Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bo som eremit  (läst 144 gånger)

Dmslr

• Gäst
Bo som eremit
« skrivet: 21 jul-25 kl 13:40 »
Jag vill  bo ensam som eremit. Jag är för övrigt ett av offren för våran omänskliga psykiatri. Säg bara inte att jag ska rådgöra med psykiatrin. Det är som att vara av judisk härkomst och rådgöra med en tysk officer. Ursäkta om jag uttrycker mig lite högtidligt. Vill inte trampa nån på tårna.
Jag vill alltså bo avskilt och klara mig själv i så stor mån möjligt i sverige eller nån annanstans. Alla tips är välkommna. Jag är öppen för istort sett allt förutom att leva med andra människor. Alltså behörigt avstånd men ändå inte leva som vilde i skogen.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Bo som eremit
« Svar #1 skrivet: 21 jul-25 kl 15:09 »
Jag vill  bo ensam som eremit. Jag är för övrigt ett av offren för våran omänskliga psykiatri. Säg bara inte att jag ska rådgöra med psykiatrin. Det är som att vara av judisk härkomst och rådgöra med en tysk officer. Ursäkta om jag uttrycker mig lite högtidligt. Vill inte trampa nån på tårna.
Jag vill alltså bo avskilt och klara mig själv i så stor mån möjligt i sverige eller nån annanstans. Alla tips är välkommna. Jag är öppen för istort sett allt förutom att leva med andra människor. Alltså behörigt avstånd men ändå inte leva som vilde i skogen.

I Norrland är det lätt.
Och i vissa delar av tex västra Götaland.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Forsnäs Hemman

• Har 5 lantraser & en ätbar, härdig trädgård
    • Lappland
    • Forsnäs Hemman
SV: Bo som eremit
« Svar #2 skrivet: 21 jul-25 kl 21:14 »
Jag kallar mig "social eremit", och det är du också, käre vän. Även om det kanske inte känns så nu.
Men eremit är jag, och bara SÅ mår jag riktigt bra. :-)

Du kan nog må bra av att läsa vårt "Utflyttarbrev" som vi skrev för 5 år sedan i tidningen Åter.
Citat som nog kan träffa dig rätt;
"Det var nog när vi såg utsikten över ån från köks-fönstret vi verkligen bestämde oss för att flytta hit. Dessutom var den
allra viktigaste punkten av vår önskelista uppfylld: åt vilket håll vi än tittade, så såg vi inga grannar." <3

Här artikeln. Vårt liv känns lika rätt och sant nu, snart 18 år efter vi lämnade standard-samhället:
https://www.dropbox.com/scl/fi/2bnngz7d2tmdxc8v2zwgu/Forsn-s-Hemman.pdf?rlkey=q7zov762yg2ihvbbd1mj75h3d&e=1&dl=0
Vi bygger upp en modern gård med respekt för djur, natur och människor. Vi bor i Lappland.
Vi har Lappgetter, Ölandshöns, Blekingeankor, Ölandsgäss&  Gotlandskaniner i genbank. Vi odlar med naturlig dynamik och skapar en ätbar, härdig trädgård.
Hemsida: http://forsnashemman.blogspot.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser