Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212087 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #600 skrivet: 23 okt-08 kl 12:42 »
Inne för lunch.. och lite upp piggning..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #601 skrivet: 24 okt-08 kl 13:50 »
Idag har jag haft en hemsk shoppingrunda..
- Granngården (balja te djuren och foder),
- Återbruket (spjäll te murspisen),
- Harald Nyborg (gångjärn te ankdörren),
- ÖB (1,5 l zink hinkar, alltid bra te nåt)
- Willys (hemska affär.. avskyr den.. ecologiskt.. vet dom knappt vad det är för nåt)

Och hem och pyssla, äta och ordna te djuren medans Nisse Maj vågade sig fram och åtminstonde kika på dom i 2 sekunder. Sen såg ut som vanligt  :o ...  Medans jag ;D  :-X .

Inneifrån Ankeborg... live.. för 5 minuter sen! Oj vad dom badade.. herregud.. haha.. kul kul.
Nu vila en timme.. sen knalla te gymmet.. för att sedan hem, diska, och mura litet på spisen igen... (tar ju aldrig slut)..  :-\
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Sommartorparn

« Svar #602 skrivet: 24 okt-08 kl 13:53 »
Måste ha missat något. Finns det inte en Palleman till som håller till i New York?

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #603 skrivet: 24 okt-08 kl 17:53 »
Ah, mignon!  ;D  De är ju så söta, och ja, de kan verkligen bada!
Höns, stickning och pelargoner

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #604 skrivet: 24 okt-08 kl 21:18 »
Vad fint  Ernst å Blenda har fått det :D
Verkligen glad att konkorna flyttat till dig!!!! :)
Ordning och reda på dig Palleman!!!!!!!!!!!

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #605 skrivet: 26 okt-08 kl 16:28 »
Vad fint  Ernst å Blenda har fått det :D
Verkligen glad att konkorna flyttat till dig!!!! :)
Ordning och reda på dig Palleman!!!!!!!!!!!

;)

Såklart.. dom har det gott.. idag fick dom en skiva bröd och lite mask.. som dom vart överlyckliga för.
Idag en seg dag.. fest hos mannen min igår  :-[ så vi grävde ner lite vårlökar, pysslade runt i trädgårn och gjorde höstfint på framsidans ingång oxå.. gjorde kransar och hämtade granris..

Nu sova..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #606 skrivet: 26 okt-08 kl 19:29 »
Vad fin ingången blev ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #607 skrivet: 26 okt-08 kl 21:18 »
Satt nu ikväll och kluddrade ner min idé jag haft i huvet ett tag.. om logotype för huset, Mon.. torpet Mon nu när det skall bli bed & breakfast..
Denna tanke men vill ha den mer 1910 - 1950 tals inspirerad... hur man nu gör det.. skall målas på en stor skylt på huset och ha och tryckas på papper etc..

Any tips`? ALla idéer är välkomna.. men med bilden i grundtanke.. färger, stilar. never mind.. huvudsaken är grundtanken..  ;D

Svårt det där med sånt här..  ;D

Stavern

• Norge
« Svar #608 skrivet: 27 okt-08 kl 10:15 »
Satt nu ikväll och kluddrade ner min idé jag haft i huvet ett tag.. om logotype för huset, Mon.. torpet Mon nu när det skall bli bed & breakfast..
Denna tanke men vill ha den mer 1910 - 1950 tals inspirerad... hur man nu gör det.. skall målas på en stor skylt på huset och ha och tryckas på papper etc..

Any tips`? ALla idéer är välkomna.. men med bilden i grundtanke.. färger, stilar. never mind.. huvudsaken är grundtanken..  ;D

Svårt det där med sånt här..  ;D

Hmm...1910-50 tal...kommer o tänka på en gammal kartong vi hade hemma när jag var liten, menar det var julgrans ljus i den, den var liksom "målad," bild på locket, bleknad...Som såna gamla reklamplakat. Hmm svårt o beskriva...men om du förstår kanske det hade varit nåt? :P :D
Kul idé i allafall, illustrationen din visar att torpet verkligen ligger mitt inne i stan! =)...(hmm nu blev jag osäker...blev nog lite svorsk där)
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Stavern

• Norge
« Svar #609 skrivet: 27 okt-08 kl 10:19 »
Inne för lunch.. och lite upp piggning..  ;D http://www.youtube.com/watch?v=64nTPPZGiwk&feature=related

Ja, vad ska man säga....zieben,zieben, alu,alu,zieben,zieben, ein,zwei!! TANZEN!!!  ;D...Hon är helt galen. Kan ju säga att jag röstade på Ryssland det året...Är väl en av dom få gångerna jag har röstat Haha
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Stavern

• Norge
« Svar #610 skrivet: 27 okt-08 kl 10:20 »
Dom kommer, dom kommer.. Pusha Kossan hehe.. så dom kommer hit oxå.
Just kikat till konkorna.. sura katta och jag väckte dom.. hohoho.. Nu frukost, sen pyssla med takfot idag.. skall vara uppehåll så bäst att passa på  ;D

vad blir det för ras då? Bo samman mad konkorna?  :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #611 skrivet: 27 okt-08 kl 10:40 »
vad blir det för ras då? Bo samman mad konkorna?  :)

Faverolle... så fina så.. Nja.. dom skall få ett eget husrum.. bygga om det gamla dasset te höns resident.

Idag har jag stått under motorhuven och ja.. fått bilen att gå lite bättre.. trött jag blir.. så pass modern så man ej förstår nåt under huven.. gud.. vill ha en gammal Volvo eller nåt.. det kan man iaf laga... Men fick tvätta och torka tändkablar, rengjorde tändstift och pysslade.. gick bra till en början.. sen samma åkomma.. ttrött trött...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #612 skrivet: 27 okt-08 kl 10:43 »
Hmm...1910-50 tal...kommer o tänka på en gammal kartong vi hade hemma när jag var liten, menar det var julgrans ljus i den, den var liksom "målad," bild på locket, bleknad...Som såna gamla reklamplakat. Hmm svårt o beskriva...men om du förstår kanske det hade varit nåt? :P :D
Kul idé i allafall, illustrationen din visar att torpet verkligen ligger mitt inne i stan! =)...(hmm nu blev jag osäker...blev nog lite svorsk där)

Ja precis en sån där.. jag vet vad du menar... ser framför mig en blond dam, leende med ljusen i handen haha.. i den stilen liksom.. men nån skall ju måla detta oxå.. en stor skylt till huset och en liten nere vid vägen. Torpet Mon - Bed & Breakfast och sen bilden..

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #613 skrivet: 27 okt-08 kl 10:49 »
När jag åker ner mot Örebro så ser jag alltid en skylt in mot höger, till "Lilla Mon". Då tänker jag alltid på Palleman!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #614 skrivet: 27 okt-08 kl 10:53 »
När jag åker ner mot Örebro så ser jag alltid en skylt in mot höger, till "Lilla Mon". Då tänker jag alltid på Palleman!

Awww... så rart..  :-[

Örebro, vart sitter den skylten? Bott i Öo i 10 år ju.. aldrig sett den, bodde i Dyltabruk och Hovsta..

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #615 skrivet: 27 okt-08 kl 10:59 »
Awww... så rart..  :-[

Örebro, vart sitter den skylten? Bott i Öo i 10 år ju.. aldrig sett den, bodde i Dyltabruk och Hovsta..

Nora kommun.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%221461199%22%20y%3D%226595081%22%20i%3D%22/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #616 skrivet: 27 okt-08 kl 11:02 »
Nora kommun.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%221461199%22%20y%3D%226595081%22%20i%3D%22/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Ahh.. vafan.. måste jag spana in igen då jag är "hemma".. OT: Höll själv på att ta över macken vid Mogetorp innan den revs..

Stavern

• Norge
« Svar #617 skrivet: 27 okt-08 kl 11:03 »
Ja precis en sån där.. jag vet vad du menar... ser framför mig en blond dam, leende med ljusen i handen haha.. i den stilen liksom.. men nån skall ju måla detta oxå.. en stor skylt till huset och en liten nere vid vägen. Torpet Mon - Bed & Breakfast och sen bilden..

Ja precis! En typisk husmor, med ängla lockar, och barn med bulliga röda kinder. haha. Ja, vem kan måla nåt sånt idag?..."lägger pannan i djupa veck"

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #618 skrivet: 27 okt-08 kl 11:04 »
Faverolle... så fina så..  

:D Åh - du har god hönssmak också... Har ju sådana själv... ;) De är fina och roliga tycker jag. Ja, sedan så värper de ju en massa också...
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #619 skrivet: 27 okt-08 kl 14:57 »
Citera

Den har jag också sett, från Örebro mot Arboga.

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser