Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Norge Har du lyst å bo i kollektiv på Sørlandet i Norge?  (läst 92 gånger)

Miya_NO

• Norge
Norge Har du lyst å bo i kollektiv på Sørlandet i Norge?
« skrivet: 01 okt-24 kl 10:11 »
Hei,
jeg har et ledig rom i annekset der jeg leier på Sørlandet i Norge.
Du kan se bilder i annonsen her: https://hybel.no/bolig/332906/rom-i-bofellesskap-kjekstadveien-148-homborsund/

Like ved havet og skog, men ikke alt for langt ute i en koselig bygd mellom Grimstad og Lillesand; kanskje perfekt for nogen som vil prøve småskala selvhushållning i en uforpliktende setting? Det kan være for en lengre ferie, en time-out, eller langtidsleie, som det passer.
Jeg har lyst å bo sammen med nogen som er interessert i bærekraft og selvhushållning og har lyst til å dyrke i hagen, organisere ved sammen, kanskje lage mat sammen og generelt skape et koselig fellesskap, så jeg tenkte å prøve dette forumet.
Jeg har en liten kjøkkenhage, det er perfekt omgivelser for å sanke sopp og fiske, og jeg har to melkegeitkillinger på leiet jord, som skal melkes fra 2026.
Rommet er liten og koselig, men det er mye plass i stuen. Alternativt finnes det et rom under taket eller vogna som kan leies ut, hvis du har veldig lyst å bo her, men ikke liker rommet så mye.
Det finnes pizzaovn, klatregardiner, klatrevegg, piano, symaskin og mange muligheter for å være kreativt.
Jeg som bor her er 32 år gammel, opprinnelig fra Tyskland, jobber 60% i Grimstad og avslutter mine studier i fornybar energi på UiA. Jeg snakket Svensk før jeg lærte meg Norsk, men nå blir det Svorsk når jeg prøver å snakke Svensk ;)
Det finnes muligheten å dele min el-bil og det går busser, men det er enklest med egen bil her ute.
Vi har en god vennskapelig relasjon til huseieren.
Leien er 3000,- NOK / måned, men fleksibel, hvis det passer veldig bra ellers men du ikke har råd, så kan vi snakke om det. Strøm tilkommer og har vært ca 400 - 700 kr per person avhengig av årstid. Oppvarming i vinter skjer hovedsaklig med ved, ovnen i stuen er veldig bra.
Kjøleskapet står i garasjen. Siden jeg har min vogn i hagen, der jeg ofte sover, kan enten mitt rom eller vogna brukes som gjesterom, i tillegg til soveplass i stua.
Ta gjerne kontakt for en visning og et første møte, online eller fysisk:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 2 användare (1 dolda)
Elin Hägglund

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser