Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luktar kattpiss...  (läst 3595 gånger)

koko

• Gäst
Luktar kattpiss...
« skrivet: 08 jul-07 kl 16:10 »
Urk!!
Lånade ut mitt hemsydda och fina överkast, fick tillbaka det nytvättat, men det luktar ändå kattpiss!! Hur katten får man bort denna trängabde lukt??
« Senast ändrad: 08 jul-07 kl 16:10 av koko »

Våmhuskullan

• -
Re:Luktar kattpiss...
« Svar #1 skrivet: 08 jul-07 kl 16:14 »
sura ämnen brukar fungera på kattpiss....
har du naturmaterial så vågar du prova att ha det i tvättmaskin...men är det syntet ska du nog vara försiktigare.

annika

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 08 jul-07 kl 16:51 »
ättika fungerar
« Senast ändrad: 08 jul-07 kl 16:51 av annika »

koko

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 jul-07 kl 12:37 »
Ja, det verkar så, tvättade i maskin med ättika. Rädslan för att pisslukten ska tränga fram igen finnes dock. Ingen ättikslukt heller än så länge. Tack för tips!!

LillaMor

SV: Luktar kattpiss...
« Svar #4 skrivet: 29 sep-08 kl 14:48 »
Mina Gamle Hankatt, är kastrat, men får ibland för sig att "pissa" inne. Ättika tar bort det i alla lägen, förutom på min plastmatta. Det liksom suger in i den. Men det beror till stor del på att när han behagar göra det är det i små kvantiteter, som typ strätt, så ibland har det hunnit torka in innan man märker det. Roligast är ju alltid att göra så lagom till alla ska krypa i säng, och ingen märker det föränn dagen efter...
Men annars är ättika toppen.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #5 skrivet: 01 okt-08 kl 13:49 »
Urk!!
Lånade ut mitt hemsydda och fina överkast, fick tillbaka det nytvättat, men det luktar ändå kattpiss!! Hur katten får man bort denna trängabde lukt??
Fy vad trist.................när man är snäll å lånar ut sina saker :-\ :-\
Blir du kompenserad?
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

koko

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 02 okt-08 kl 18:36 »
Ja, det blir jag väl. Och är försiktigare med vad jag lånar ut. Och till vem....!

LillaMor

« Svar #7 skrivet: 03 okt-08 kl 10:05 »
Har du testat med ättika ännu?

koko

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 03 okt-08 kl 23:23 »
Ja!! Det har jag redan skrivit och det funkade jättebra. Lukten försvann. Mycket bra tips.

Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 1 användare
LarryGeano

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser