Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur lång tid innan bondbönor gror?  (läst 2748 gånger)

Kanin-Eva

• Dalarna
Hur lång tid innan bondbönor gror?
« skrivet: 01 jun-14 kl 13:18 »
Jag har sått bondbönor (på friland) för första gången i år och än har det inte kommit upp en enda planta. Problemet är att någon höna lyckats ta sig in i köksträdgården vid flera tillfällen (4-5 ggr) trots stängsel och jag funderar på om de ätit upp alla sådda bönor. Innan jag så något nytt måste jag ju veta om det bara är så att de inte kommit upp än. Jag sådde 20/5.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

lichiplommon

• Hälsingland
SV: Hur lång tid innan bondbönor gror?
« Svar #1 skrivet: 01 jun-14 kl 14:02 »
Jag har sått bondbönor (på friland) för första gången i år och än har det inte kommit upp en enda planta. Problemet är att någon höna lyckats ta sig in i köksträdgården vid flera tillfällen (4-5 ggr) trots stängsel och jag funderar på om de ätit upp alla sådda bönor. Innan jag så något nytt måste jag ju veta om det bara är så att de inte kommit upp än. Jag sådde 20/5.
det är fortfarande inom en rimlig tidsgräns, men är du osäker gräv lite försiktigt och se om du hittar nån böna i raden, då ser du också om de är på väg. hur djupt sådde du dem? mina hade en höna inte kommit åt utan att sprätta ordentligt.

christelle

• Blekinge
SV: Hur lång tid innan bondbönor gror?
« Svar #2 skrivet: 01 jun-14 kl 14:50 »
Du kan nog avvakta några dagar till, mina var väldigt tröga i starten. Här har katt >:D använt den ena pallgragen med störvaxönor som toalett x flera >:( dock äter ju inte katten bönor så de ligger kringkrafsade överallt i kragen och har såtts ner igen.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

531 gäster, 1 användare
johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser