Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212024 gånger)

KRSB

• Västergötland
SV: Lilla Moon
« Svar #280 skrivet: 22 jul-08 kl 13:16 »
Haha! Jag fattar vad du menar... :D

(hoppar upp på cykeln med fradga i munnen och heltäckande kamoflagekläder) ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #281 skrivet: 22 jul-08 kl 21:17 »
Haha! Jag fattar vad du menar... :D

(hoppar upp på cykeln med fradga i munnen och heltäckande kamoflagekläder) ;)

Snor du hallonen från vägen kastar jag hammarn efter dig  ;D.
Nu får dagen snart vara slut, satt in ett fönster i köksdörrn till hallen (den som var blå och utan fönster förut). Målat denna vit nu  ;).
Ytterdörrarna har fått sin slipning och lister och målning, mera måla imorrn.

Hallonen har blitt sylt, vinbären marmelad.. gashällen är ju en fantastisk apparat.
Blommor ute blitt plockade, nu vattnas..  8)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #282 skrivet: 22 jul-08 kl 22:26 »
ogillar kritik hehe. Och när man har inspektionsrundor upptäcker man bara fel och brister ju  ;D. Det man ej ser mår man inte dåligt av.
Amen.

Hatar när folk ALLTID måste haspla ur sig: "Ja, här har ni att göra!"
Vad f-n vet dom om det?!

Btw, törs man fråga på ett ungefär hur stor boendekostnad du har/räknar med att få?

Starkt jobbat, Palle!

andreas_f

• Småland
« Svar #283 skrivet: 23 jul-08 kl 09:59 »
Håller med dig till fullo Troy McClure! Ibland känns det som om fok tycker lite synd om en, trots att man stortrivs med huset och inte skulle byta det mot ett helt villaområde med färdigbyggda hus!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #284 skrivet: 23 jul-08 kl 10:53 »
Håller med dig till fullo Troy McClure! Ibland känns det som om fok tycker lite synd om en, trots att man stortrivs med huset och inte skulle byta det mot ett helt villaområde med färdigbyggda hus!

Numera har jag ju tal i mun och ber då folk att hålla tyst. Gärna amatörer som kommer och kritiserar, - "skall det verkligen vara så", - "där har du missat," - etc.. /

Jag gör huset i gammal stil och det innebär inte helt superplana lister, helt superraka väggar, nån buckla här  nån färgflaga som är övermålad där. Det skall se nytt men gammalt ut.. inget jäkla nybygge. Bevara charmen och stilen på huset så gott det går. Och det känns som att jag lyckas. Då får kritiker komma och säga vad dom vill.

Hade en bekant på besök ett tag, han tjatade att få komma och kika.. visste ju varför.. men gav med mig.. han kikade runt och var snabbt borta.. sen fick jag höra att det var ju okey, men detaljarbetet kunde ju ha vart bättre. (Han jobbar som inspektör på byggen". Han menade att man skall täcka skruvhål på köksskåpen med en skiva.. så petig är han. Herregud..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #285 skrivet: 23 jul-08 kl 11:21 »
Ni kanske väntat på bild, vart ruskigt nöjd själv..  :-[, en spackling och målning till samt skrapning av rutan så är det piece of kaka sen..

Enkel Byggmax dörr med gammalt glas i, bubbligt och vackert..

andreas_f

• Småland
« Svar #286 skrivet: 23 jul-08 kl 12:01 »
Ett riktigt mysigt kök! Reagerade först på fönsterfodren, sen såg utsikten lite underlig ut och till sist insåg jag att det var en tavla... ;D

Det värsta är kommentaren "det kommer nog bli fint en dag", kan man tolka det som något annat än att de tycker att det ser för jävligt ut nu? Dessutom är den näst intill standard! Själv skulle jag aldrig gå omkring hemma hos någon och kritisera deras pappdörrar, plastlister och klickgolv. Men man får ju vara glad att inte alla tilltalas av ruttna golv, flagande färg och igentäpta murstockar, då skulle det bli dyrt att hitta ett trevligt hus!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #287 skrivet: 23 jul-08 kl 17:17 »
Sådär, nu får det vara nog för idag.. röd som en kräfta och trött i benen men nu klart. Bara takfot och måla vindskivorna (imorrn)

BissanP

« Svar #288 skrivet: 24 jul-08 kl 20:57 »
Hej...
Här kommer en till som följer din härliga tråd...
Det är alltid lika spännande att se om du gjort något nytt!
Man får verkligen inspiration av dig... Var får du din?

Mvh BissanP  8)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #289 skrivet: 24 jul-08 kl 21:33 »
Hehe.. kul att se att det är en del filurer som följer mitt tragiska arbete (många svordommar och tankar om vad man håller på med egentligen). Hur många är ni egentligen?
Vart jag får mina grejjer ifrån.. jadu.. böcker, alltid kameran i mobilen med.. o tar kort på hus, internet, filmer.. speciellt barnfilmer haha.. där finns det mkt skoj att se.. en annan favvo är Desperate Housewives.. där finns mkt att hämta på deras hus..

Men idag vart det gymmet, stående lunch, skrapa / måla vindskivorna på framsidan, reparera takfoten - skrapa / måla denna. Måla dörrarna te ytterdörrarna och köksdörrn igen, hinna äta litet, sen upp på taket igen och måla en andra runda.. men så här vart det.. bra med vita vindskivor. ., etanolforden i sikte och pappas kärra.. 

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #290 skrivet: 25 jul-08 kl 22:00 »
du får börja räkna bildvisningarna för att få ett hum.
jag tror nog du har många följeslagare på din arbetsamma resa.
fint blir det

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #291 skrivet: 25 jul-08 kl 23:43 »
Idag får ni ingen bild.. eller ja.. den vågar jag ej visa.. tog ett kort efter badet uppe hos min fejkman.. Palle behövde ett bad förstår ni.. svart.. ja.. och jag fick skrubba badkaret sen oxå.. haha.. ibland är det jobbigt utan ett badrum  ;D.
Men anyhow.. den bilden får ni ej se.. barn på detta forum.. och Palle i speedos gör ingen glad.

Idag hanns det iaf målas takfot och vindskiva i solgasset, reparera elklipparn halvdant så det gick att klippa oxå halvdant.. laga mera imorrn och klippa heldant..

Nu natten här.. seg efter en halv dag på stan med middag med en pojke  :-[

BissanP

« Svar #292 skrivet: 26 jul-08 kl 08:24 »
Lite belöning får man väl ha...;D

Hur går det att jobba nu? Det är ju bra varmt 8)..
En annan gör inte inte så möt (mkt) å försmäktar nästan.

BissanP

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #293 skrivet: 26 jul-08 kl 09:06 »
Morron på er folket!

Tänkte att ta foto på detta i flera dar, men ej fått tummen ur.. men nuså..
Detta flaskskepp hittade vi i takfoten.. skall dock ej lägga tebaxs det.. utan tar ett foto på det och skriver datum då vi hittade det.. och sen tänkte jag lägga nåt själv oxå.. en gammal mobiltelefon utan batteri?
Är det ej tradtion att lägga nåt i takfoten?

Hur som haver.. värmen skördar sina liv, förstår att folk dör som flugor men Palle kirrar det. In med Rapid Pump & Rapid Creatine.. kaffe, nåra cigg och vatten så är det fullt ös medvetslös. Solfaktor 20 i ansiktet och 5 på kroppen, på med badbrallorna och upp på taket och grejja..

Men idag blir det bara loppisar, måla en snabbis, bråka vidare med klipparn och ev. laga middag te en pojk, vi får se..  :-[

Margit

• Gäst
« Svar #294 skrivet: 26 jul-08 kl 16:11 »
Jag har också följt denna tråd med häpnad. Vilken arbetslust!!! Vad fint du gör det, och ett sådant hus mitt i götet  :)

Jag kanske glider förbi någon dag  ;)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #295 skrivet: 26 jul-08 kl 16:30 »
Nä. lägg tillbaks det genast! Annars vet man inte vad som kan hända!!!!
Detta har avhandlats i nån annan tråd.. Visst ska man lämna saker efter sig! Vi har lagt in gud vet vad överallt där vi bygger  :)

Tidningar är väl en klassiker?  ;) Fast man får packa in dom noggrant om någon ska kunnas titta i dom senare  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #296 skrivet: 26 jul-08 kl 20:30 »
Nä. lägg tillbaks det genast! Annars vet man inte vad som kan hända!!!!
Detta har avhandlats i nån annan tråd.. Visst ska man lämna saker efter sig! Vi har lagt in gud vet vad överallt där vi bygger  :)

Tidningar är väl en klassiker?  ;) Fast man får packa in dom noggrant om någon ska kunnas titta i dom senare  ;D

Jo kanske.. men får rar att låta ligga där upp i mörkret och damma.. Tidningar är hittade med.

Idag vart det en slödag, städa huset och måla litet, handla och hämta detta, nedan. Nu är 1 månads middagar räddade igen..  ;D
Plockade 4 liter vinbär och klippte gräset.. nu får det vara bra för idag.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #297 skrivet: 28 jul-08 kl 21:44 »
Hallau ja..

Idag.. slödag, Biltema, och bada med Adis.. skoj prick det där..  :-[
Men när jag satt och väntade på honom var det ett analkande åskväder.. och det slog ner framför mig.. då flyttade jag mig ifrån elstolpen och elskåpet jag låg vid..  ::)
Sen bad i Delsjön, mumma för varma kroppar.. svinvarmt i vattnet.

Sen vart det på kvällskvisten att slipa denna dörr.. som var gömd under masonit, forna köksingångsdörren som nu skall få nytt liv inomhus från badrum till "the walking closet" genom sovrummet. Slipa, spackla och lägga i lite nytt trä som nu sitter i press över natta..

OT: Pillerna är fantastiska...  ;)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #298 skrivet: 28 jul-08 kl 23:34 »
Skumma piller det där, som förvandlar walk-in closets till walking och annalkande till analkande ;)...
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #299 skrivet: 29 jul-08 kl 07:38 »
Skumma piller det där, som förvandlar walk-in closets till walking och annalkande tillanalkande ;)...

Faktiskt haha.. satt jag och klurade på det där ordet en bra stund.. nåja.. är ingen bildad fin människa. Slogs ju med svenskaläraren så kanske är därför det vart anal istället för annal.. jaja.. både kan vara lika trevligt.. här har man inga skruppler..

Anyhow.. vart nattbad vid spöktimmen med Mr Magrute pojke igår  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser