Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Siluett av berguv?  (läst 1668 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Siluett av berguv?
« skrivet: 07 okt-14 kl 16:16 »
Någon som har faktiskt erfarenhet av att höken "försvunnit" efter att ni satt upp sånna?

Någon som har tips på hur man kan göra enkla sånna som håller i regnet?
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

kurt

SV: Siluett av berguv?
« Svar #1 skrivet: 07 okt-14 kl 16:22 »
Berguvar dödar andra rovfåglar, men dagtid tvivlar jag på att en duvhök skulle skrämmas av en uvsiluett!

https://brunnefjall.wordpress.com/tag/uvbulvan/

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 07 okt-14 kl 17:22 »
Nä, det kanske är sant. Funkar orörliga plastbulvaner då? Finns ju de som har rörligt huvud också. Känner att jag vill veta att de funkar innan jag slänger ut flera hundra kronor eller lägger ner massa arbete på nåt..
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

UngJägarn

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 08 okt-14 kl 07:59 »
Nä, det kanske är sant. Funkar orörliga plastbulvaner då? Finns ju de som har rörligt huvud också. Känner att jag vill veta att de funkar innan jag slänger ut flera hundra kronor eller lägger ner massa arbete på nåt..

Då man jagar kråka o sånt använder man ofta sig ju av uvbulvaner.. Dom blir galna på uven...

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 4 användare
Numera, Ollefund, Nataks, johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser