Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönshus från lantbutiken nått att ha?  (läst 1839 gånger)

fredrik83

• Dalarna
hönshus från lantbutiken nått att ha?
« skrivet: 26 jan-14 kl 18:43 »
Har kollat lite på hönshuset som är isolerat och med värme i. Min fråga är om det är nått att ha till mina dvärghöns då jag misstänker att den blir för liten för normal höns

skogsbonne

• Värmland
SV: hönshus från lantbutiken nått att ha?
« Svar #1 skrivet: 27 jan-14 kl 20:02 »
Färdiga mini hönshus är inget att, köp ett mindre hus som man kan gå in i

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 28 jan-14 kl 10:00 »
Jag kollade på dem också.  Kan nog funka för 2-4 dvärghöns på sommaren när de ändå är ute mesta tiden. Fast jag skulle sätta huset på ett bord eller liknande - höns gillar ju att sitta högt på natten.

ChickenSteps

• Halland
    • ChickenSteps
« Svar #3 skrivet: 28 jan-14 kl 16:27 »
Vet inte hur det ser ut men jag tycker färdiga hönshus oftast är alldeles för små. Ett mindre hus och en stor hage kanske går på sommaren men hela vintern - med snö, regn, kyla och blåst... Då vill de ju vara inne mest. Våra har inte velat gå ut på flera månader, kanske bara en kort runda i hagen och sen in igen. Och då vill man ju att de ska trivas inne också... Vi har en isolerad friggebod på plintar, 15 kvm men inte hela ytan är hönshus.

Lycka till!
http://chickensteps.wordpress.com/

Skriver om Höns & Lantliv i bloggen ChickenSteps. Välkommen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 2 användare (1 dolda)
Aquamaja

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser