Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212002 gånger)

adhad

SV: Lilla Moon
« Svar #480 skrivet: 22 sep-08 kl 21:49 »
Och så tänkte jag skriva här med....

;D också känd som Mr Magruta, en som följer den här tråden, fast i smyg  ;)

Tycker jag måste kommentera och beskriva Palleman, och då tänkte jag börja med hans lilla signatur:

III visdomsord som förklarar Palleman bra.
- Obildad --men smartare och klokare än många andra
- Arbetslös --fast sysselsatt från tiiiidig morgon till sena kvällar, jobbar som en myra
- Gay --yeah...tur för mig  :D
(alla odds emot sig men förbannat envis och egen) -- egen = ja; envis = ja; odds emot sig = hmm

Vad ni vet om honom är att han är bra på att renoverar, reparera, fixa, bygga, laga, träna, laga god mat, design med massa annat som ni har kunnat läsa och se på den tråden, men detta vet ni inte: HAN är grymt bra på att ge varma kramar, är otroligt romantisk, har underbara förföriska grå-gröna ögon.... :-*

Och så brukar jag alltid avsluta med detta: Puss! :-*

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #481 skrivet: 22 sep-08 kl 23:03 »
Och så tänkte jag skriva här med....

;D också känd som Mr Magruta, en som följer den här tråden, fast i smyg  ;)

Tycker jag måste kommentera och beskriva Palleman, och då tänkte jag börja med hans lilla signatur:

III visdomsord som förklarar Palleman bra.
- Obildad --men smartare och klokare än många andra
- Arbetslös --fast sysselsatt från tiiiidig morgon till sena kvällar, jobbar som en myra
- Gay --yeah...tur för mig  :D
(alla odds emot sig men förbannat envis och egen) -- egen = ja; envis = ja; odds emot sig = hmm

Vad ni vet om honom är att han är bra på att renoverar, reparera, fixa, bygga, laga, träna, laga god mat, design med massa annat som ni har kunnat läsa och se på den tråden, men detta vet ni inte: HAN är grymt bra på att ge varma kramar, är otroligt romantisk, har underbara förföriska grå-gröna ögon.... :-*

Och så brukar jag alltid avsluta med detta: Puss! :-*

... och nu är det min tur att vara sentimental..  :-[
Läser detta, förvånad och extremt glad.. fick ja.. hrrm lite tårar i ögat.. (nästan som en snigel, som dom som ej betalar tv licensen)   ;D

Min man... din tokskalle.. du är så rar. Ser fram emot torsdag / fredag..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Winnie

« Svar #482 skrivet: 23 sep-08 kl 02:15 »
Fan vad glad man blir!!!

Hade min man skrivit så så hade jag också blivit fuktig i ögat...

Han har händelsevis inte en bror som är bög o singel? :o)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #483 skrivet: 23 sep-08 kl 08:39 »
Fan vad glad man blir!!!

Hade min man skrivit så så hade jag också blivit fuktig i ögat...

Han har händelsevis inte en bror som är bög o singel? :o)

Haha.. nej.. han har bara en systra si.. och han.. som finns.. han är min.. bara min hehe..

Idag känns det på topp, visst.. hinner ej med gym men men... får väl ta igen det imorrn då. Skall strax hämta släktingar på stationen med etanolforden som kommer på besök.
Men blir mer och mer inne på vitt, vitt vitt.. som alla andra svensson.. Ljust och rart.. hmm.. måla i ljusare pastellfärger kanske.. uppe på blir det så iaf.. men nere på.. blått sovrum, rött kök, gult matrum etc.. visserligen mkt vitt överallt, detaljer, golv och tak men ändå.

Skall besöka denna butik idag.. aldrig vart där http://www.bagarenochkocken.se/shop/

Hade toppen folket så återgår jag till att elda litet mera... in med mera ved i kakelugnen bara.. sen kila iväg..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #484 skrivet: 23 sep-08 kl 15:26 »
Bara undrar: ingår det sängsällskap av Fru Palleman på pensionatet? Då blir det ju ännu mera lockande ju...
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

amason

• Värmland
« Svar #485 skrivet: 23 sep-08 kl 20:22 »
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #486 skrivet: 23 sep-08 kl 20:33 »
Bara undrar: ingår det sängsällskap av Fru Palleman på pensionatet? Då blir det ju ännu mera lockande ju...

Har frågat Adis.. fick dock inget svar utan ett brett  ;D och jasså..

Har ett litet tips på tyg till kuddar
www.smasskye.com/?sida=forsaljning&kategori=tyger&id=2930#2930

Hoho.. de var skojiga.. kanske man kan göra nåt göj med.. hmm.. Adis kanske vill ha en ny kudde.. kanske dags för Palle att ta vid, vid symaskinen då..

Idag har dagen vart skoj, hade besök av släktingar, vi for till Botaniska där vi stal fröer och sticklingar  :-[ , sen tårtbuffé på Steinbrenner.. så nu proppade jag i mig ca 3 miljoner kalorier..
Hem, pyssla, bära sten.. moster tog hand om blommorna Palle ej hunnit med, tvätten ordnad (bra med släktingar på besök ibland  ;D ) och sen lämnade jag dom på stationen så dom for hem mot Mariefred igen... Palle fick besök av sin finaste.. bjussade på te och bagels som gick hem.. (om han ej nu ljög  :o  ;D ), sen pallrade jag mig te gymmet och pumpade tuttar och triceps.. nån som vill känna på svullna muskler nu?  :-[

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #487 skrivet: 23 sep-08 kl 23:56 »

Men nu blev till och med jag lätt chockad (även jag har gränser) :o!
Jag skulle väl ha skrivit miss Palleman... Det är givetvis kissen jag menar :). Tänker på ett hotell jag läst om, där man kan boka spinnande sängkamrat.

Ojoj, om guba muttrade om faghags förut - vad ska han inte säga nu?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #488 skrivet: 24 sep-08 kl 08:44 »
Men nu blev till och med jag lätt chockad (även jag har gränser) :o!
Jag skulle väl ha skrivit miss Palleman... Det är givetvis kissen jag menar :). Tänker på ett hotell jag läst om, där man kan boka spinnande sängkamrat.

Ojoj, om guba muttrade om faghags förut - vad ska han inte säga nu?

:-[ :-[ :-[ hehe.. well.. då får du smöra för henne.. hon är envis katta men älskar kel och gos numera.. jag är ej den gosiga typen..  :o så hon får vackert söka sig nån annanstans, Adis eller nån gäst kanske hehe.. så vassegod..

Våmhuskullan

• -
« Svar #489 skrivet: 24 sep-08 kl 08:56 »
http://www.blocket.se/vi/18226610.htm?ca=6_s verkar snygg och prisvärd ;-)
köp en vetaranbuss om du ska ha en! mycket billig att äga, köra och laga(vilket inte är ofta faktiskt!)
Jag åker en liten bubbla året runt. -72a  0:- skatt, 87:- försäkring , oljebyte vart 500 mil, tändstift samtidigt, besiktning vart annat år och bilen rullar på. jag räkna nyss ut (då jag bytt en plåtbit på min) att totalt underhåll med viss renovering varje år så kostar bilen 1000-+ försäkring MAX!!!!!!!per år alltså!!för mig är det max 200 då per år...och alla bilar måste ju byta olja o tändstift och underhållas :P fast med en vw veteran är det billigare.
Viktigast med dessa vw har jag förstått är just OLJEBYTET!!!! inga billiga oljor i min!
och tar man en från 70-talet har man ju lite comfort också. och de drar lite besin!
och dom är ju ÄNNU inte allt för dyra i inköp

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #490 skrivet: 24 sep-08 kl 09:05 »
http://www.blocket.se/vi/18226610.htm?ca=6_s verkar snygg och prisvärd ;-)
köp en vetaranbuss om du ska ha en! mycket billig att äga, köra och laga(vilket inte är ofta faktiskt!)
Jag åker en liten bubbla året runt. -72a  0:- skatt, 87:- försäkring , oljebyte vart 500 mil, tändstift samtidigt, besiktning vart annat år och bilen rullar på. jag räkna nyss ut (då jag bytt en plåtbit på min) att totalt underhåll med viss renovering varje år så kostar bilen 1000-+ försäkring MAX!!!!!!!per år alltså!!för mig är det max 200 då per år...och alla bilar måste ju byta olja o tändstift och underhållas :P fast med en vw veteran är det billigare.
Viktigast med dessa vw har jag förstått är just OLJEBYTET!!!! inga billiga oljor i min!
och tar man en från 70-talet har man ju lite comfort också. och de drar lite besin!
och dom är ju ÄNNU inte allt för dyra i inköp

Om vi skall snacka VW,s.. vet vart det står en gammal från 50 talet.. med V front.. en pickup.. visst.. säkert en hel del att göra på den... finns i Fjugesta på en gammal gård där en hemskt elak farbror bor / bodde.. som jagade oss med käpp haha..  ;D men jag fick ta den, sa han efter ett tag iaf.. men ja..

Sagt som detta om firmabil.. väntar till efter amerika.. hinner ej hämta nåt nu ändå..  ::)

Skågedalen

• -
« Svar #491 skrivet: 24 sep-08 kl 09:43 »
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

adhad

« Svar #492 skrivet: 24 sep-08 kl 10:40 »

Hoho.. de var skojiga.. kanske man kan göra nåt göj med.. hmm.. Adis kanske vill ha en ny kudde.. kanske dags för Palle att ta vid, vid symaskinen då..

Idag har dagen vart skoj, hade besök av släktingar, vi for till Botaniska där vi stal fröer och sticklingar  :-[ , sen tårtbuffé på Steinbrenner.. så nu proppade jag i mig ca 3 miljoner kalorier..
Hem, pyssla, bära sten.. moster tog hand om blommorna Palle ej hunnit med, tvätten ordnad (bra med släktingar på besök ibland  ;D ) och sen lämnade jag dom på stationen så dom for hem mot Mariefred igen... Palle fick besök av sin finaste.. bjussade på te och bagels som gick hem.. (om han ej nu ljög  :o  ;D ), sen pallrade jag mig te gymmet och pumpade tuttar och triceps.. nån som vill känna på svullna muskler nu?  :-[

Det blev Pallemans bagels till frukostfikat idag, hade jag ljugit, hade jag väl inte velat äta dem igen? Men nu vart de så fantastiskt goda med rostade solrosfrön på, mina favorit snacks. Mums, tack för dessa goda bagels. Puss!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #493 skrivet: 24 sep-08 kl 11:43 »
denna då Palleman

http://www.blocket.se/vi/18073211.htm?ca=15_s

:-\ måste jag uttala mig om det? Tack för tipset dock  ;D , stärker mitt sinne att antingen ha en gammal V frontare eller Taunues  ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #494 skrivet: 24 sep-08 kl 16:28 »
Dagens verk... nu trött.. vila innan det är dags att piska axlar och ben (framsida)..

Men gamla brödburkar fick nytt liv (ej klara än.. mer färg på ).. hittade en i bråten ovanpå.. den andra burken låg i skrothögen utanför..

Samt nya fönster på tork som skall få gå in i utbyggnaden uppepå.. skönt..

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #495 skrivet: 24 sep-08 kl 21:09 »
 :) Här händer det grejer i tråden och Mr Maggrooootaaaa har blivit alternativare och nu vet man vem Fru Palleman egentligen är... Ja, livet på Moon är då spännande :P! Jättefina brödburkar och vilken härlig butik du tipsade om lite längre upp - den du skulle besöka. Sådana butiker gillar man :D!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #496 skrivet: 25 sep-08 kl 09:01 »
Morron... nu hemkommen från bortamatch  :-[ , eldar för fullt.. dags för frukost.. sen installera fönsterna.

Hur skall ni nu klara er? Har en idé.. skall bestämma en tid och dag med Johan.. då vi står vid en kamera via http://www.earthcam.com, New York, Time Square..  så kan ni få kika på Palle och hans fejkman live från New York menar jag.. så längtan inte blir allt för stor.. Skall försöka logga in nånstans och skriva nåra rader oxå  ;D

Men så länge.. nu jobba.. imorrn packa väskan.. weeiiii

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #497 skrivet: 25 sep-08 kl 13:17 »
Nej hur ska vi klara oss utan vår dagliga Lilla Moon-fix ??? Vi kommer ju vara helt avpallefierade innan du kommer hem :'( Du aktar dig väl för att bli kidnappad av kobojsarna?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #498 skrivet: 26 sep-08 kl 07:30 »
Nej hur ska vi klara oss utan vår dagliga Lilla Moon-fix ??? Vi kommer ju vara helt avpallefierade innan du kommer hem :'( Du aktar dig väl för att bli kidnappad av kobojsarna?

Morron folket!

Kakelugnen sprakar.. vart ut och kikat mitt dagsverke igår.. satte in fönsterna på utbyggnaden på ovanvåningen.. gröna bågar med vita foder.. fint som snus..  ;D , Bakade halvbra cupcakes te Adis jobb som han har med sig idag, hann shoppa 8 st soptunnor som jag skall hämta idag (skall ha en egen återvinningsstation).
Idag blir det att få huset iordning, vattna alla blomster, städa upp utanför, sätta lampor på timers, klappa katten och packa väskan så allt är färdigt för avfärd 8.00 imorrn.. badbrallorna får ej glömmas  ;D , jag tar dom små  ;)

Men.. nu kommer Johan, min fejkman och jag stå vid denna kamera på Time Square (som vi alltid gör varje år)kl. 15.00 amerikansk tid..  dvs 21.00 svensk tid den 4 okt. . Då får ni se oss nytatuerade och granna  ;D

http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/index.php?cam=fridays

Nu är jag off för att hämta resväskan i husvagnen, äta frukost snart och pyssla runt..

Ha en toppendag allihopa..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #499 skrivet: 26 sep-08 kl 18:24 »
Nuså.. nu är jag nog packad och klar.. redo för en kväll på Liseberg med mannen och vännerna.
Sen bege sig te flyget imorrn vid 8...

Nu lite hmm ja.. skall man verkligen åka.. finns ju så mkt att göra hemma menar jag..  :-[ men jag antar.. är ju hemma snart...  ;)

Så länge får ni detta, njut.. och glöm ej att kika in camen vid datumet ovan  ;D.. och skulle det vara så att nån vill sig hit och fortsätta renovera.. går det bra  ;)

kramar på eder alles...  ;D ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser