Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gammal intakt timmerstomme  (läst 2035 gånger)

gnällvis

• Jämtland
Gammal intakt timmerstomme
« skrivet: 08 sep-14 kl 09:01 »
Hej
Hur gör man om man vill sälja en gammal fin timmerstomme? Det är alltså riktiga timmerbjälkar som ligger i omlott, ett härbre och en loge modell större. Logen var ursprungligen mindre och sen byggde man på den och satte bräder, lodrätt, över hela byggnaden för att få ett enhetligt utseende. Det finns både fyrkantigt timmer, i omlott, samt runda stolpar som använts i taket. Jag vet att man kan märka upp och plocka ner men det är inget jag kan eller ens tänker ge mig på. Dessutom står det mitt i den ena rasade logen ett stycke WW Bubbla, som pricken över liksom. Någon som har tips. Logarna finns i Jämtland, Ragunda Kommun.

Sågaren

• Medelpad
SV: Gammal intakt timmerstomme
« Svar #1 skrivet: 08 sep-14 kl 09:37 »
Sätt ut en annons här på alternativ, timmerstomme säljes för XX ingen större summa, kräver att du  plockar ner den själv.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

olivia.k

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 08 sep-14 kl 11:32 »
Det brukar finnas timmerstommar på blocket lite då och då.. Jag skulle själv vilja ha en timmerstomme om grannen ville bli av med den, men inte för 20 tusen eller liknande.. Att åka till Ragunda är också för långt bort för mig och frakten blir för dyr.

kurt

gnällvis

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 10 sep-14 kl 08:47 »
Ska kolla lite annonser. Det är förutom ett härbre, en loge modell större samt ca 30 rundstolpar som använts i tak och det är helt vansinnigt att bara låta det förfalla. Vi pratar inte stora pengar för virket utan nedplockning för den som vill ha det, bara för att rädda stommen. Jag mår dåligt över att se dem bara gå till spillo, det ligger ju en massa arbete bakom.

ptr51

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 10 sep-14 kl 12:38 »
Lite off-topic men en möjlighet du har när du sitter på massa sånt gammal timmer är ju att du kan återanvända det och bygga nya byggnader med kubb-hus metoden.

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser