Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns med ungar  (läst 1745 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Höns med ungar
« skrivet: 29 jul-07 kl 10:29 »
Vid vilken ålder på kycklingarna börjar de att klara sig själv./ Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Blomme

• Gäst
Re:Höns med ungar
« Svar #1 skrivet: 29 jul-07 kl 12:25 »
De klarar sig från dag ett förutsatt att du matar dem och att de har värmelampa.

Helenan

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 29 jul-07 kl 13:08 »
Du menar kanske när hönan lämnar sina kycklingar. Min brukar lämna sina när kycklingen är fem veckor. Det tycker jag är ganska tidigt men kycklingen har fjädrar så den klarar sig ok då. Hänger på i flockens utkant och äter maten som blir kvar. (Jag har aldrig fått mer än en kyckling åt gången) Skulle kanske inte gått så bra att ha dem i hönsgården som att ha dem helt fritt.

Annars har man väl hört kycklingar som hänger på sin mamma bra länge.
« Senast ändrad: 29 jul-07 kl 13:09 av Helenan »

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 29 jul-07 kl 13:52 »
Du menar kanske när hönan lämnar sina kycklingar. Min brukar lämna sina när kycklingen är fem veckor. Det tycker jag är ganska tidigt men kycklingen har fjädrar så den klarar sig ok då. Hänger på i flockens utkant och äter maten som blir kvar. (Jag har aldrig fått mer än en kyckling åt gången) Skulle kanske inte gått så bra att ha dem i hönsgården som att ha dem helt fritt.

Annars har man väl hört kycklingar som hänger på sin mamma bra länge.

Tack för svaret, jag har mina kycklingar i en stor ute bur med mamman, de är dvärgkocking så de är inte så stora.De är bara 3 veckor gamla.När kan jag släppa ut de med de andra, jag tänker mest på deras storlek.De andra är stora kocking./ Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 29 jul-07 kl 14:38 »
Mina är 4 veckor idag och dom har gått med flocken (3 hönor och en tupp, kan man kalla det flock ;)) sedan de var en vecka, idag tog hönan med de små och gick hönstrappan som sitter ca 1,70 från backen och ner för första gången, annars har de gått genom dörren. Så nu tycker väl hon att det är dags att introducera dem ordentligt i flocken, det har aldrig varit några problem med de andra eller med katterna heller. Det är små fönixkycklingar. /P
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser