Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Återanvända material i bortskänkeshus på Blocket till eget nybygge  (läst 3455 gånger)

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
Som jag uppfattade trådstartaren så ville han plocka ner huset och återanvända materialet, planka-för-planka så att säga, inte flytta det i större stycken.

Håller med alla övriga, det kommer att bli dyrt och sinnessjukt mycket jobb innan allt är bort om man ska göra det med handkraft.

Dessutom vill säkert "säljaren" att jobbet ska vara avslutat vid ett visst datum så att dom kan komma igång med sitt eget projekt på tomten. Inte så populärt att ha ett halvrivet hus stående månad efter månad i en villaförort.
Ja, gissningsvis vill de komma igång att gräva och gjuta platta så fort tjälen går ur marken till våren

Hängtyr

  • Inlägg: 32
  • Med fingrarna djupt in i moder jord !
    • Södermanland
    • Framweb Design
Som jag skrev i trådstarten, ska inte flytta något hus, läs igen :)
Mina favorit: Angelica Arcangelika
Startade förra året min kvanneplantage
Jag på FB: https://www.facebook.com/patrik.sodergren.75

Rubensgården

  • Gäst
Som jag skrev i trådstarten, ska inte flytta något hus, läs igen :)

Du kan ju flytta det först och sen ta ner det i bitar. Därför jag skrev: "Att dessutom modifiera huset innebär ju ännu mer jobb. " Eller är det någon annan än mig du syftar på? /J


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

347 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser