Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hudproblem.  (läst 1301 gånger)

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Hudproblem.
« skrivet: 24 okt-07 kl 21:39 »
Hej.
När vi fick hem vårt varmblod så såg/kände vi att hon hade knott och bromsbett främst på bogen men också i pannan. Nu efter mer än en månad så är plitorna kvar. Vad kan det vara? När hon kom hit så såg det ut och kändes det precis som bett men nu verkar de ha "torkat" och istället blivit hårda plitor av dem. Hon har inte ont eller är på nått annat vis känna av dem, de bara finns där. Jag har provat att smörja med mjukgörande och Aloevera gel men det gör varken från eller till.
Har ni några ideer om vad det kan vara och hur jag kan få bort det så vore det bra.

Mvh Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
Re:Hudproblem.
« Svar #1 skrivet: 25 okt-07 kl 01:30 »
Prova men muggsalva!! Eller helosan.
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 25 okt-07 kl 17:22 »
Inte omöjligt att det är en följd grej av en infektion eller virus 8i kroppen.. Om du skrapar lite försiktigt på en torr sådan, hittar du då en hård liten kula i den..?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #3 skrivet: 29 okt-07 kl 08:20 »
Hej.
Nä, det är ingen hård kula i den. Det är mer som en sårskorpa fast ändå inte :-\. De på bogen har blivit färre och en del kan man pilla bort med nageln. Det verkar ju inte vara nått infekterat utan mer som......äh jag vet inte. Hon har inte några besvär av dem och inte verkar de klia heller, de bara finns där.

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

anette i bugared

• -
« Svar #4 skrivet: 29 okt-07 kl 09:30 »
Så har några av våra hästar haft efter angrepp av styngfluga. Jag smorde med olivolja varje dag för att luckra upp "krustorna" och för att stärka skinnet. Sedan borstade jag bara med vanlig borste och efter ett tag var de borta.

Numera har vi sällan problem med styngflugor, jag smörjer in hästarna, framför allt på bogen,med olivolja/patchouli.Det verkar hålla borta insekterna.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 29 okt-07 kl 22:40 »
Kom på en sak...testa med ShyFeed, dyrt men det hjälpte på min märr när hon hade nån slags skorv!! Vetegroddolja e också ett tips!!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Frances

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 29 okt-07 kl 23:23 »
B-vitamin är aldrig fel!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 29 okt-07 kl 23:24 »
Jamen stygnflugan lägger väl bara ägg på dom,jag har då aldrig hittat nåt annat på mina..  ::) *undrar*

Frances

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 30 okt-07 kl 10:53 »
nejdå, det är helt rätt.. jag bara undrar över det som Anette skriver om deras hästar..

isa

• Värmland
« Svar #9 skrivet: 30 okt-07 kl 14:29 »
hej kan de vara svamp tror du? Prova salva mot fotsvamp på människor. Hörde av en bekant att hon provat det och att det läkte ut.
Gammal är äldst.

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 3 användare
LimJans, Karlsdotter, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser