Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling missar maten  (läst 672 gånger)

Zimsalamantha

  • Inlägg: 1
    • Skåne
Kyckling missar maten
« skrivet: 27 jun-20 kl 10:44 »
Hej!
Vi har en show Girl som är ca 12 veckor. När vi slänger fram mat och hon ska äta så är det precis som att hon inte ser var maten är. Hon missar när hon pickar och de andra hönsen hinner före. Ska hon picka upp ett majskorn så sätter hon näbben bredvid, är detta normalt?
Hon är även super skygg och det är nästan omöjligt att fånga in henne.
Rädd för att hon inte mår så bra.
Tacksam för svar!

 

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: Kyckling missar maten
« Svar #1 skrivet: 30 jun-20 kl 21:57 »
Kanske håller på att bli blind, brukar man kunna se om pupillen blir gråare och grumligare än på andra höns, ögat ska vara klart och fint.

Jag hade en höna förut som succesivt förlorade synen som jag senare fick ta bort.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 6 användare (2 dolda)
Slowfox, Mathias., von tratt, wazi

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser