OJ!
Jag klickade i att jag skulle få mail om nån skrev i nån av mina trådar och har lite ledset tänkt att ingen svarat eftersom jag haft koll på mailen!
Men har rasade det in tips!

Min odlingslåda blev 45cm hög och 120 x 65 cm stor, har räknat på det och tomatplantorna får mer än 20l per planta, nästan 40 om jag mins rätt.
Dock är gräsmattan väldigt hård, jag mullade upp jorden innan jag ställde dit lådan, det är massa fin sand, troligtvis från att de lagt plattorna.
Men jag har grävt bort ca 5 cm och kom ner till en hyffsat "normal" jord så nu hoppas jag att vatten ska dräneras rakt ner i jorden.
Byggde en stödmur i höstas (syns till vänster i bilden nedan) så det är grus på ena sidan, höll för tjälen i vintras så bör ju vara hyffsat okej inbillar jag mig.
Jag byggde lådan av trä från gamla pallar, obehandlade engångspallar. Jag har oljat in dem och ska täcka insidan med plast (både för att skydda trät men främst för att inte få olja i jorden.
Det var ett slitgöra för jag ville ha det snyggt och kan ju säga att det här med elhyvel var mycket svårare än jag trodde
Men så här ser det ut nu:
Oj, blev samma bild två ggr...