Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur ta emot katter, känner de igen varandra fast det gått några år?  (läst 168 gånger)

Nataks

• Övriga världen
En äldre släkting hade en katt. Allt var frid o fröjd.
En person tyckte släktingen skulle ha en katt till. (varför det?)
Katten råkade vara höggravid och fick kattungar. (Jävlar!)
Den äldre släktingen skrev dessa i mitt namn då denne sa sig inte skulle leva så länge till.

Så gick nått år och den äldre släktingen skulle flytta till en lägenhet och tog bara med två av katterna. Jag fick lov at hämta dennes andra katter i dennes fd boende. (faaan!)
Jag hade redan katt och ville intebara dessa ketter bor i ha dessa.
Jag inrredde ett rum hemma som alltid är stängt och har kattlucka ut. Sovholkar, leksaker, mat, vatten, kattlåda...
(den katt jag redan har bor i resten av min bostad)
Nu har den äldre släktingen åkt in och ut på sjukhus senaste månaderna. Jag får varje gång åka till dennes bostad och mata och tömma kattlåda och släppa in och ut.
Nu ärden äldre i så dåligt skick så denne kan inte gå och släppa in och ut sina katter och mata osv.
Jag ska få ta dessa katter också..(jääävvlar!)

Dennes katter som jag redan har och dennes katter som är i dennes bostad ska altså flytta samman.
De är uppvuxna tillsammans men är i dag ca 3-4 år gamla.
Planerar att stänga kattluckan så de katter som finns hos mig kommer in men inte ut. Sen släppa in resterande katter där i samma rum.
Kommer dom ihåg varandra? Blir det lite kattfajter?

Tänkte att de katter jag måste ta in nu ska vänja sig vid at bo inne i kattrummet i några veckor och sen öppna kattluckan.

Kommer katterna känna igen varandra?
Det är gamla mammakatt och hennes tre ungar samt en gammal katt.
Alla kastrerade.

(min egna katt är kvar i resten av min bostad och inte med dessa)

Sjaunja

• -
Försök hitta andra hem till katterna. De får det bättre där de får mys, kel och kärlek.

Nataks

• Övriga världen
Jag kelar med de katter jag redan fått ta emot men de har eget rum med egen ingång.
Bara orolig för om de kommer ihåg den ursprungliga uppsättningen då de som jag nu kommer at få ta hand om har bott tillsammans tidigare.

Jag är inne i deras sovrum med den egna ingången morgon, middag, kväll,,pratar med den som är inne och ser till färskt vatten och mat.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Jag skulle utgå från att katter har bra minne.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Nataks

• Övriga världen
Jag skulle utgå från att katter har bra minne.

Precis som när min gamla hanhund träffade dig mera än ett år senare och du sa hans namn och han började vifta på svansen :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser