Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tidig kläckning  (läst 779 gånger)

Gamina

Tidig kläckning
« skrivet: 05 jun-14 kl 18:04 »
Idag när jag lyfte på ena ruvhönan för att kolla om hon fått extra ägg så hittade jag 4 kycklingar under henne. Hon fick ägg sent på kvällen den 17 maj. Äggen har med andra ord kläckts redan på 18,5 dygn. Äggen var värpta den 17/5 möjligen med ett undantag. 2, 5 dygn tidigt känns för mig som väldigt mycket hur kan det ha gått väl ???
Genbank för Gotlandshöns

Lillhönan

• Halland
SV: Tidig kläckning
« Svar #1 skrivet: 15 jun-14 kl 16:46 »
Hej

Jag har också fått tidiga kläckningar, men bara enstaka ägg. Ett var naturruvat och ett i maskin. Kycklingarna kläcktes då på dag 17 och 19, det har gått bra. Jag vet inte om äggen ev har blivit ruvade lite innan hönan har lagt sig på dem. Mina hönor har ju samma favoritrede och ska tvunget lägga sina ägg i samma, har de då avlöst varandra så kanske det har blivit ruvat på något ägg lite längre än de andra.

Fembarnsmamma med man och liten gård.

Dela detta:

* Inloggade just nu

620 gäster, 2 användare
Stengrim, Conorcccc

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser