Hej!
Jag och min fru planerar att flytta tillbaka till Sverige efter flera år utomlands.
Jag är svensk medborgare och min fru är från Tunisien. Vi har varit tillsammans sedan 2019 och gifta sedan 2022.
I samband med vår ansökan till Migrationsverket behöver vi kunna visa att vi har planerat boende vid ankomst till Sverige. Därför söker vi nu någon som kan tänka sig att hyra ut en bostad till oss från ett visst datum.
Det rör sig om en tillfällig/övergångslösning, då vi sannolikt kommer att ordna ett mer permanent boende längre fram när vi är etablerade i Sverige. Bostaden behöver alltså främst finnas tillgänglig som boende vid ankomst.
Vi är öppna för olika lösningar – till exempel stuga, mindre hus eller liknande – och kan självklart skriva ett korrekt hyresavtal. Rimlig ersättning för hjälpen kan diskuteras.
Vi planerar att lämna in ansökan i januari, och handläggningstiden beräknas till cirka 4–8 månader.
Geografiskt är vi flexibla – från Skåne till Norrbotten.
Hör gärna av dig om detta kan vara aktuellt, så kan vi prata vidare och reda ut detaljer på ett tryggt och ordnat sätt.
Vänliga hälsningar
Jonathan