Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När vågar man ta ut kycklingarna?  (läst 1465 gånger)

Falkgården

• Norrbotten
När vågar man ta ut kycklingarna?
« skrivet: 14 jun-14 kl 18:32 »
Jag har kycklingar som är ca 1,5v gamla......dom bor i hönshuset med värmelampa & jag vet att dom ska ha det ett par mån till men vågar jag en varm dag låta dom komma ut i en bur på gräsmattan en stund för att picka.......dom har aldrig ätit annat än pytte-foder.....(man vill ju göra allt rätt ;D)
Bor med sambo, 5 barn & 3 hundar...en naken,en puff & en Varghund.Har alltid haft en dröm om många andra djur & nu hoppas jag på att inom en snar framtid få utöka familjen med några fler djur :-).......har för många år sen gått lantbruksskola & har jobbat på både jordbruk,svingård & som hästskötare

Milleboy

• Halland
SV: När vågar man ta ut kycklingarna?
« Svar #1 skrivet: 14 jun-14 kl 18:51 »
Jag har två veckors kycklingar och dom har jag haft ute när det har vart som varmast på dagen en stund i rastgården dom gillar det. Vad har du för ras? Mina har redan börjat få fjäderdräkt.
Mvh
Bor i hus på landet med sambo tre barn två hundar fyra katter två leopad geckos en degus och höns som senaste tillskottet i djur skaran.

Falkgården

• Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 14 jun-14 kl 20:02 »
Jag har Dvärg Kochin  :)
Bor med sambo, 5 barn & 3 hundar...en naken,en puff & en Varghund.Har alltid haft en dröm om många andra djur & nu hoppas jag på att inom en snar framtid få utöka familjen med några fler djur :-).......har för många år sen gått lantbruksskola & har jobbat på både jordbruk,svingård & som hästskötare

Milleboy

• Halland
« Svar #3 skrivet: 14 jun-14 kl 20:13 »
Okej håll koll bara börjar dom kura ihop sig så ta in dom. Jag har mina ute max 10 min bara så dom hinner pika i sig lite av det gröna så dom får lite annat än bara torrt startfoder. Dom uppskattar det för dom vill inte in sen efter en stund. Dom får ju absolute inte bli blöta iaf har jag hört.
Bor i hus på landet med sambo tre barn två hundar fyra katter två leopad geckos en degus och höns som senaste tillskottet i djur skaran.

Falkgården

• Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 14 jun-14 kl 20:33 »
TACK för era svar!! Då ska dom få komma ut en stund i morgon om vädret tillåter :-)

Milleboy

• Halland
« Svar #5 skrivet: 14 jun-14 kl 21:16 »
Det tycker jag dom ska få göra som sagt jag tar ut mina när det är fint väder.

Dela detta:

* Inloggade just nu

651 gäster, 2 användare
eriksjos, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser