Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Genomlysning - tolkning?  (läst 1084 gånger)

Marie.san

• Västergötland
Genomlysning - tolkning?
« skrivet: 06 jun-14 kl 19:13 »
Har genomlyst mina fyra ägg som legat och ruvats en vecka nu men jag är väldigt osäker på vad jag ser därinne. Äggen är bruna o jag har bara en vanlig ficklampa med en strut av aluminiumfolie så det kan ju vara en del av förklaringen.

Nå, i två av äggen ser jag en skugga som ligger löst och skvalpar. Ser ingen spindel. I de båda andra ser jag ett stort mörkt område som inte skvalpar utan som verkar "sitta fast" på insidan av ägget. Gissar att de båda senaste är döda foster eller? Funderar på att ta bort dem o låta de båda andra ligga ett tag till o helt enkelt se om det blir nåt om ett par veckor. Låter det som en bra idé ??? Och en fråga till. Om det nu inte kläcks nåt alls så måste jag ju försöka få min höna att ge upp det hela. Hur?

sonja på slätten

• Halland
SV: Genomlysning - tolkning?
« Svar #1 skrivet: 07 jun-14 kl 05:53 »

Jag lyser ibland ägg med en liknande konstruktion som din, och det går inte alls lika bra. Särskilt inte om äggen är bruna. Så ge inte upp än.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

mli79

• Skåne
SV: Genomlysning - tolkning?
« Svar #2 skrivet: 09 jun-14 kl 17:52 »
Jag använder ficklampan på min iPhone, riktigt bra att lysa med.  Jag har också haft lite svårtolkade ägglysningar den här säsongen med liknande som dina. I mitt fall väntade jag tills kläckdags, och inget av de svårtolkade blev nån kyckling :( nu hade jag andra ägg att lägga in så hon bara behövde ruva några dagar extra. Annars funderade jag på att köpa nykläckta och testa att lägga in. Så synd om hönan annars, sett ut ett människoperspektiv...
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 1 användare
Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser