Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har du för idéer om Hemberedskap för Privatpersoner och Självförsörjning?  (läst 1573 gånger)

Håkan B

• Värmland
Jag har bott i lägenhet.
Så jag begriper mer än väl att förutsättningarna är annorlunda mot när man bor på landet där man lätt kan upprätta ett utedass.
Eller går inte det att göra i staden?
Går det inte att tänka kreativt och försöka hitta lösningar bara för att man bor i stad?
Blir man helt puckad i huvudet och tror att det löser någon annan åt en bara för att man bor i stad?

Man måste anpassa sig till de förutsättningar som finns!
Jag kan på inte sätt berätta för hur någon hur dom ska lösa sina fekalieproblem, jag kan ge tips.
Som att tex elda upp dom, i en tunna kanske, eller i sopkontainers, eller i en grävd eldningsgrop.
Eller bygga utedass med rejäla gropar som man täcker när dom är fulla.
Jo det kan man kanske men dom lär snart bli fulla av andras skit tyvärr.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Jo det kan man kanske men dom lär snart bli fulla av andras skit tyvärr.

Då får man visa att det går att elda upp skiten.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Victor Rangner

Jag gick med i Alternativ.nu för flera år sedan. Då var den en mycket seriös verksamhet. Nu verkar den ha spårat ut till en vanliga Facebook-grupp. Så tack för mig!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
Jag gick med i Alternativ.nu för flera år sedan. Då var den en mycket seriös verksamhet. Nu verkar den ha spårat ut till en vanliga Facebook-grupp. Så tack för mig!

Lessen att du känner så. Hoppas du tittar in i Fika rummet där man kan snacka om allt möjligt. Du kan ju klaga i klagotråden över hur det blivit på forumet och vad vi kan göra åt det.

Själv är bäste dräng

• Östergötland

Du gick med 2020, och jag har inte sett någon större förändring under den tiden, folk svarar på frågor nu som då och den stora förändringen jag sett (men jag har nog bara varit med sedan 2013) var när samhällsdiskussioner bannlystes från forumet, men det var nog före 2020.

Men det är flera under åren som lämnat och nu håller sig någon annan stans, förmodligen i någon Facebookgrupp med likasinnade där man kan hålla med varandra i sin snäva värld.

Dela detta:

* Inloggade just nu

778 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser