Jag saknar någon att dela vardagen med. Någon som drömmer om ungefär samma sorts liv som jag. Och eftersom Tinder känns för skrämmande och ytligt tänkte jag att jag börjar här.
Jag är rätt ordentlig, har ordnad ekonomi, borstar tänderna och lagar det mesta av min mat från grunden, bakar bröd, odlar en massa grönsaker och lägger in och syrar och fryser och sen lever på det under vintern, säljer en del av överskottet. Jobbar som veterinär, handarbetar, går i skogen med hunden, lappar och lagar, renoverar lite på gården, gillar mer att ta vara på det som finns än att köpa nytt. Gillar att hålla på, helt enkelt. Men det vore roligare att hålla på ihop.
Jag fyller snart 44 år och har en liten gård nordväst om Umeå där jag och västgötaspetsen Mylla bor med två katter och ett varierande antal hönor. Städer ger mig utslag på insidan, jag föredrar verkligheten framför sociala medier och pysslar inte särskilt mycket med mitt utseende (vi snackar bonnbränna, hockeyfrilla och jord under naglarna men jag vet hur man byter om och kan föra mig i sociala sammanhang). Jag är stark men inte vältränad, gör en del yoga, snusar och verkar nog allmänt mer självsäker än jag faktiskt är. Jag har en del bagage och har jobbat hårt med mig själv de senaste åren men har landat på fötterna. Hjärtat sitter såklart till vänster men mina aktivistdagar är bakom mig. Jag vill försöka leva på det sätt jag tycker är rimligt i den här galna världen, så självhushållande det går och utan att tära på jordens resurser i onödan, men vill ändå kunna vara en del av samhället. Drömmer om att ha ännu mer djur, bin, får, kanske några fjällnära kor, eller nordsvenskar?
Mina vänner beskriver mig som snäll och rejäl och jag är väldigt lojal när jag väl lärt känna någon. Tatuerad, vaccinerad och engagerad. Försöker vara lagom färgglad och sjunger ofta högt när ingen hör.
Vem är du då? Om jag får önska är du en människa med öppen blick, stadigt hjärta och en hyfsat trygg självbild. Jag har inga barn men du får gärna ha. Kön, ålder och etnicitet spelar ingen större roll. Jag föredrar kvinnor, men har varit gift med en man och för mig handlar det mer om personkemi och värderingar och vad man vill med livet än hur någon ser ut.
Om du också letar efter nån att dela livet med och gillade det du läst får du gärna skicka ett meddelande, så får vi hjälpas åt att lista ut hur den här dejting-grejen går till 😊