Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211983 gånger)

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Lilla Moon
« Svar #640 skrivet: 12 nov-08 kl 08:49 »
Vill se bild på dina fruktlådor............................. :)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #641 skrivet: 12 nov-08 kl 11:47 »
Vill se bild på dina fruktlådor............................. :)

Det kommer, det kommer... ikväll ;) Ingen vidare timpenning på dessa men vafan.. kul att pyssla med sånt..
Nu käkat lunch, skall ner och göra klart dom sista lådorna.. sen funderar jag på att knåpa ihop ett diskställ / skåp man hänger på väggen samt brödboxar i trä.. välvda.. ballt..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #642 skrivet: 12 nov-08 kl 19:40 »
Puh! Nu gymmat, magen tankad med pulver efter gymmet, godis godis.. känner hur jag sväller  ;D

Fick litet gjort i källarn iaf..

2 små fruktlådor och 2 större.. , 2 träbilar och 2 lastbilar..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #643 skrivet: 12 nov-08 kl 21:23 »
Ge mig mer ideer.. och inga smörknivar!!! stillestånd på ideer till marknaden..  ???

Tidningsställ/korg: formad som ett V med spetsen kapad, liksom. 2 fack med en avdelare med "handtag" i mitten så man kan flytta runt den.

Ställ för posten, att hänga på väggen.

Låda/korg, med flera fack, kanske 4 eller 6 st. Att förvara matoljor och liknande i, med handtag så det är lätt att flytta från skafferi till spisen till grillen osv.

Låda i A4-format för returtidningar.

Liten batteriholk till uttjänta batterier. Helst i form av en fågelholk - med runt hål och tak på gångjärn. Att hänga på väggen, förstås.

Någon slags behållare att förvara köksredskap, tex trägaffel och visp i (stående alltså)
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #644 skrivet: 12 nov-08 kl 21:39 »
Vad fina bilarna var
Lars ger 5 rattmuffar i betyg   ;D ;D ;)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #645 skrivet: 12 nov-08 kl 22:35 »
Vad fint ;)

Iden med batteriholk vart ju skit häftig :)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #646 skrivet: 12 nov-08 kl 22:45 »
Citat från: kossan link=topic=29521.msg420895#msg420895 date=1226525714

Iden med batteriholk vart ju skit häftig :)
[/quote

Ja, jag skulle vilja ha en själv :)

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
« Svar #647 skrivet: 13 nov-08 kl 04:21 »
Nu inför kylan - en snygg vedhämtare som matchar tidningslådan... och då kan man göra en hållare för tändstickor också, gärna i en modell som kan hängas på vedhämtaren eller lådan så att den finns alltid direkt till hands.

En annan sak som jag gärna köper på marknader (trots att det är enkelt att göra) är granrismatta att ha utanför ytterdörren. Vilket leder tankarna vidare till dörrkransar och/eller bordskransar för ljus - med ditt estetisk sinne kan du säkert göra fantastiska kransar. Men de behöver inte vara mycket arbete, bara gran och/eller  tall med någon nypon för färg är enkla att göra och kan se underbara ut. Materialkostnaden ringa och du kan ta redigt betalt för sådant...

Sedan tycker jag också mycket om fina träskedar som kaffemått eller skopa till mjölburken - men du ville inte göra smörknivar, dessa kanske hamnar i samma kategori? Och det finns en viss tidsbegränsning här....

Fågelholkar är alltid bra - och gör gärna andra modeller än bara klassiska till småfåglar, t.ex till tornseglare som är så fina och viktiga att stödja! Eller ugglor. Eller fladdermöss. (Jag har en massa länkar om sådant om du är intresserad.)
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #648 skrivet: 13 nov-08 kl 06:21 »

Låda/korg, med flera fack, kanske 4 eller 6 st. Att förvara matoljor och liknande i, med handtag så det är lätt att flytta från skafferi till spisen till grillen osv.

Liten batteriholk till uttjänta batterier. Helst i form av en fågelholk - med runt hål och tak på gångjärn. Att hänga på väggen, förstås.

Du får en kram för detta ;) Men finslipar din idé med holken litet.. visar upp resultat senare i eftermiddag..  ;D , är du en snäll flicka så kanske du kan få ett alster för din idé...  :-[

Tanken med en korg / låda slog mig då jag var på Granngården för ett tag sen. Dom hade en metallkorg för 4 flaskor med veke i.. nåt i den stilen.

Vad fina bilarna var
Lars ger 5 rattmuffar i betyg   ;D ;D ;)
Blir så rara så.. fått flera PM om dom så kanske sågar till flera.. målas i pastellfärger.

Nu inför kylan - en snygg vedhämtare som matchar tidningslådan... och då kan man göra en hållare för tändstickor också, gärna i en modell som kan hängas på vedhämtaren eller lådan så att den finns alltid direkt till hands.

En annan sak som jag gärna köper på marknader (trots att det är enkelt att göra) är granrismatta att ha utanför ytterdörren. Vilket leder tankarna vidare till dörrkransar och/eller bordskransar för ljus - med ditt estetisk sinne kan du säkert göra fantastiska kransar. Men de behöver inte vara mycket arbete, bara gran och/eller  tall med någon nypon för färg är enkla att göra och kan se underbara ut. Materialkostnaden ringa och du kan ta redigt betalt för sådant...

Sedan tycker jag också mycket om fina träskedar som kaffemått eller skopa till mjölburken - men du ville inte göra smörknivar, dessa kanske hamnar i samma kategori? Och det finns en viss tidsbegränsning här....

Fågelholkar är alltid bra - och gör gärna andra modeller än bara klassiska till småfåglar, t.ex till tornseglare som är så fina och viktiga att stödja! Eller ugglor. Eller fladdermöss. (Jag har en massa länkar om sådant om du är intresserad.)

Kommer göra nåra kransar, samt en del ljusstakar i grönmossa, kommer hålla mig te stilen, metall, vitt trä, brun/SVART betsat trä och natur (mossa, pinnar) o skit.. sen gör jag endast ett fåtal av allt.. 2, 3 - 4 st kanske.. så ser man vad som går bäst..

Så hur många kommer på Hagas julmarknad?  ;D och rusar till Palles och Sarlas lelle bord... Om ni ej hinner i tid så har vi hunnit druckit upp all glögg (farligt rävgift), gosar med ankorna och sjunger julsånger..  ;D ;D

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #649 skrivet: 13 nov-08 kl 09:12 »
Så hur många kommer på Hagas julmarknad?  ;D och rusar till Palles och Sarlas lelle bord... Om ni ej hinner i tid så har vi hunnit druckit upp all glögg (farligt rävgift), gosar med ankorna och sjunger julsånger..  ;D ;D

När är ni där? Verkar vara tre helger? Hade varit himla skoj!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #650 skrivet: 13 nov-08 kl 09:14 »
När är ni där? Verkar vara tre helger? Hade varit himla skoj!

1 advent.. är det 30 nov?  :-[

Soshila

• Småland
« Svar #651 skrivet: 13 nov-08 kl 09:23 »
ingen aning, men det låter rimligt! ;) *kollar almanackan* jo det stämmer, men typiskt nog jobbarhelg för mig :(

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #652 skrivet: 13 nov-08 kl 12:07 »
ingen aning, men det låter rimligt! ;) *kollar almanackan* jo det stämmer, men typiskt nog jobbarhelg för mig :(

Du kan var sjuk den dagen, vi täcker dig.. du kan få sitta under bordet och hålla våra fotar varma och ankorna sällskap.. vi matar dig med alco glögg  ;)

Soshila

• Småland
« Svar #653 skrivet: 13 nov-08 kl 12:43 »
 ;D Frestande...!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #654 skrivet: 13 nov-08 kl 14:09 »
;D Frestande...!

Tänk på saken, somnar du under bordet så kan vi peta lite på dig med foten..  ;D

Nu får det vara nog för idag, ingen vidare timpenning idag heller :( Men men.. ett diskställ skåp vart det iaf.. skall väl slipas och spacklas här o var och sen målas vitt.. är inbyggd en låda under diskstället.. kanske för disksvamp, borste o medel?

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #655 skrivet: 13 nov-08 kl 15:01 »
Nu får det vara nog för idag, ingen vidare timpenning idag heller :( Men men.. ett diskställ skåp vart det iaf.. skall väl slipas och spacklas här o var och sen målas vitt.. är inbyggd en låda under diskstället.. kanske för disksvamp, borste o medel?

Palleman du upphör aldrig att förvåna. Vilket fint diskställsskåp!!!  :o

Du kanske kan platsbygga kök också? Vi behöver ett nytt.  8)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #656 skrivet: 13 nov-08 kl 15:18 »
Tänk på saken, somnar du under bordet så kan vi peta lite på dig med foten..  ;D

Jisses vad fint! Vad duktig du är Palleman :).

Kom på en grej till: knoppbrädor att hänga saker på. Shakerinspirerade tycker jag är fina - med enkla "pluggar".

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #657 skrivet: 13 nov-08 kl 15:22 »
Du kan var sjuk den dagen, vi täcker dig.. du kan få sitta under bordet och hålla våra fotar varma och ankorna sällskap.. vi matar dig med alco glögg  ;)

Attans att man inte bor på bästkusten. Jag menar: ankor och alko-glögg - what's not to like :D?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #658 skrivet: 13 nov-08 kl 15:29 »
Palleman du upphör aldrig att förvåna. Vilket fint diskställsskåp!!!  :o

Du kanske kan platsbygga kök också? Vi behöver ett nytt.  8)

Absolut, skall göra det uppepå sen.. i Bed & Breakfast köket. Tanken är att använda moderna stommar, bygga inredning och luckorna själv i gammaldags stuk.. fina katten..!!

Attans att man inte bor på bästkusten. Jag menar: ankor och alko-glögg - what's not to like :D?

Visst.. komsi bara.. till regnet.. för det lär väl regna den dagen.. (som alla andra) vi kan dela paraply du o jag..

Jisses vad fint! Vad duktig du är Palleman :).

Kom på en grej till: knoppbrädor att hänga saker på. Shakerinspirerade tycker jag är fina - med enkla "pluggar".

Ohh I know.. fixar det imorrn..  ;D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #659 skrivet: 13 nov-08 kl 15:44 »
Absolut, skall göra det uppepå sen.. i Bed & Breakfast köket. Tanken är att använda moderna stommar, bygga inredning och luckorna själv i gammaldags stuk.. fina katten..!!

Det vill jag gärna se! Har till och med luckor vår lilla stuga i samma modell som jag skulle vilja ha i vårt "nya" kök. Gissar på att den köksinredningen en gång bott i stora huset där köket byttes ut 1970. När du säger moderna stommar tänker du typ IKEA då?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser