Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ge höns gräsklipp?  (läst 230 gånger)

Hugo-

• Gotland
Ge höns gräsklipp?
« skrivet: 12 jul-20 kl 14:05 »
Jag vet att det finns fler trådar men ingen har nämn nåt om avgaser i klippet?, om man ska ge (exempelvis som strö)
 ??? ??? ???
Har två röda bondkatter och en blandad dvärghöna med fyra bedårande små dunbollar

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Ge höns gräsklipp?
« Svar #1 skrivet: 12 jul-20 kl 16:08 »
Avgaserna blåser inte genom gräsklippet, men jag tycker du skall överväga att köra på alkylatsoppa för din egen skull.

Vi har en vanlig bensindriven klippare med uppsamlare (som vi kör på Aspen), men oftast använder vi en lite mindre, eldriven klippare. Tre uppsamlingar per batteri klarar den, vilket är alldeles lagom till hönsen här.

Hugo-

• Gotland
SV: Ge höns gräsklipp?
« Svar #2 skrivet: 12 jul-20 kl 18:02 »
Avgaserna blåser inte genom gräsklippet, men jag tycker du skall överväga att köra på alkylatsoppa för din egen skull.

Vi har en vanlig bensindriven klippare med uppsamlare (som vi kör på Aspen), men oftast använder vi en lite mindre, eldriven klippare. Tre uppsamlingar per batteri klarar den, vilket är alldeles lagom till hönsen här.

Okej tack så jätte mycket då vet jag :-[
Har två röda bondkatter och en blandad dvärghöna med fyra bedårande små dunbollar

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser