Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212268 gånger)

Nypålandetsfru

• Gäst
Re:Lilla Moon
« Svar #80 skrivet: 29 jan-08 kl 10:02 »
Nu blev det lite OT kanske, men det är ett kul spår det där med tidningar tycker jag.

Här i huset som är byggt 1927 kunde man hitta både tidningsblad och hela tidningar lite varstans i väggarna. Jag fotograferade av dem, eftersom det är lättare att sitta vid datorn och läsa än att bläddra i sköra tidningspapper "live". Dessutom kan man stoppa tillbaka de gamla tidningarna tillsammans med en ny när man bygger igen väggarna igen.

I vår förra bostad lade jag in en hel Göteborgs Posten med reklamblad (det är reklamen som är roligast att läsa när den är 80 år gammal) och allt i en vägg :)

/sama
hoppar på lite OT (förlåt palleman) I Gubbens rum  ;) så är det råa timmervägger runt om...dock har man isolerat med gamla tidningar  :) Finns lite kvar här och där...Kul med annonser där något kostar 20 öre :)

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #81 skrivet: 29 jan-08 kl 10:16 »
Helt OT, jag vet.

Vi hittade i ett dödsbo vi röjde Göteborgsposten från den 8 maj 1945, vilken sparats. Stor rubrik över hela första sidan KRIGET SLUT.

Det är ju inte fullt 65 år sedan. Tidningen kostade 15 öre då.

Edgar

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #82 skrivet: 29 jan-08 kl 10:20 »
Helt OT, jag vet.

Vi hittade i ett dödsbo vi röjde Göteborgsposten från den 8 maj 1945, vilken sparats. Stor rubrik över hela första sidan KRIGET SLUT.

Det är ju inte fullt 65 år sedan. Tidningen kostade 15 öre då.

Edgar
Helt underbart med dessa gamla tidningar.
Tyvärr så våldförde sig dom som hade huset på 80 talet på vårt hus så att
mkt av det gamla revs ut... :-\
men lite hittar man när man börjar ta ner gamla gipsskivor och papp och skit. :)
Nu ska jag inte skriva mer OT...lovar! ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #83 skrivet: 29 jan-08 kl 19:52 »
OT hit, och OT dit.. smisk på rumpan får ni  8)

Dagens redogörelse:

Kaklade golvet runt spisen, skar mig på en kakelplatta.. (vart lite svordommar), målade trapphus dörren, målade ett rör svart och fönsterhakarna svarta (details people), hann med 4 koppar kaffe och 3 vattna gräset sessioner. Och ett otal cigg *urk*..

Ja just ja.. satte spröjs på rutera i köket med.. sååå fint.. duttig Palleman *klappar på mig själv*   ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Våmhuskullan

• -
« Svar #84 skrivet: 29 jan-08 kl 19:58 »
klapp klapp

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #85 skrivet: 29 jan-08 kl 20:53 »
OT hit, och OT dit.. smisk på rumpan får ni  8)

Dagens redogörelse:

Kaklade golvet runt spisen, skar mig på en kakelplatta.. (vart lite svordommar), målade trapphus dörren, målade ett rör svart och fönsterhakarna svarta (details people), hann med 4 koppar kaffe och 3 vattna gräset sessioner. Och ett otal cigg *urk*..

Ja just ja.. satte spröjs på rutera i köket med.. sååå fint.. duttig Palleman *klappar på mig själv*   ;D

Du ...det är drag i dej!!!
Så dutti!
;)
Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #86 skrivet: 30 jan-08 kl 08:22 »
Såklart.. nu vart hos Fabbo doktorn och skall få sluta rökapiller.. yeey.,

Fick vattna en burk oxå och då passade jag på att snuska mig så ni får se hur bra dom nya C46,orna sitter.. ruskigt svårt att hitta så små brallor.. är alla byggare stora runt midjan utom jag?  ???

Nu upp te Villa Pleasurehouse som vi kallar det, ryska flickor och pojkar i varje rum haha.. närå. Men idag blir det fogning och börja bygga spiskåpan. Rapport kommer sedan efter gymmet.  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #87 skrivet: 30 jan-08 kl 09:17 »
Ja just ja.. satte spröjs på rutera i köket med.. sååå fint..

Det vill jag se bild på!
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
« Svar #88 skrivet: 30 jan-08 kl 12:31 »
Såklart.. nu vart hos Fabbo doktorn och skall få sluta rökapiller.. yeey.,

Fick vattna en burk oxå och då passade jag på att snuska mig så ni får se hur bra dom nya C46,orna sitter.. ruskigt svårt att hitta så små brallor.. är alla byggare stora runt midjan utom jag?  ???

Nu upp te Villa Pleasurehouse som vi kallar det, ryska flickor och pojkar i varje rum haha.. närå. Men idag blir det fogning och börja bygga spiskåpan. Rapport kommer sedan efter gymmet.  ;D

Jisses vilket jobb du lägger ner, man charmigt blir det ;) (sluta röka pillret är superbra)
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #89 skrivet: 30 jan-08 kl 15:09 »
Champix pillerna i magen, fogarna på kaklet på plats, dammsugning gjord. Ni får ej se mer bilder förrän spiskåpan är byggd / på plats eller gardinerna.. Nån som vet vart man hittar "Äppelgrönt tyg / gardiner"?

Kolhydratbristen från min deff gör mig seg som kola så nu mellanmål, sen sova 2 timmar innan gymmet.

Kramen på Eder alla.  8)

Våmhuskullan

• -
SV: Lilla Moon
« Svar #90 skrivet: 03 feb-08 kl 17:55 »
Blir det mer bilder snart?
och om du inte hunnit renovera något pga skrotlyftning kan du ju skicka bild på magrutorna i brist på en målad vägg  8)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #91 skrivet: 03 feb-08 kl 19:48 »
Jaha ja.. nu duger man  ;)

Nu hemma.. kommer sova som en klubbad sälunge. *gud förbjude*
Rivit ur hela sovrummet, ända upp till vinden, murket, rötet och alltihopa innehöll massa fuktigt sågspån.. kul.... hemskt.. massa, enormt jobb framför mig.. Suck..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #92 skrivet: 03 feb-08 kl 19:52 »
or this.. i början av rivningen..

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #93 skrivet: 04 feb-08 kl 14:41 »
Tvi vale...Använd ansiktsmask.
/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Våmhuskullan

• -
« Svar #94 skrivet: 04 feb-08 kl 20:38 »
ja ett dammskydd skulle du nog ha  ;)
fast nog e det lite skoj att riva ordentligt? lite dammigt och jobbigt men spännande..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #95 skrivet: 05 feb-08 kl 14:25 »
Och så här vart spröjsen och kylen på plats.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #96 skrivet: 05 feb-08 kl 14:26 »
Och här är spiskåpan, bara gashällen och ugnen som skall i,, till helgen..

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #97 skrivet: 05 feb-08 kl 16:46 »
Och så här vart spröjsen och kylen på plats.

Fina spröjs!  :-* Hemgjorda? Närbild tack!  ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #98 skrivet: 05 feb-08 kl 23:05 »
Jamen.. vet ej vad sågningen kallas men när man sågar i vardera pinne o fogar ihop dom med lim o nubb, sen målarfoga och klämma dit dom.. gjorde dom 1 mm för stora åt vart håll så dom för knackas dit.. Gjorda av 3 cms breda slipade vitmålade släta lister.. sitter på insidan av fönster för enkel bortmontering. Snyggt, billigt och enkelt.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #99 skrivet: 06 feb-08 kl 10:03 »
Är precis ngt sådant jag skulle vilja göra... Bilder!!! *hoppar upp och ned*

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser