Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212029 gånger)

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
SV: Lilla Moon
« Svar #520 skrivet: 04 okt-08 kl 09:35 »
Palleomaner, alternativare och annat löst folk

Jag har fått ett SMS
av en nytatuerad frusen Palle om att
påminna er om att

Glöm inte tiden ikväll
framför en livekamera i New york
kommer det stå några svenskar
 :)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Stavern

• Norge
« Svar #521 skrivet: 06 okt-08 kl 22:46 »
var det nån som såg? :D
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #522 skrivet: 06 okt-08 kl 23:05 »
Nej, jag kom på det 15 minuter för sent :'(
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

amason

• Värmland
« Svar #523 skrivet: 07 okt-08 kl 15:13 »
jag såg och avundades!
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

Luffsen

• -
« Svar #524 skrivet: 07 okt-08 kl 15:31 »
Jag var på arbetet jag, så jag hade ingen möjlighet att titta ens...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #525 skrivet: 07 okt-08 kl 15:50 »
Jag lyckades fånga grabbarna på bild... tror jag... Är det Palleman och hans kompis?

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #526 skrivet: 07 okt-08 kl 20:12 »
haha .. visst är det dem
men några tatueringar synes inte  ::)

lite svårt att se dock
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

toyota

« Svar #527 skrivet: 08 okt-08 kl 18:31 »
Ja visst är det våra killar som är där men nu dröjer det väl inte så länge så är dom hemma igen
 det blir bra tycker mamsen....

Stavern

• Norge
« Svar #528 skrivet: 09 okt-08 kl 10:36 »
...då vill vi se TATTISARNA  :o
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #529 skrivet: 09 okt-08 kl 12:47 »
Ja visst är det våra killar som är där men nu dröjer det väl inte så länge så är dom hemma igen
 det blir bra tycker mamsen....

Ja, våran bygg- och pysselpojke har varit borta lääänge nu.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #530 skrivet: 09 okt-08 kl 13:21 »
 NU.. Nu är jag hemma igen!!

Hua vilken lång resa hem.. berättar mera en annan dag.. Jovisst var det vi på bilden, frusna och dana.. kallt i New York.. varmt i Miami.

Men nu extremt skönt att vara hemma i ett rent, friskt doftande Sverige med alla höstlöv och allt.. och min man..  :-[

Här är dock tatueringen... , förbi se att jag är trött och långhårig..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #531 skrivet: 09 okt-08 kl 13:28 »
Välkommen hem :)!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #532 skrivet: 09 okt-08 kl 13:34 »
...ångrar mig.. skriver litet iaf...

Vi har upplevt allt från en tropisk storm under ett badvaktstorn i Miami, vi cyklade ut dit.. Key Biscane.. 3 timmar typ.. då kom stormen.. och där fastnade vi.. blixtar och dunder o sen cykla hem i detta oväder.. lite scary men kul.. Jättefin sandstrand, samlade tvättsvampar, varmt vatten, palmer.. lite turistigt Miami..
Sen for vi till Everglades och kikade aligatorer, Johan höll i en baby allie..

Till New York för att hamna i Kina tror jag.. bara asiater.. och Johan och jag..  ;D , 50 min från Manhattan men hotellet billigt och bra men måste slå ett slag för amerikanska toaletter.. hemska.. med dörrar från huvud ner till knäna och springor stora som 5 kronor.. hualigen..  :-\

Känns som man gått upp 5 kilo.. finns ju bara socker, fett och snabbmat.. allt annat är dyrt.. Nä.. nu får det vara bra med USA för ett bra tag framöver.. jäkla U land..

Men vi såg n¨åt som jag velat se länge.. en musical.. Wicked, of Oz.. den var fantastisk.. kändes lite magiskt att gå på musikal på Broadway bland alla stjärnor..

...och det bästa.. besökta svenska kyrkan (är ej religös alls) men för deras kaffes skull.. mums.. bästa kaffet på hela resan.. samt "The Blooming onion.." vet ej hur dom gör den.. men skivad på nåt vis,, friterad med gooood sås till.. fantastisk..

Men nu hemma.. med nya tag.. dags att sova litet.. vart uppe i 36 timmar nu.. så sova innan jag far till Adis och får krama på honom.. saknat honom och kissen..  :-[
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #533 skrivet: 09 okt-08 kl 13:43 »
Citera
kändes lite magiskt att gå på musikal på Broadway bland alla stjärnor..

Jag tror nog att ni smälte in rätt så bra där..tänk om någon släng in Frances bland stjärnorna, det hade inte varit minsta magiskt ;D

Nu väntar vi bara på att du ska sova dig pigg så vi får se nya tag på Lilla Moon  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #534 skrivet: 09 okt-08 kl 13:50 »

Jag tror nog att ni smälte in rätt så bra där..tänk om någon släng in Frances bland stjärnorna, det hade inte varit minsta magiskt ;D

Nu väntar vi bara på att du ska sova dig pigg så vi får se nya tag på Lilla Moon  :)

*asg* nu har du inte höga tankar om dig själv *skakar på huvet*  :-[  :-*
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #535 skrivet: 09 okt-08 kl 14:07 »
Citera
*asg* nu har du inte höga tankar om dig själv *skakar på huvet*   

;D Bara realist  :-
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #536 skrivet: 09 okt-08 kl 14:09 »

;D Bara realist  :-
Haha, jo känner igen detdär, jag går inte heller in i porslingsaffärer längre  :-[
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #537 skrivet: 10 okt-08 kl 09:12 »
Morron alla människor världen över,,...

Skitskoj att ni följde tråden även då jag var på vift..
Idag börjas väskorna packas upp.. skall se om det kan bli nåt foto på alla fynd jag gjorde på loppisen i Hells Kitchen i New York.. lampa, oljekanna som skall bli fönsterlampa, EXIT emaljskyltar till B&B, strömbrytare, lamphållare och diverse pyssel..

Åkte till Adis igår kväll, vi gick ut och käkade, hämtade min bil och sov.. sov sov.. Jetlag i antågande  :-[ , så skönt att komma hem till nån som saknat en.. Nu lämnat honom på hans konferensresa te Italien.. ser fram emot Limonchello då han kommer hem...  ;) Har ni ej testat det, gör det.. starkt kaffe och limonchello i höstrusket.. toppen.. gärna mörk choklad till detta..

I helgen blir det att tvätta, packa upp, byta ut innehållet i blomlådor till vintergrönt och blommigt, pyssla i trädgårn och komma iordning med rutiner, gym och matvanor..

Kommer en bild på då vi var strandsatte på Key Biscane innan ovädret kom... fin fin strand mitt i stan..

Johan som höll i aligatorn

Och... en svensk fristad mitt i det kaotiska New York... svenska Kyrkan..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #538 skrivet: 10 okt-08 kl 09:14 »
Vi var på en fantastisk antikhandel.. asså.. dom hade ALLT.. och fina priser.. men lite bilder kan nu ju få..

Allt ifrån spismantlar, marmor kolloner, marmorbadkar, stora spisar, VVS varor, lampor, skyltar, möbler.. ja allt..

Dom har webbsida, skall leta fram adressen senare..

Attes matte

• Jämtland
« Svar #539 skrivet: 10 okt-08 kl 10:30 »
Var oxå in på Svenska Kyrkan när jag var i NY för... öh... Elva!!! år sen...  :o Fan, va tiden går...
Köpte då djungelvrål och ahlgrens bilar!  ;) Jobbigt att vara strandsatt på andra sidan Atlanten i flera månader utan svenskt godis...  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser