iaf vindkraftverket börjat fått sin slutliga färg, vit givetvis..  ;D, snart monteringsdags..

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser