Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212046 gånger)

Skågedalen

• -
SV: Lilla Moon
« Svar #400 skrivet: 04 sep-08 kl 16:01 »
ja visst blir vi lite Pallspererade (pallemaninspirerade) Drog mitt strå till stacken igår och bestämde att köksluckorna minsan skulle få en lite kaxigare färg...

http://skagedalen.blogspot.com/2008/09/smygrenovering-kket.html

Vad tycker mästaren själv ? ;)
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #401 skrivet: 04 sep-08 kl 20:17 »
ja visst blir vi lite Pallspererade (pallemaninspirerade) Drog mitt strå till stacken igår och bestämde att köksluckorna minsan skulle få en lite kaxigare färg...

http://skagedalen.blogspot.com/2008/09/smygrenovering-kket.html

Vad tycker mästaren själv ? ;)

Mästaren  ::) hehe.. lite färg piggar alltid upp än trist vitt så.. good job.

Här är vad jag åstadkommit idag.. gruset vart utskyfflat igår.. vart bra, sen staplad mossig sten under altanen, hann binda 2 ljung kransar te dubbeldörrarna, ta en runda i skogen och kika ved hos gubbarna vid masten, slipa mera, spackla mera på dörrarna och bygga en varmkompost som skall hängas på väggen utanför köksfönstret.. när den är full.. kör man under skottkärran.. kastar resterna i landet. Skall målas grön med vitt märke..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #402 skrivet: 04 sep-08 kl 21:40 »
Klart kul idé med kompost lådan!!
Det är så skönt att kolla på en vars hjärna verkar spotta fram ännu fler idéer än vad min gör....

Jag är dock rätt avundsjuk på att du hinner sätta dina i verket tokmycket snabbare än vad jag gör...Så är du "rätt" snitsig också ;)

//Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #403 skrivet: 04 sep-08 kl 22:34 »
Klart kul idé med kompost lådan!!
Det är så skönt att kolla på en vars hjärna verkar spotta fram ännu fler idéer än vad min gör....

Jag är dock rätt avundsjuk på att du hinner sätta dina i verket tokmycket snabbare än vad jag gör...Så är du "rätt" snitsig också ;)

//Maya

Absolut.. behövde få till en lösning, trött på kompost lukt i köket och så enkelt att öppna fönstret (gräsklipparn har fått tugga många kaffefilter  :-[ ) så nu slut på det.. givetvis blir det isolering i den och ett lock. Ville ej ha en ful plasttunna i min trädgård.. så enkelt att bygga.. mest pyssel att fräsa ur återvinningssymbolen men well.. tog 2 timmar att bygga alltihopa.. nu målad ikväll grön.. mys mys..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #404 skrivet: 05 sep-08 kl 00:04 »
Men det är ju ingen hejd på lyxen - upplysta skor, mysbelysning och dansbana! En så där påhittig och händig man vill jag också ha!
Du kan inte tänka dig att börja "spela för det andra laget" ;) :-[?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #405 skrivet: 05 sep-08 kl 07:50 »
Men det är ju ingen hejd på lyxen - upplysta skor, mysbelysning och dansbana! En så där påhittig och händig man vill jag också ha!
Du kan inte tänka dig att börja "spela för det andra laget" ;) :-[?

Du är så rar så..  :-[ , "Spela i det andra laget", well.. är nästan 15 år sen jag var där och letade.. rädd för att ej hitta rätt så att säga..  ;D , men vi kan ju gifta oss ändå och uppmana te otrohet.. det blir toppen. Som jag och min fejkman.. nästan som gifta men uppmanar varandra att vara otrogna.. kan ej bli bättre ju.

Idag ligger förkylningen som ett lock över gården Mon. Regnet hänger i luften men vad gör det när det finns USA piller, Alvedon, Ipren och Cylex.. då blir det fart ändå...  ;D (inga moralkärringar nu tack).

Dags att hinka 8 koppar kaffe, delikat frukost (quornbiff, proteindrink, vitaminerna och en kesobit) sen ner i källarn och skämmas.. måla, slipa, måla och slipa igen hehe..

Jag återkommer...

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #406 skrivet: 05 sep-08 kl 11:18 »
Jaja, "you can't blame a girl for trying"  ;)...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #407 skrivet: 05 sep-08 kl 14:01 »
Jaja, "you can't blame a girl for trying"  ;)...

Absolut, det får du en guldstjärna för..

Nu skall snuviga Palle vila men dörrarna är klara att målas, komposten vart målad.. locket te denna ligger på torkning och tavelramarna jag byggde ligger i press..

Skylten.. ett tappert försök att kopiera en emailjskylt.. det är dock guld (som ej syns) runt bokstäverna.. någon annan som är duktig på att göra / måla fina skyltar så kanske vi kan byta tjänster?  :-[

Våmhuskullan

• -
« Svar #408 skrivet: 07 sep-08 kl 08:35 »
jag har inte riktigt förstått en sak fullt ut...
du lönejobbar inte för någon annan har jag förstått..? (Har läst ibland i tråden att du inte vill jobba under andra  :D)
driver du eget företag nu då?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #409 skrivet: 07 sep-08 kl 09:44 »
jag har inte riktigt förstått en sak fullt ut...
du lönejobbar inte för någon annan har jag förstått..? (Har läst ibland i tråden att du inte vill jobba under andra  :D)
driver du eget företag nu då?

Morron på Eder Alles..

Nej.. jobbar ej för nån, vägrar jag att göra.. finns andra som är bättre på det. Har eget företag ja, så vill ni ha nåt gjort.. U know who 2 contact  ;) Men pengar är ju ej allt.. hellre fattig och tidsrik än rik och ej ha nån tid att spendera kronorna. Huvudsaken huset är betalat varje månad.. sen är jag glad.. hela skogen full i mat ju.

Idag är det okey trots vi hade kräftskiva i huset. Tack och lov är det stort kök och matsal så huset känns ej litet.. alla är duktiga på att röjja och diska så imorse var det skinande rent ändå. Havskräftorna vart rensade och nu väntar på att bli paj, Gotländska saffranspannkaka vart avnjutet av olika nationaliteter, bosnier, thai, mexikanare, scottländare, svennar och engelsmän.. salig blandning här.

Sen sa 2 av gästerna att det finns ett väsen utanför huset.. kände både 2.. ej ontsint dock utan vill bara in men kommer ej in i huset (tackar vi för) haha.. och att "den / det" var väldigt tacksamt att huset vart iordningställt igen.. vem det nu är? Fd. farmor i huset? Hmm.. vet ej,. men men.

Idag blir det att klippa träd, måla dörrarna igen, måla ramar, sätta en hängränna ovanför dörrn och slöa rent allmänt..  ;D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #410 skrivet: 07 sep-08 kl 14:12 »
Vi är nog många som inte fattat hur Palleman hinner med så mycket, innan vi förstått att han gör det på heltid. I början undrade jag vad det var för en jäkla duracellkanin, sov människan aldrig ;).

(Även om du renoverar på heltid så hinner du väldigt mycket :))

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #411 skrivet: 07 sep-08 kl 17:23 »
Vi är nog många som inte fattat hur Palleman hinner med så mycket, innan vi förstått att han gör det på heltid. I början undrade jag vad det var för en jäkla duracellkanin, sov människan aldrig ;).

(Även om du renoverar på heltid så hinner du väldigt mycket :))

hehe.. så aktiv om dagarna är jag ju inte.. Tycker jag ej hinner nånting men idag har dte vart lite segt efter krälleskivan..  :-[, målat dörrarna, plantat om en massa inne / uteväxter... och satt upp komposten.. vart toppen samt en kryddväxthylla.. så man även har den under fönstret..  ;D

OCH.. framför allt.. skördat gårdens 2 första gurkor!! weeiiii

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #412 skrivet: 10 sep-08 kl 21:31 »
8,de försöket...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #413 skrivet: 10 sep-08 kl 21:37 »
sådär ja.. nu skriver jag..

hemskt hektisk dag..
Bakade bröd först på morronen, gymmade kondition, hem och äta frukost, Byggmax och hämta skivor, Lunch, skjutsa kompis te flyget, åka te plåtslagarn och hämta grejjer, handla mat, hem och hämta böckerna te bibblan.. Bibblan sen.. hämta kompis och hälsa på Alternativ Sarla ( God paj.. mumma ), träffa Adis på gymmet och gymma stenhårt och käkade igen.. nu hemma.. puh!

Enda jobbet som hanns med garderoberna idag var att skruva på 2 gångjärn till  ;D
Imorrn skall väggarna kläs iaf..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #414 skrivet: 11 sep-08 kl 14:43 »
...efter ett antal svordommar, skivor, reglar i huvet, utspillt kaffe.. ja.. jag kan fortsätta så är iaf skivorna på plats.. spacklat.. själv garderobsutrymmet klart och själva rummet.. nu skall allt slipas, målas.. listas.. sen är det klart.

Bild 1) Grönaktig tapetfynd bakom den gråa tapeten

Bild 2) Själva garderoben sett från blivande badrummet

Bild 3) Oxå sett från badrum..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #415 skrivet: 11 sep-08 kl 15:04 »
Tjusigt - en walk in-closet är ju en våt dröm :P! Men får man fråga: har du julbocken framme hela året ;)?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #416 skrivet: 11 sep-08 kl 16:50 »
Tjusigt - en walk in-closet är ju en våt dröm :P! Men får man fråga: har du julbocken framme hela året ;)?

Japp.. han bor vid kakelugnen.. vaktar den.. han har sagt att han vill bli mattsvart.. vi får se..
Nu skall Palle masa sig te gymmet..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #417 skrivet: 13 sep-08 kl 14:53 »
Dagens projekt..

Bygga fäste till solpanelen och koppla in denna.. ger fin fint med ström te Palle.. helt gratis  ;D
Meningen är att ha 4 st likadana sådana här anläggningar.. denna som är idag får driva all utebelysning.. får jag 3 till så kan jag driva all innebelysning.

Målat klart i the walking closet.. nu är det bara list jobb.. och sen kasta in handduken... i garderoben  :-[

Nu mellanmål, sen ut och fräsa lister enligt orginalet i huset, sen cykla te stan och diskutera en fotografering utav Palle..  :o

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #418 skrivet: 13 sep-08 kl 14:55 »
Iiih, törs inte ens tänka på vad slags fotografering det kan handla om :-[.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #419 skrivet: 13 sep-08 kl 15:03 »
Iiih, törs inte ens tänka på vad slags fotografering det kan handla om :-[.

Jaja.. jag är en ärlig människa så skall jag ha foton te hemsidan.. och jag bjuder ju gärna på mig själv (moralk-rringar undanbedes) så skall jag ha ett foto på vit bakgrund, byggkängor och hålla bygghjälmen för hrmm ja  :-[... XXX..  ;D
Samt ett foto på mig,, ego som jag är i hallen, i trappen upp.. så när man kommer in så ser man mig i svartvitt.. nude.. typ..  ::)

Och för att jag skall få detta gratis så skall jag och min fejkman ställa upp på vad kallar dom det? Naken konst utanför Varberg i vattnet nästa helg.. brrr.. gäller att ha kroppen i form då..

OT. Hittade en bild till..

Dela detta:

* Inloggade just nu

428 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser