Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ystare söker samarbete  (läst 615 gånger)

David L

• alternativare i Småland/Östergötland
    • Småland
Ystare söker samarbete
« skrivet: 08 mar-18 kl 12:07 »
Hej alla alternativare!

Jag är en man på 32 år med ett stort intresse för och med erfarenhet av ystning. Jag har jobbat sammanlagt 5 månader på gårdsmejerier, i Sverige och i Frankrike, och vill nu gå vidare med ett litet gårdsmejeri.

Då mitt kapital i dagsläget inte räcker till för att anskaffa både fastighet och utrustning söker jag ett samarbete med en person som redan är etablerad bonde. Du kanske har kor eller planerar att skaffa, eller så har du getter eller mjölkfår. Jag har mjölkat både kor, getter och får, samt ystat på deras mjölk.

Det krävs mycket för att ett sånt samarbeta ska klaffa, men det kanske finns någon entusiast här ute som funderar på ett sätt att få gårdsekonomin att gå runt utan att behöva skaffa mer mark, alltså att maximera gårdens potential och kunna leva på det. Mathantverk kan vara lösningen.

Ett samarbete av det slaget kan se ut på många skilda sätt, fantasin sätter gränser. Hör av dig med ditt förslag, jag är öppen för allt och kan tänka mig flytta om personkemin fungerar och om vi hittar ett gemensamt projekt som vi båda är nöjda med.

Ta hand om er alla och tack för denna fina kunskapsdatabas!

David

anjo

• Södermanland
SV: Ystare söker samarbete
« Svar #1 skrivet: 08 mar-18 kl 14:02 »
Hej! Vi finns på FB som : Ektorp-Andelsjordbruk    Hör av dig om det låter spännande ......bollar gärna idéer o möjligheter med dig

Väll mött

Andreas

Dela detta:

* Inloggade just nu

363 gäster, 1 användare
Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser