Den borde röra på sig betydligt mer. Nu vet jag ju inte hur tändförställningskurvan ska se ut för just den där motorn, men om du testar bara centrifugaltändförställning (vakuumslangen bortkopplad) så borde man kunna vänta sig att tändningen börjar ställas tidigare vid 1000-1200 varv/min , vid 2000 varv/min bör den vara 5-10 grader tidigare än vid tomgång, och förmodligen fortsätter tändförställningen upp till kring 4000 varv/min där den troligen är ca 20 grader tidigare.
Vakuumtändförställningen kan du prova genom att suga i vakuumdosans nippel när motorn går på tomgång, förmodligen ger den max ca 10 grader förställning. Det kan hända att denna förställning får tomgångsvarvet att öka så att även centrifugaltändförställningen sätter in, det får man se upp med. I så fall kanske man får tillfälligt ställa ner tomgången eller ställa tändningen senare medan man gör provet.
Skickar med ett par exempel på tändförställningskurvor (Citroën CX och en japansk mc).