Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Närke Vegotjej söker nya vänner i området.  (läst 1007 gånger)

Bergdalskan

• Vegotjej med en liten plätt jord på jorden.
    • Närke
Närke Vegotjej söker nya vänner i området.
« skrivet: 08 maj-16 kl 09:46 »
Hej!
Jag är på jakt efter nya bekantskaper och likasinnade i Närketrakten och självklart även nätvänner här! Gärna "grönsaksfolk"!
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med fina människor jag kan lära av och umgås med.
Har eget torp i skogen utanför Hallsberg där jag av olika anledningar inte kommit så långt i den planen jag hade från början - jobba mot mindre beroende av samhället och mer "arbeta för mig själv".
Som ensamstående utan barn har jag till slut fattat att ensam inte är stark och vill gärna knäcka min inre envisa ensamvarg som vill påstå att "själv är bäste dräng" och bygga ett kontaktnät där man kan hjälpa varandra när vedhögen känns övermäktig och vintern obönhörligen dunkar på den kalldragande ytterdörren!
Jag söker odlare och andra alternativare att hänga med och lära av helt enkelt för att komma vidare i mina livsplaner.
Arbetsutbyte och liknande. Jag är en jävel på att jobba, pardon my French! ;)
Jag är stor djurvän så om du har djur som är menade till slakt och att arbetet berör just det området så kan jag inte ställa upp på det.

Fridens liljor!
« Senast ändrad: 08 maj-16 kl 10:51 av Bergdalskan »
Tror inte meningen ligger i att helt förstå varandra, utan att man aldrig slutar försöka.

MickeMård

• Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
SV: Vegotjej söker nya vänner i området.
« Svar #1 skrivet: 11 maj-16 kl 18:11 »
Hej! VI är två vuxna, ett barn och för närvarande två ungdomar från Afganistan som bor precis på andra sidan Närkegränsen i Östergötland.

Vi odlar grönsaker, har höns, bin, grisar och några katter. Vi äter nästan bara vegetariskt men äter kött om vi har något eget eller i fall grannen skjutit en hjort som han kan avvara.

Vi är som du också på jakt efter likasinnade. Vi är också ena dundrare på att jobba!

Ha det gott, Micke och Isabelle
Utan landsbyggden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbyggd.

zoocialART

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 16 maj-16 kl 22:58 »
Låter ju fantastiskt!

Vi är en liten familj och en liten djurhamn som kämpar på med att fostra våra barn i empati och respekt för allt levande, låter de ickemänskliga djuren leva för sin egen skull och mockar och hägnar för att skapa livsrum till mularna.

Födan är morötter och växtmjölk, nötter och bönor:) Förkultiveringen är i full gång, men att få ihop allt; djuren, människobarnen, odlingarna, kampen för nosarna och visionerna för ett våldsfritt samhälle...gör att vi behöver hjälp. Och vi skulle bli lättare i sinnet av att möta andra som är inne på samma spår. Det är tufft att stå på nosarnas sida - då speciesismen är den dolda maktstrukturen.

Vi borde ses. Ibland är vi och hälsar på en vän i Laxå som passar in på din beskrivning. Kanske du även kan komma i kontakt med henne:)

zoocialART

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 16 maj-16 kl 22:59 »
Vi bor mellan Molkom och Filipstad, Värmland.

Bergdalskan

• Vegotjej med en liten plätt jord på jorden.
    • Närke
« Svar #4 skrivet: 20 maj-16 kl 14:10 »
Men hej MickeMård och Zoocialart! :)
Förlåt att jag inte svarat! Jag har varit mitt i en mindre storm i livet och har flyttat tillbaka till min lilla stuga i skogen där internet ff saknas i några dagar till och täckning för mobilen är lika med noll!
Det låter fantastiskt!
Vad glad jag blir! Gör allt just nu för att söka bra input och goda vänner med liknande visioner och tankar. Är nybörjare och lite blyg men viljan och beslutsamheten är större än blygheten!
Tror inte meningen ligger i att helt förstå varandra, utan att man aldrig slutar försöka.

MickeMård

• Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 26 maj-16 kl 22:51 »
Du är välkommen på te eller kaffe om du har lust. Vi är hemma i grönsakslandet för det mesta. Skickar nummer till oss via PM
Utan landsbyggden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbyggd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

75 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser