Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Material till hönsgård sökes  (läst 1275 gånger)

Nugget

• Närke
Material till hönsgård sökes
« skrivet: 07 jan-15 kl 10:54 »
Hej!

Jag och min sambo planerar att bygga om en gammal vedbod på tomten till hönshus. Jag är uppvuxen med Hedemorahöns och ska börja med 3-4 st och 1 tupp tänkte jag. Jag förespråkar återanvändning av saker så jag undrar nu om det är någon i Örebrotrakten som har material till hönsgård att skänka?  ::)

Jag undrar också om någon där ute vet någon i närheten (av Örebro) som säljer Hedemorahöns, gärna genbanksanslutna?

Ägg och Fjäder.

• Svenska lantras fåglar med genbank.
    • Södermanland
SV: Material till hönsgård sökes
« Svar #1 skrivet: 07 jan-15 kl 11:16 »
Jag har hedemorahöns med genbank bor i Nyköping. Hör av dig om du är intresserad.
Mvh Magnus.
Svenska lantras fåglar samtliga med genbank
Hedemorahöns , ölandsgäss och Blåankor.

Nugget

• Närke
SV: Material till hönsgård sökes
« Svar #2 skrivet: 07 jan-15 kl 11:31 »
Hej!

Tack så mycket. Jag tänkte vänta till i vår med att köpa hönsen och tuppen så jag hör gärna av mig då.

Mvh Angela

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser