Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bra luftpåfyllare till däck?  (läst 2060 gånger)

Rubensgården

• Gäst
Bra luftpåfyllare till däck?
« skrivet: 01 aug-14 kl 06:22 »
Någon som är nöjd med sin? Vill ha en som inte gör så att man får ont i handen av att pressa den mot ventilen för att få tätt. På lastbilen måste man isf. ha tre händer. Den ska alltså sitta kvar på ventilen upp till 7.5 bar och hålla tätt. Vore också bra att kunna tappa ur luft vilket de billiga inte kan.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Bra luftpåfyllare till däck?
« Svar #1 skrivet: 01 aug-14 kl 09:00 »
Jag har sedan några år en luftpåfyllare med digital manometer som hittills fungerar utmärkt. Vet inte var den ursprungligen är köpt men den är mycket lik de som Jula säljer. De enda irriterande sakerna är att manometern stänger av sig själv lite väl tidigt - man brukar hinna fylla tre hjul och så stänger den av sig medan man håller på med det fjärde - samt att det inte verkar gå att plocka isär den för att byta batteri den dagen det är dags.

Vad jag brukar reta upp mig på med billiga luftpåfyllare är dels att de inte håller tätt så att det pyser in luft sakta i däcket även när man inte trycker på handtaget (mycket irriterande om man t ex fyller ett litet skottkärrehjul) och dels att manometern ofta har både dålig precision och olämpligt mätområde (t ex upp till 16 bar) så det är omöjligt att läsa av låga tryck tillräckligt noga.

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser