Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  linolja på 10-15 ga ektrall?  (läst 2961 gånger)

malarmaster

• Småland
SV: linolja på 10-15 ga ektrall?
« Svar #80 skrivet: 24 nov-19 kl 09:57 »
Vet att dom gått ner i oms och att även anst har blivit färre. Men om en produkt får innovationspriset i Tyskland så måste det kunna visa att påståenden är korrekt om man skall kunna få ett pris (Thermoshild heter det i Eu och i USA så Thermogaia är det Svenska namnet) oc biten med fönster var det delvis jag som lädde in dom på det spåret och takrenovering vart en utväckling av klimatskalet. Vad beträffande domstolen och stämningen var inte Thermogaia utan Thermoshild i EU som vart på hoppade av Caparol, och om man har läst allt (vilket du inte har) så drogs stämningen tillbaka och det vart en förlikning .
Man får likvärdiga effekter som att tilläggs isolera med 50mm Minirallull /0,3 mmfärgskit, Inte ersätter som du 'vill vrida det till. men jag ska inte sita här och försöka övertala någon , för det ända sättet man får veta är att testa sj!!
tyvärr är det så,xlab att tester och bevis saknas på vad företaget påstår. Tvärtom säger de tillfrågade experterna att produkten inte har någon effekt och inte kan ha någon effekt. Du måste också lära dig läsa innantill och försöka förstå vad som skrivs. Ett 0,3 mm färglager kan INTE ersätta 50 mm mineralull. Om så vore är det en sensation och våra husföretag skulle stå i kö för att köpa produkten. sedan är det ju ganska vansinnigt att testa själv. det innebär kostnader och om resultatet uteblir bortkastade pengar och t.om skador. Det som företaget påstår måste vara bevisat genom att de själva givetvis testat sin produkt på ett oberoende testinstitut/laboratorium. allt annat är falsk marknadsföring och straffbart. sedan är det ju givetvis upp till mej som kund att gå på tilläggsisolering där det finns siffror på nyttan eller köpa en färg där man påstår en nytta. Som målare är jag inte intresserad av plastfärg på träfasad då jag vet vilka skador som uppkommer. Skulle med andra ord inte ens testa om jag inte kan få garantier att produkten fungerar som beskrivits. Och det är just det som är problemet. Företaget påstår men kan inte bevisa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

216 gäster, 4 användare
Lennart MÃ¥rs, Lise, LimJans, MantaMania

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser