Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En fundering om avfuktare.  (läst 3649 gånger)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: En fundering om avfuktare.
« Svar #20 skrivet: 27 jan-17 kl 13:05 »
Helt säkert att göra som du tänkt, ensamhet. Jag har luftavfuktare i de lokaler jag förvarar batterier och har inte sett något problem. Det är en bra lösning att ha luftavfuktare i bussen, då slipper du det stora problemet som fukt innebär för allt annat där inne.

Jag har en Woods och några billigare noname. De fungerar alla bra, woods har dock betydligt bättre fläkt, men om tempen går under 5 plus så får jag isbildning på alla och den hinner inte tina när de tar paus. På ett ställe där det är kritiskt har jag löst det med två tidur, ett som bryter strömmen var fjärde timme för avfuktaren och det andra som slår på strömmen till en halogenlampa som är riktad mot kylslingan den timme avfuktaren är avslagen.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #21 skrivet: 27 jan-17 kl 14:50 »
Jag har gjort erfarenheten att billiga avfuktare är som mest effektiva inom ett ganska litet temperaturområde.  Ofta fungerar de nästan inte alls under +10 eller över +25 grader.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 27 jan-17 kl 19:08 »
Ja, skall man avfukta ett lite större utrymme där tempen kan variera så är det nog säkrast att satsa på Woods eller liknande. Men de här små för en tusing plockar ut mycket fukt per dag när tempen ligger mellan 5 och 15 grader i små utrymmen här hos mig. Och kompressorn verkar hålla länge, det är fläkten som ger sig.

Alexn72

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 28 jan-17 kl 08:40 »
Oavsett vilket så kommer du inte komma ut efter en helg och märka att batteriet är snustorrt så kör på

Dela detta:

* Inloggade just nu

732 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser